Mistachterlicht doet het niet.

Gestart door 855-Champagne, 19-01-2019 17:02:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

855-Champagne

Hallo Luitjes,

Ff een vraag over mn achtermistlicht, bij APK ging ie niet aan dus zekering en lamp gecontroleerd deze waren goed.
Nu ben ik op zoek naar de plek waar het relais zich bevindt van het mistachterlicht.
Weet iemand dat zo.

Gr Champie

marc-850

Heb je een trekhaak?
Grote kans dat het probleem in de stekkerdoos zit.

mitsupiet

Citaat van: 855-Champagne op 19-01-2019 17:02:16
Hallo Luitjes,

Ff een vraag over mn achtermistlicht, bij APK ging ie niet aan dus zekering en lamp gecontroleerd deze waren goed.
Nu ben ik op zoek naar de plek waar het relais zich bevindt van het mistachterlicht.
Weet iemand dat zo.

Gr Champie
Heb hetzelfde gehad bij de APK. Bij mij was het de schakelaar.

Te hard geschrobt.......

Robinjo

Als D.E.T. voor 01 januari 1998 is...... is mistachterlicht niet verplicht...  ::)

marc-850

Citaat van: Robinjo op 19-01-2019 22:02:25
Als D.E.T. voor 01 januari 1998 is...... is mistachterlicht niet verplicht...  ::)

Maar mijn 95'er werd er wel op afgekeurd...

mitsupiet

Citaat van: Robinjo op 19-01-2019 22:02:25
Als D.E.T. voor 01 januari 1998 is...... is mistachterlicht niet verplicht...  ::)
Mijne uit 1994 ook.

Te hard geschrobt.......

Robinjo

Tja vaak zijn dit aannames van de keurmeester  ???, want als je in de regelgeving kijkt, artikel 5.2.51 verplichte verlichting staat toch
echt:

één mistachterlicht indien het voertuig na 31 december 1997 in gebruik is genomen dit mistachterlicht moet zich bevinden in of links van het middenlangsvlak van het voertuig

https://handboek.rdw.nl/personenautos/lichten-lichtsignalen-en-retroreflecterende-voorzieningen/verplichte-lichten-en-retroreflectoren

cornelis-b

Als de wagen een mist achterlicht heeft en er zit een schakelaar voor op het dashboard dan moet het werken. Haal je de schakelaar weg en zet je er een "blindplaatje" voor in de plaats dan is het geen afkeur. Zelfde met mistlkampen aan de voorzijde, als één defect is en je trekt de stekker van de brandende lamp los dan is het geen afkeur, dan zijn het "show lampen"
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

855-Champagne

Bedankt iedereen voor de input ik ga er mee aan de slag.