3 lampen werken ineens niet meer?

Gestart door jeroen.k, 02-02-2019 20:33:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jeroen.k

Best forumleden, ik hoop dat iemand mij kan helpen met het onderstaande probleem.

Vanochtend werkte alle verlichting naar behoren totdat... Ik mijn aanhanger aangekoppeld had en ik de verlichting in de auto aangezet (alles werkte).  Toen heb ik mijn mistlicht aangezet om te kijken of deze het deed van de aanhanger, deze werkte naar behoren.
Kort daarna ging het lampje branden op het dashboard dat er een lampjes kapot zou zijn. Ik keek even rondom de auto wat er mis zou zijn, voor de auto bleek inderdaad het stadslampje rechtsvoor deed het niet. Ook bleken de onderste twee (rode) achterlampen het niet meer te doen.

Ik wilde even kijken of het stadslichtje rechtsvoor doorgebrand was of dat er iets anders aan de hand was. Ik heb het werkende stadslampjes links voor los gehaald en overgezet naar rechts voor. Deze bleek het toen niet te doen terwijl deze linksvoor het wel deed, toen terug gezet en linksvoor ging het lampje weer aan. De onderste twee achterlampen heb ik verder nog niet naar kunnen kijken of deze kapot zijn. Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn en hoe dit op te lossen zou kunnen zijn?

Stadslampje:


Achterverlichting (onderkant):

Miyel

Weet je héél zeker dat het voorste lampje niet al een tijdje het niet doet en misschien wel los staat van het probleem van de achtersten?

Verder geen tips, maar staar je er niet op blind bedoel ik.
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

jeroen.k

Citaat van: Miyel op 02-02-2019 20:37:35
Weet je héél zeker dat het voorste lampje niet al een tijdje het niet doet en misschien wel los staat van het probleem van de achtersten?

Verder geen tips, maar staar je er niet op blind bedoel ik.

Dat weet ik zeker, ik heb de auto in 1 van de garages staan en moet altijd even de boel weer op slot doen en kijk dan altijd even naar de voorkant van de auto.

BBS

Stekkerdoos bij de trekhaak controleren. Vaak zit daar een pot ellende in of nabij.
Het beste is gewoon even een nieuwe stekkerdoos monteren en de draden een klein stukje inkorten en opnieuw aansluiten.
Die roemruchte stekkerdoos wil vaker voor de meest vreemde storingen zorgen.....
Volvoloos....

jeroen.k

Vandaag een aantal zekeringen vervangen, en het bleek inderdaad een kapotte zekering te zijn.

Blok70

....en is er verband met het aankoppelen van je stekker en het kapot springen van een zekering?