Auteur Topic: refurbisch or recycling....  (gelezen 810 keer)

Wimpelman

• Lid 100+
  • Offline Offline
    • www.invedu.eu
refurbisch or recycling....
« Gepost op: 10-01-2019 12:33:22 »
Mannen, vrouwen,

Ik ben nu 3 jaar en 118k verder met mijn V70. Teller staat op 350k. Briljante auto hoor, betrouwbaar, stijlvol, redelijk economisch, comfortable... Maar op de terugweg;
Optisch wat krasjes, deukjes
Binnenverlichting buiten werking
rammelende (voor) trein
toenemend olieverbruik
soms startend op 4 cil.

ik overweeg steeds vaker de wagen op te doeken, en voor een v70 van begin deze eeuw te gaan. Maar ja, ook va. 300k! En behoorlijk geprijsd..
Wellicht is een renovatie actie beter op z'n plek. Om daar een beter beeld van te krijgen zoek ik een partij in noord nederland die de wagen eens flink doorlicht en advies hierover kan uitbrengen..

Heeft iemand een idee?
Ben ook benieuwd of anderen ook wel eens gillend wakker worden van soortelijke overwegingen?

Hartelijke groet,

Wim, Haulerwijk (fr)

V70R^2

• Beunhaas deluxe.
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • To heaven for the climate, to hell for the company
Re: refurbisch or recycling....
« Reactie #1 Gepost op: 10-01-2019 12:48:11 »
De modellen na 2000 heb ik er ook 2 van, ik vind het rommel (veel electronica en luxe opties, kan allemaal stuk en storingen geven).

Doe mij de classics maar, en een 850 is helemaal top!

Veel betrouwbaarder, wel wat ouder, maar eenvoudig en goedkoop te onderhouden.

Olieverbruik is waarschijnlijk een simpele klus, klepseals, gewoon samen met nieuwe distributie en ontsteking + een beurtje doen en de meeste problemen zijn vaak wel weg.

1x grondig aanpakken en cosmetisch de boel laten bijwerken, dan kan je er weer jaren plezier van hebben.

kevinwalter

• 850 vRRRRRoem
  • Administrator
  • Lid 100+
  • Offline Offline
    • KW-Systems
« Reactie #2 Gepost op: 10-01-2019 13:29:46 »
Haha, en zo zijn de meningen weer verdeeld. Ik mot niks van die eerste generatie classics/850 hebben. Puur en alleen omdat mensen om mij heen en ikzelf alleen maar problemen met die rommel hebben. De 850 is de enige auto die mij ooit heeft laten staan.
Leuk, die slogan: "Wat er niet op zit kan niet kapot." Dan heb je er in ieder geval even van genoten. ;) Anders heb je het helemaal niet gehad.

V70N zijn prima wagens en betrouwbaar(der) als je het mij vraagt. Eerste generatie (tot 2003) heeft wat problemen. (Gasklep, DIM, (ABS computer <-- ERFENIS VAN 850!) en soms de CEM.) Hier is gelukkig genoeg aan te doen voor niet al te veel geld.
S80 V8 2006, EX-VCNL Directie auto. (16-TF-BV) , Originale :)
850R BJ 1996 (PB-FV-73), Originale
V70R Handbak 2004, (HK-774-V)
V40 D4 Nordic+ GT 2017 (NT-731-T), originale

vasquez

• Lid 100+
  • Offline Offline
« Reactie #3 Gepost op: 10-01-2019 14:54:30 »
LOL,

here we go again :D

Ik heb alle 3 de modellen na elkaar gehad, een '95 855 T5R, een '98 V70R FWD classic en een 2004 V70R AWD.
Ook nog een C70 T5 maar die tellen we even niet mee.

Alle auto's kunnen bakken met geld in, als je wil, maaaaarrr, kan mij verder qua bevindingen alleen maar aansluiten bij Adriaan.

De V70N is door alle electronica toch echt degene die het meest storingsgevoelig is, je moet geen zwak hart hebben of zenuwachtig worden van storingslampjes en meldingen in Vida.

Bij mij is de '98 V70R Classic, dus degene met gaskabel het meest betrouwbaar gebleken, 160.000km mee gereden in 5 jaar en alleen olie, filters, remschijven en banden vervangen, altijd starten en lopen en niks rare storingen of meldingen.  De 850 qua onderhoud was ongeveer hetzelfde, heb ik alleen iets minder lang gehad.

Dus 850/V70 Classic Rommel, naaaaah, je hebt waarschijnlijk gewoon pech gehad en een trauma opgelopen;-)

elianmars

• V70 T5 + C70 T5
  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • V70 T5 '05 + C70 T5 convertible '00
« Reactie #4 Gepost op: 10-01-2019 16:54:35 »
Tja, het is natuurlijk vloeken op een 850 forum, maar ik heb zeer weinig problemen met mijn N. Gekocht toen-ie 5 jaar oud was. Inmiddels 9 jaar en 130.000 km verder (bijna 3 ton op de teller) en nog altijd zeer tevreden  :)

Wouter1973

• Lid 1000+
  • Offline Offline
  • 855 T5-AT-1994-G3
« Reactie #5 Gepost op: 10-01-2019 17:22:06 »
Het is ook een kwestie van wat geluk hebben. Altijd gezworen bij 740's en 940's, maar daar kan je toch ook gewoon pech mee hebben. Bij de 850 sta ik toch net iets teveel naar mijn zin met de motorkap open of bij de garage voor complexere klussen. Ik zou het onderhoud zeker niet als goedkoop willen bestempelen. Niet iedereen trekt even zelf de kop eraf en gaat zijn klepseals vervangen. Het hangt er ook een beetje vanaf hoe je erin staat en waar je genoegen mee neemt. Voor mij is bedrijfszekerheid en betrouwbaarheid een absolute prioriteit. Als ik olielekkage zou negeren, het comfort van een goed werkende airco minder belangrijk zou vinden (beide doen niets af aan de bedrijfszekerheid), dan had dat aanzienlijk gescheeld in de kosten. M.a.w. hoe perfectionistisch ben je m.b.t. een auto van nu inmiddels bijna 25 jaar oud?

Benny850

• Lid 500+
  • Offline Offline
« Reactie #6 Gepost op: 10-01-2019 17:27:03 »
Een N is ook vanaf 2000 dus beginnen toch ook al in leeftijd mee te tellen. Meestal als je een gebruikte auto koopt moet je er toch wel wat geld instoppen om alles in orde te maken. Wat er niet op zit gaat inderdaad niet stuk maar dan is er wel weer iets anders dat stuk gaat.
855 T-5R Black MT

V70R^2

• Beunhaas deluxe.
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • To heaven for the climate, to hell for the company
« Reactie #7 Gepost op: 10-01-2019 23:14:56 »
Pech is natuurlijk ook een factor.

Feit is dat een V70N gewoon veel gevoeliger is met al die elektronica voor storingen.

Het zijn daarbij ook nog eens verschrikkelijk saaie auto's om mee te rijden, totaal geen beleving.

We zitten hier op een 850forum hé ;D Die wagens zijn fantastisch!

Piet

• AKA rat-rod Pete
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #8 Gepost op: 11-01-2019 00:11:26 »
Haha, en zo zijn de meningen weer verdeeld. Ik mot niks van die eerste generatie classics/850 hebben. Puur en alleen omdat mensen om mij heen en ikzelf alleen maar problemen met die rommel hebben. De 850 is de enige auto die mij ooit heeft laten staan.
Leuk, die slogan: "Wat er niet op zit kan niet kapot." Dan heb je er in ieder geval even van genoten. ;) Anders heb je het helemaal niet gehad.

V70N zijn prima wagens en betrouwbaar(der) als je het mij vraagt. Eerste generatie (tot 2003) heeft wat problemen. (Gasklep, DIM, (ABS computer <-- ERFENIS VAN 850!) en soms de CEM.) Hier is gelukkig genoeg aan te doen voor niet al te veel geld.

Pfffff, ik heb mijn  850R al bijna 20 jaar, hij heeft mij in die jaren maar 3x laten staan.
Waarvan 2x ook nog eens dik mijn eigen schuld was.

Het zijn juist extreem betrouwbare auto’s, als je  ziet hoe sommige sterk verwaarloosde exemplaren na vrijwel afwezig onderhoud toch nog blijven rijden...
En dan verbaasd opkijken als na 20+ jaar er weer wat is omdat bv een 25 jaar oud turboslangetje totaal verrot is gaan lekken e.d. ... >:(  ;D

BBS

• "Bert - Jan," Clublid: 85011464
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • 2.3RN T5
    • BBS Blog: v70 2.5T AWD Whapp, 0681927007
« Reactie #9 Gepost op: 11-01-2019 06:34:56 »
Ik ga geen mening geven over kosten technische praat. Echt niet ;D

Maar ik betrap mij er wel op dat ik steeds vaker naar een V70N, S80 zit te kijken of een stapje kleiner, een S60.
Het lonkt wel hoor, een iets modernere wagen.
Gewoon een wagen die een stukje nieuwer is. Maar als ik dan weer de V70 aanslinger, de achterbank plat gooi en er een complete europallet op een kleed erin schuif en er spullen opleg dan denk ik "welke auto doet dat na?"
En het ding rijd gewoon goed, fijn en zonder rammels etc.
Binnenkort ga ik wel het stuurhuis vervangen, en daarna zien we wel weer.
Volvo V70 2.3t-T5 AWD 1997 op LPi.
Van handhark naar automaat én het fijne van een 2,5T gecombineerd met het lekkere van een T5 is een 2,3t-T5.

volvobug

• Wat anderen bedacht hebben moet ik op z'n minst kunnen begrijpen!
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • V70 2.5 10v '97 LPi / V70R FWD AUT Saffron '98 LPi
    • Volvo foto album
« Reactie #10 Gepost op: 11-01-2019 09:38:57 »
....... Maar als ik dan weer de V70 aanslinger, de achterbank plat gooi en er een complete europallet op een kleed erin schuif en er spullen opleg dan denk ik "welke auto doet dat na?"
En het ding rijd gewoon goed, fijn en zonder rammels etc.
.....

Precies  :D

Hupsakee met de heftruck op de pallet erin gezet  ;D

Magnifieke auto's, mits mechanisch onderhouden heerlijk voor afstanden, optisch boeit minder. Gewoon op orde brengen die auto en doorrrrrr....  :)
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

850blues

• Lid 500+
  • Offline Offline
  • donateur ver. Botterbehoud
« Reactie #11 Gepost op: 11-01-2019 10:00:20 »
Hupsakee met de heftruck op de pallet erin gezet  ;D

* Om er vervolgens thuis achter te komen dat je daar geen heftruck hebt.... *  ::)

We zitten hier op een 850forum hé ;D Die wagens zijn fantastisch!

;D

Edit:

Oh ja, on topic  :
Ik begrijp je overwegingen. Zelf net besloten om nog wel ff door te blijven rijden met m'n 10v. Optisch ziet ie er echt niet uit (vlekken, schaafplekken, deukjes en 2 deuren provisorisch gespoten door de vorige eigenaar). Na aankoop een uitgebreide stage-0 laten uitvoeren, vorig jaar een nieuwe radiateur en condensor geplaatst. Nu zijn aandrijfas (trillen), katalysator (lekt en rammelt) aan de beurt.
Maar ja, bijna geen afschrijving meer en die roffel hè  :)

In het Noorden ken ik zo snel geen forummer die je zou kunnen helpen, 2 jaar terug ben ik naar Remeeus (Pim) in Nijkerk gegaan en hij heeft mijn roffel toen helemaal nagelopen. Zit vlakbij 't station Nijkerk, kan handig zijn qua openbaar vervoer.
En anders stuur je een PB naar Arjen850 (nabij Apeldoorn), of je maakt er gelijk een dagje Vlaai-happen in Maastricht van, en neemt contact op met Thuurbo ;)

Succes met je keuze(s).
« Laatst bewerkt op: 11-01-2019 11:07:04 door 850blues »
2016 => ....      | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016   | 854 2.5 10v '96 | 118dkm --> 249dkm

konniekip

• Lid 1000+
  • Offline Offline
  • 850 T-5R '95 | V70nn 2.4D R-Design | V70R exAWD 98
« Reactie #12 Gepost op: 14-01-2019 22:51:17 »
* konniekip doet ook duit in het zakje....

Ik heb ze alle 3
een 850, een V70 classic en een V70nn R...
Laatste heerlijke auto, maar bomvol electronica. Motor ook onlogisch ontworpen; Thermostaat achterop het blok onder uitlaatspruitstuk??!! Laatst 10 uur bezig geweest om even de thermostaat te vervangen. Of wat dacht je van een electronisch stuurslot wat storing gaf. De auto dacht dat het stuurslot er nog op zat. Je kunt er dan niet mee rijden, start gewoon niet. Oplossing is auto laten afslepen naar volvo. Nieuw stuurslot kopen a 170 euro en dan laten inprogrammeren a 70 euro. Kan alleen de dealer nog doen. Via work around toch zelf werkend gekregen maar man man man...
Nee kwa betrouwbaarheid liever de 850 of classic.
« Laatst bewerkt op: 14-01-2019 22:52:55 door konniekip »

elianmars

• V70 T5 + C70 T5
  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • V70 T5 '05 + C70 T5 convertible '00
« Reactie #13 Gepost op: 15-01-2019 19:38:42 »
* konniekip doet ook duit in het zakje....

Ik heb ze alle 3
een 850, een V70 classic en een V70nn R...
Laatste heerlijke auto, maar bomvol electronica. Motor ook onlogisch ontworpen; Thermostaat achterop het blok onder uitlaatspruitstuk??!! Laatst 10 uur bezig geweest om even de thermostaat te vervangen. Of wat dacht je van een electronisch stuurslot wat storing gaf. De auto dacht dat het stuurslot er nog op zat. Je kunt er dan niet mee rijden, start gewoon niet. Oplossing is auto laten afslepen naar volvo. Nieuw stuurslot kopen a 170 euro en dan laten inprogrammeren a 70 euro. Kan alleen de dealer nog doen. Via work around toch zelf werkend gekregen maar man man man...
Nee kwa betrouwbaarheid liever de 850 of classic.

V70NN R? Die bestaat toch helemaal niet?  :eusa_shifty:

Benny850

• Lid 500+
  • Offline Offline
« Reactie #14 Gepost op: 15-01-2019 20:12:03 »
Ze maken het ook zo op bijna onbereikbare plekken dat je bijna gedwongen wordt om de dealer het onderhoud te laten doen.
855 T-5R Black MT