De cream yellow van Sander

Gestart door sanderT5R, 29-12-2018 20:09:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sanderT5R

Zo, hierbij ook maar een dagboek van mijn jeugdliefde: de 855 T-5R cream yellow :).

Al jarenlang fan dus van de T-5R en door het regelmatig neuzen op marktplaats bleef het eigenlijk wel kriebelen. Laatst maar eens de knoop doorgehakt en actief naar eentje gaan zoeken. Het moest iig een CY worden met een handbak, en laten die nou net bijna niet te vinden zijn :eusa_wall:. Stond op het punt om er een op te gaan pikken in Zweden toen deze op mobile.de voorbij kwam. Een originele Nederlander met alle historie erbij. Auto stond al een paar jaar bij een liefhebber in de loods en er waren al een hoop dingen aan gedaan. Nieuw motorblok, deur- en raamrubbers etc nieuw, onderstel en remmen nieuw.

Afspraak gemaakt en na bezichtiging meteen besloten dat deze het moest gaan worden. Weekje later (lange week.... ::)) de auto opgehaald.


Naderhand ook nog foto's toegestuurd gekregen dat de auto compleet overgespoten was; mooie bonus dus. :D







Thuis de stoelen behandeld met colourlock en een nieuwe rolhoes geplaatst:

Van:





Naar:







Vandaag ook maar de kachelmotor vervangen omdat deze niet in een hogere stand wilde blazen. Daarna ook meteen maar de auto gewassen en motorruimte schoon gemaakt..





Radio vroeg om de code maar dat was een easy fix, code stond boven op de unit :eusa_whistle:, dus die werkt weer.



Als nieuw:











Verdere plannen:

-tellerbak vervangen, naald van snelheidsmeter schokt en blijft soms hangen. (andere teller ligt klaar)
-velgen spuiten/poedercoaten
-schroefset monteren
-originele achterlichten monteren
-kleine interieurdelen vervangen
-alarm/cv werkend krijgen
-dakrails monteren
-chippie??

Dit alles lekker op mijn gemakje want de auto is nu geschorst en staat lekker droog en warm in de garage.




sanderT5R

En ook meteen maar een t-shirt besteld in de US of A:

Vulk


)()()sT


Timo

Nice! Ziet er wel heel strak uit.. CY for life.

Dakrails zowiso doen, tis een estate after all...  ;D ;D



Schroefkit eronder  ??? Volgens mij gaan de banden dan al snel aanloopen.
Volvo 855 T-5R CY Manueel 320'000KM - Alles origineel


Transverse, 5-cylinder engine, 2,319 cc. Turbocharged for extreme output.

sanderT5R

Velgen liggen nu verkeerde maat banden omheen, heb banden met 205 breedte klaar liggen.

spijky

My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige

elianmars

Citaat van: )()()sT op 29-12-2018 20:47:40
Wat een gaaf ding!  :eusa_drool: :eusa_drool:

Zo kan de jouwe ook worden, Joost ;D




Mooi exemplaar, Sander!  8)

spijky

welke kleurcode heb je gebruikt van Colourlock?
My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige

sanderT5R

Citaat van: spijky op 29-12-2018 21:57:01
welke kleurcode heb je gebruikt van Colourlock?

Had nog een flesje staan met zwarte verf voor mijn oude Passat met zwart lederen Recaro interieur. Niks nieuw gekocht dus maar kleur is prima.

volvobug

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

arjen850

Mooie auto hoor. Enig idee wanneer de auto gespoten is, en of er blanke lak door zit?

Spin!

Hé de Yellowbanana van T O M. Leuk die weer te zien hier. Goed te zien dat er weer een banaan in goede handen is.

www.vm-parts.nl

Died850

Erg mooie CY! Heb je nu het oude kenteken terug gekregen bij herinvoer in NL? Of moet je daar specifiek om vragen.

sanderT5R

Citaat van: arjen850 op 30-12-2018 11:17:44
Mooie auto hoor. Enig idee wanneer de auto gespoten is, en of er blanke lak door zit?

Thanks! Wanneer de auto is gespoten weet ik niet. Er is wel blanke lak gebruikt zover ik weet, in ieder geval voor alle kunststof delen.