TrackJack GPS systeem in Volvo's

Gestart door BBS, 05-02-2019 11:20:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BBS

Naar aanleiding van de gestolen wagen van Mark-850 heb ik even dit draadje opgestart.

Ik heb de Trackback On The Move 2. De nieuwe versie is de OTM3. Aansluiten is simpel, 4 draadjes is voldoende. Je logt in op de website van Trackjack en op je persoonlijke pagina kan je zien waar je wagen is. Er is ook een app voor op je telefoon.
Zelf heb ik een paar "credits" gekocht, en daarmee kan je ten allertijden de locatie van de wagen opvragen.  De TrackJack kost 145 ex BTW. en de jaarlijkse kosten zijn afhankelijk van het service level dat je kiest. Ik heb zelf de plus, en dat is ongeveer 4 tientjes per jaar per device.

Je kan van alles instellen, een berichtje dat je wagen sneller gaat dan een ingestelde snelheid of je ingestelde "geofence" van een x aantal kilometers te buiten gaat. Binnen dat ingestelde gebied -min 300 meter- Mag de wagen vrij bewegen, daarbuiten krijg je een melding.
Er is ook een anti sabotage mogelijkheid, afkoppelen van de accu is een melding teweeg brengen en blijft de Trackjack zijn locatie doorgeven voor tenminste 24 uur.
Wat ook een mogelijkheid is dat je bij een melding je wagen wilt laten stoppen. De OTM 2 heeft een uitgang waarmee je een relais kan aansturen. Die kan je bijvoorbeeld de brandstofpomp laten afschakelen, je ECU laten uitvallen waarmee je de wagen laat stilvallen. Ik heb dat nog niet aangesloten maar gaat binnenkort wel gebeuren denk ik. Je stuurt dan in de app een melding naar de alarmpagina en de trackjack zal dan het relais omschakelen.

Heeft het een nadeel? zeker! hij trekt je accu in 2 weken echt leeg. In de boot heb ik een klein zonnepaneeltje liggen waardoor de accu geladen blijft. De Volvo moet ik 1x in de maand toch met een acculader opladen omdat ik deze niet dagelijks gebruik.

Lees de webstee van TrackJack Europe maar eens door.

Ik heb er twee, 1 in de Volvo en 1 in de boot. Beide systemen overzichtelijk op 1 persoonlijke pagina en/of app.
Volvoloos....

sander69

#1
Vervelend dat dit topic is ontstaan nadat er een auto gestolen is, maar dit is wel handig!
C70 cabrio D5 2007
V70 R AWD 1997
245 Turbo 1983
Saab 900 Aero classic coupe FPT 1992

Ozzzz

Mischien kan onze AliExpress  MasterSearcher ArjenT5R iets bij de Chinezen vinden?  :eusa_think:

Spin!

Ik zet altijd een van mijn kinderen in de auto. Als die dan gestolen wordt brengen ze hem zeker binnen 2 dagen terug.

ontopic: ik zou zelf eerder zoeken naar een makkelijk in te bouwen apparaatje, ik wissel nogal eens van auto. Is dat er?

www.vm-parts.nl

NinaPaul

Kleine GPS Tracker is b.v. de TMT250 800mA met grotere accu zijn ze ook beschikbaar.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

classicT5

#5
Zat van die dingen te vinden in china alieexpress. Die werken vaak mbv sms trigger, dwz op aanvraag krijg je de positie ipv om de zoveel tijd een update. Als je die van een motorfiets pakt, heb je een die makkelijk in- en uit te bouwen is. Zijn niet duur.

Enige lastige is dat je een sim card erin moet stoppen en veel prepaid sim cards bij geen gebruik uitgeschakeld worden. Eens in de maand oid moet je dan hem even activeren.

Oh ja, houd wel in de gaten of ze iets van een back office/kaart systeem hebben waar de berichten naartoe gestuurd kunnen worden en je dus kunt zien waar het voertuig zich bevind. Anders moet je zelf een server met track software hosten (op zich ook makkelijk te doen, heb dat al eens gedaan).

En overweeg of je het risico wilt lopen dat zon ding in de fik kan vliegen. Meeste hebben LiIon batterijen die dan constant aan de voeding liggen, waar ze niet altijd even goed tegen kunnen. En bij langer stilstaan van je auto blijft dat ding wel stroom verbruiken en trekt je accu dus leeg.

