Auteur Topic: gewone tank of ringtank???  (gelezen 1331 keer)

NinaPaul

• Lid 1000+
  • Offline Offline
Re: gewone tank of ringtank???
« Reactie #30 Gepost op: 03-01-2019 14:43:11 »
Je kan jaren te snel rijden en niet gepakt worden, mag je dan wel te snel rijden?

Omdat -D©©©L- het al prima heeft verwoord:

Citaat
Dat gebeurd ook wel eens, keurmeester die niet wakker is of een gok dat er geen steekproef komt.
Die vuller is een R67-01 type goedgekeurd deel, als daarin geboord of gezaagd wordt, vervalt de goedkeur. En niet goed gekeurde delen mogen niet toegepast worden.
In de praktijk komt t meestal wel goed, maar strikt genomen is het afkeur.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

classicT5

• Jeroen
  • Lid 1000+
  • Online Online
  • Geslacht: Man
« Reactie #31 Gepost op: 03-01-2019 17:05:21 »
Denk dat NinaPaul redeneert vanuit belgische regelgeving. Zou me niet verbazen dat ze daar wat lastiger doen over LPG, staat me bij dat bijvoorbeeld een tank na 10 jaar opnieuw gekeurd moet worden wat in nederland niet is.

Eddiie Flesch

• Lid 10+
  • **
  • Offline Offline
  • C70 T5
« Reactie #32 Gepost op: 03-01-2019 18:23:19 »
Ben blij met alle reacties tot nu toe.
Heb komende maandag nog genoeg te bespreken met de inbouwer.
Overweeg op dit moment om voor de 76L ringtank te gaan, eigenlijk omdat ik dit er netter uit vind zien.
Mocht dit uiteindelijk niet bevallen dan kan er altijd nog om bom in zoals die al eerder genoemd wordt.

Ibanez

• Lid 100+
  • Offline Offline
  • S70 2.5 10V AUT. PRINS VSI
« Reactie #33 Gepost op: 13-01-2019 17:20:26 »
Denk dat NinaPaul redeneert vanuit belgische regelgeving. Zou me niet verbazen dat ze daar wat lastiger doen over LPG, staat me bij dat bijvoorbeeld een tank na 10 jaar opnieuw gekeurd moet worden wat in nederland niet is.

Klopt Jeroen, ik heb dat een paar maanden geleden gehad en dan wordt er niet gekeken naar 10 jaar na ingebruikname, maar 10 jaar na productie van het reservoir. Ook de vulslang dient dan verplicht preventief vervangen te worden. (Bij mij zie ie achter het tankklepje keurig weggewerkt.) Ik vind dat eigenlijk zo gek helemaal niet, maar inderdaad, hier in België is men al gauw wat 'panisch' qua wet- en regelgeving als het over 'gas' gaat, of het nu lpg of cng is.  ;D

Terug on-topic: ik heb een ringtank op de plek van het reservewiel en ik vind dat ideaal. Maar toegegeven, in mijn geval kan de achterbank wel in twee ongelijke delen plat, dus dan heb je er ook wel iets aan. Bagageruimte is inderdaad wel enkele centimeters hoger. Netto-inhoud weet ik zo even niet, maar 500 km is toch wel te halen en dat vind ik netjes. Maar meestal tank ik iets eerder.
« Laatst bewerkt op: 13-01-2019 17:24:35 door Ibanez »

NinaPaul

• Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #34 Gepost op: 13-01-2019 18:19:09 »
Neen, dat is de Nederlandse wetgeving.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

classicT5

• Jeroen
  • Lid 1000+
  • Online Online
« Reactie #35 Gepost op: 13-01-2019 20:03:36 »
Je bedoelt bij eerste keuring voor het op kenteken zetten na LPG inbouw?

Heb vele jaren LPG gereden en nooit meegemaakt dat ze naar leeftijd van de tank keken.

Geef anders eens een link met die informatie voor nederlandse eisen.

NinaPaul

• Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #36 Gepost op: 13-01-2019 20:17:51 »
Wel lezen, het gaat over het "bijvijlen" ofwel aanpassen van de vuller.

Ik heb het nergens over een tank gehad.
-Gottfried Leibniz

RoelNL

• Lid 1000+
  • Offline Offline
  • Volvo, VFR, kitesurfen, Snowboarden
« Reactie #37 Gepost op: 14-01-2019 17:35:18 »
Persoonlijk vind ik een ringtank mooier.
Wel een aanrader is om een dikke slang naar de tank te doen want ik heb 1x een audi gezien met zo'n 120ltr tank achterin en een inimini diameter slang eraan voor het tanken, je kan wel even 10/15min. je hand op knop houden voordat je klaar bent met tanken.
Ik ben blij met mijn Landi Renzo systeem met ringtank en netto +-48ltr goed voor zo'n 350km per tank en dat is toch snelweg/stad, tanken max 2 min en klaar.
V70 2.5 lpg 386000 my 98 mei  10 tot dec 11 sold
v70R AWD 224500 my 98 dec 11 tot 2020 of langer
855 DOP T5R 241000(+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec 58000 MY 07 3-2016

classicT5

• Jeroen
  • Lid 1000+
  • Online Online
« Reactie #38 Gepost op: 14-01-2019 20:01:44 »
Kan bij de RDW nergens iets vinden over het niet mogen "bijvijlen" van de vuller oid. Lijkt me dus geen probleem als je dat doet.

https://handboek.rdw.nl/personenautos/motor/lpg-installatie

NinaPaul

• Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #39 Gepost op: 15-01-2019 08:20:58 »
Ik kan ook niets vinden over kogelgaten......
-Gottfried Leibniz

vincen tdi

• Lid 500+
  • Offline Offline
  • DOP T-5R
« Reactie #40 Gepost op: 15-01-2019 08:24:42 »
Ik kan ook niets vinden over kogelgaten......

Zolang er geen gaten in de leidingen of tank geschoten zijn mag dat dus 😁
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

Eddiie Flesch

• Lid 10+
  • **
  • Offline Offline
  • C70 T5
« Reactie #41 Gepost op: 16-01-2019 11:32:52 »

Terug on-topic: ik heb een ringtank op de plek van het reservewiel en ik vind dat ideaal. Maar toegegeven, in mijn geval kan de achterbank wel in twee ongelijke delen plat, dus dan heb je er ook wel iets aan. Bagageruimte is inderdaad wel enkele centimeters hoger. Netto-inhoud weet ik zo even niet, maar 500 km is toch wel te halen en dat vind ik netjes. Maar meestal tank ik iets eerder.
Het is bij mij ook een ringtank geworden. Nu moet de vloer idd verhoogd worden.
Welk materiaal is hiervoor bij jouw gebruikt en wat geeft het beste resultaat?