Wegvallen brandstofdruk na contact af

Gestart door rjverbrugh, 06-01-2019 13:39:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

classicT5

Druk wegval geeft kans op vapour lock bij een warme motor. Als ik je verhaal zo lees lijkt me de drukregelaar #.

Piet

Citaat van: Peultje op 07-01-2019 23:29:46
Beste Kornelis,

In bijgaand prentje van een gedeelte van het brandstoftoevoersysteem van een V70 AWD zit een drukopnemer (sensor) (34) op een expansietankje (35) in het brandstoftoevoersysteem. Waarvoor dient dat dan als dat niet voor de drukregeling zou dienen?


Is dat niet de in Amerika wel maar in Europa niet verplichte brandstoftankdruksenor?

Peultje

#17
Citaat van: Piet op 07-01-2019 23:44:38
Is dat niet de in Amerika wel maar in Europa niet verplichte brandstoftankdruksenor?

Zou inderdaad best wel kunnen maar Vida geeft aan dat dat ding ook in mijn Europese V70 zit. Als dat ding voor de bewaking van de tankdruk zou zijn zie ik niet de zin van het gekoppelde expansievaatje in. Zou me kunnen voorstellen dat als de sensor voor de regeling van de brandstoftoevoerdruk zou dienen een expansievaatje zinvol is om de frequentie van aan-uit schakelen van de pomp te beperken.
Rode V70 R AWD 1999 B5234T8

Piet

Kweet het ook niet  ;D
Welke tekst staat bij nr 8 en bij nr. 22 en bij nr 35?

Peultje

https://www.volvopartswebstore.com/showAssembly.aspx?ukey_assembly=239095&ukey_make=865&ukey_model=12011&modelYear=1999&ukey_category=7072&ukey_driveLine=457&ukey_trimLevel=24667

8 is protecting plate, 22 is een hose en 35 is het expansievaatje. Ondanks dit alles krijgt mijn motor nog gewoon benzine al zou die best wel eens met wat minder genoegen mogen nemen maar dat staat hier los van.
Rode V70 R AWD 1999 B5234T8

KIM

Ik denk dat in de afbeelding niet de EU versie wordt weergegeven. Deze drukopnemer zit, voor zover ik het kan zien, niet in het brandstof circuit dat door de pomp onder druk gezet wordt. Dat tankje heb ik bekeken toen de tank los was en de rol die ik het heb toebedacht is er een van het EVAP systeem. Een elektrische connector heb ik daar niet aan gevonden.

Ik vermoed dat de drukopnemer er tbv Amerikaanse OBDII in kan zitten. Deze systemen zijn uitgerust met een tanklekdetectiesysteem.

Ik heb het tankje niet los op de foto maar wel de brandstoftank:



Links boven, direct naast die rode kabel ligt de mechanische drukregelaar. Deze regelt de brandstofdruk naar 4 bar. Midden op de tank ligt een losse (die ik heb aangeschaft ivm een drukprobleem). Deze drukregelaar krijgt spruitstukdruk vanaf de motor. Er zit geen stekker aan oid.

Dat groene pijpje linksboven is via een slang verbonden met dat tankje waar de drukopnemer dan in zou zitten.

rjverbrugh

Nou, ik heb de drukregelaar getest ( vacuum eraf, contact op 2 masr er komt niets uit, dus die lijkt in orde. Auto rijdt verder goed, dus laat hef maar zo.

classicT5

Daarmee test je alleen of membraan # is, maar wat als veer gebroken is?

rjverbrugh

Uhh, welke veer?!? Dit is de test die ik vind hier op het forum. Wat doet die veer dan?


Peultje

Bij een 850 is de brandstofvoorziening anders geregeld dan bij een V70. Via bijgaande link kom je bij een prentje van een gedeelte van het 1995 850 systeem alwaar onderdeel 29 denk ik de drukregelaar is die zo mooi midden op de tank van Kornelis ligt alleen mis ik daar wel een aansluiting op. Ik zie er maar twee.

https://www.volvopartswebstore.com/showAssembly.aspx?ukey_assembly=235159&ukey_make=865&ukey_model=11966&modelYear=1995&ukey_category=7072&ukey_driveLine=11319&ukey_trimLevel=24662
Rode V70 R AWD 1999 B5234T8

KIM

De derde aansluiting zit aan de onderzijde van de, door mij afgebeelde, drukregelaar.
Het slangetje vanaf het brandstoffilter is op die aansluiting aangesloten.

rjverbrugh

Citaat van: classicT5 op 08-01-2019 22:02:37
Hier zie je hoe zon ding in elkaar zit:

https://www.tomeiusa.com/_2003web-catalogue/image/pic/fuel_pressure_regulator/detail_big-e.jpg

Check, zie nu die veer zitten. Maar wat doet nu wat? Tis dus een mechanische drukregelaar, wat doet of waarvoor zorgt de vacuum aansluiting?

Piet

Citaat van: rjverbrugh op 09-01-2019 08:12:43
Check, zie nu die veer zitten. Maar wat doet nu wat? Tis dus een mechanische drukregelaar, wat doet of waarvoor zorgt de vacuum aansluiting?

De vacuumaansluiting zorgt er via het membraan voor dat de druk gehandhaaft blijft ten opzichte van de druk in het inlaatspruitstuk.
Op de manier blijft de druk die over de injector staat hetzelfde.

Bv. in geval van een 3 bar regelaar wordt de benzine zo altijd met een druk aan de injector geleverd die 3 bar hoger ligt dan de druk in het inlaatspruitstuk zodat per ms injectoropening altijd dezelfde hoeveelheid benzine wordt ingespoten of de druk on het inlaatspruitstuk  nu lager (stationaie) of hoger is (turbodruk) dan atmosferisch

rjverbrugh

Okay, helder, bedankt. En als je veer breekt/kapot is, zoals door classicT5 wordt aangegeven, wat gaat er dan mis? Is er dan te weinig druk?