Qua inbouw raad ik aan ergens achter de gril, ivm GPS ontvangst.

760Turbo

Er zijn toch ook van die dingen in de handel die het GPS/GSM signaal verstoren? Als de dief zo'n ding bij zich heeft dan vis je alsnog achter het net..... :(
855 T-5 aut. 1995 Lpi  420

NinaPaul

Citaat van: 760Turbo op 05-02-2019 19:15:20
Er zijn toch ook van die dingen in de handel die het GPS/GSM signaal verstoren? Als de dief zo'n ding bij zich heeft dan vis je alsnog achter het net..... :(

Als je die gedachtegang volgt hoef je ook geen slot op je auto te gebruiken, er zijn toch boormachines en inbreeksetjes.....
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

cornelis-b

Als je veel van auto wisselt is het lastig maar voor een permanente auto zou je een bearlock op de bak kunnen overwegen. Schakelen is dan niet mogelijk. Voor de huidige verzekering van de Tractor eiste de verzekering ook dat ik een bearlock installeerde. Omdat het in dat oude hok van mij erg lastig was ging men met een bulllock pedaalslot akkoord.

Zo een dus:
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

760Turbo

Citaat van: NinaPaul op 05-02-2019 19:19:42
Als je die gedachtegang volgt hoef je ook geen slot op je auto te gebruiken, er zijn toch boormachines en inbreeksetjes.....

Het scheelt nogal of je met een boormachientje aan de gang moet of gewoon een apparaatje in je zak hebt wat zn werk doet.
855 T-5 aut. 1995 Lpi  420

elmarconi

Een sticker houdt ze niet tegen, maar schrikt misschien wel af:



--
Autogas Inside . . .

BBS

Citaat van: elmarconi op 05-02-2019 20:13:19
Een sticker houdt ze niet tegen, maar schrikt misschien wel af:



En die heb ik er dus bewust niet op zitten. Dan gaan ze met een jammer aan de gang en dan net zo lang zoeken tot ze de GPS hebben gevonden. Dan hebben ze alle tijd om dat ding er uit te rukken.

Het is juist de bedoeling dat de GPS de locatie zo lang mogelijk door geeft. En ik ga binnenkort toch kijken of ik de sabotage mogelijkheid van de TrackJack kan gebruiken om op commando de brandstof toevoer kan afsluiten.
En voor die 4 tientjes per jaar......
Volvoloos....

V702.5T

Citaat van: NinaPaul op 05-02-2019 19:19:42
Als je die gedachtegang volgt hoef je ook geen slot op je auto te gebruiken, er zijn toch boormachines en inbreeksetjes.....


Via de FEHAC waar ik voor een andere club nog wel eens zat ook genoeg over gesproken. Helaas, meeste professionele autodieven hebben zowel een GSM als een GPS jammer aan boord. Dan zie je niets qua locaties enz. Voor de minder professionele figuren kan het helpen, maar tijd tussen gebeuren en ontdekken is alles..

cornelis-b

Als een auto zoals in deze situatie gebruikt wordt voor een ramkraak maakt het die gasten geen pukkel uit of er een GPS volgsysteem in zit. Ze rammen er een gevel mee, laden hem vol en binnen de kortste keren laden ze de spullen over en ze zijn weg. Dan is een GPS systeem handig om hem terug te vinden maar de diefstal is dan al geweest. Naar mijn idee kan he beter een goede beveiliging hebben die het rijden met de wagen zodanig bemoeilijkt dat ze er van af zien hem te jatten.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

NinaPaul

Citaat van: cornelis-b op 05-02-2019 21:31:15
Als een auto zoals in deze situatie gebruikt wordt voor een ramkraak maakt het die gasten geen pukkel uit of er een GPS volgsysteem in zit. Ze rammen er een gevel mee, laden hem vol en binnen de kortste keren laden ze de spullen over en ze zijn weg. Dan is een GPS systeem handig om hem terug te vinden maar de diefstal is dan al geweest. Naar mijn idee kan he beter een goede beveiliging hebben die het rijden met de wagen zodanig bemoeilijkt dat ze er van af zien hem te jatten.

Of hem uit frustratie in de fik zetten na alle braakschade (zelf meegemaakt).
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz