TrackJack GPS systeem in Volvo's

Gestart door BBS, 05-02-2019 11:20:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cornelis-b

Citaat van: NinaPaul op 05-02-2019 21:34:30
Of hem uit frustratie in de fik zetten na alle braakschade (zelf meegemaakt).

Zo kan je alles wel negatief zien NinaPaul
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

marc-850

Citaat van: cornelis-b op 05-02-2019 22:37:21
Zo kan je alles wel negatief zien NinaPaul

En toch is juist dát wat me de hele dag bezig heeft gehouden.

Spin!

Citaat van: marc-850 op 05-02-2019 23:25:56
En toch is juist dát wat me de hele dag bezig heeft gehouden.

Ik denk dat je geluk hebt gehad. Klinkt wellicht gek en te ver doordacht, maar ik denk dat ze vannacht of morgen nog een kraak wilden zetten. Ik had jouw T-5R als politie zijnde daar nog 1 á 2 nachten laten staan als lokaas. Nu wordt het terugvinden van de daders wat lastiger. Als ik dergelijk vergrijp had gepleegd had ik zonder blikken of blozen de fik erin gezet. Bewijsmateriaal vernietigen. Je laat toch altijd wat DNA achter. Zeker als ze in de auto de bivakmutsen van het hoofd trekken, komen altijd haren los. Of in de haast van het inladen, gebeurde echt niet secuur. Niettemin ben ik blij dat je hem terug hebt gevonden, maar denk dat je ontzettend veel geluk hebt gehad dat de vlam er niet in is gezet omdat ze er nog niet klaar mee waren.

Anderzijds...neerzetten op een plek die vanaf de openbare weg te zien is getuigd ook niet van hoge intelligentie. Ik ga dadelijk even kijken of hier alles nog compleet is ;D

www.vm-parts.nl

NinaPaul

#18
Citaat van: cornelis-b op 05-02-2019 22:37:21
Zo kan je alles wel negatief zien NinaPaul

Inderdaad, negatief, sorry. Mensen handelen uit frustratie juist super kalm en weloverwogen. Zeker de mensen die al zover staan dat ze een diefstal willen plegen, dat zijn normaal gesproken natuurlijk mensen die wel opgeleid zijn, uit hogere middenstand, waar ratio voor emotie komt.

Edit: typo
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

BBS

Kijk, ik heb de GPS er niet inhangen om diefstal te voorkomen. En als ze hem in de fik steken is het over en uit.
Maar ik kan wel alles in het werk stellen om hem te traceren. Voor mijzelf heb ik er dan alles aan gedaan.
En mocht de wagen toch een keer ergens anders staan dan geef ik hem een geo-fence van Max 300 meter. Daarin mag hij zich vrij bewegen met een snelheid van 50 km/h. Alles daarbuiten en daarboven krijg ik een melding van.
Sowieso krijg ik elke 10 minuten op mijn persoonlijke pagina van TrackJack een melding van waar de wagen zich bevind......
Volvoloos....

cornelis-b

Een GPS systeem is zeker mooi om in geval van diefstal de auto terug te vinden mits hij niet is afgebrand zoals eerder genoemd. Heb je er een Bulllock pedaalslot in met stickers op de ruit denk ik dat het dieven gilde dan toch naar de volgende auto gaat kijken. Die kanariegele gevallen zie je zelfs in het donker zitten. Diefstal is nooit 100% uit te sluiten maar moeilijk maken is zeker mogelijk.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Thom

#21
Citaat van: classicT5 op 05-02-2019 18:40:22
Zat van die dingen te vinden in china alieexpress. Die werken vaak mbv sms trigger, dwz op aanvraag krijg je de positie ipv om de zoveel tijd een update. Als je die van een motorfiets pakt, heb je een die makkelijk in- en uit te bouwen is. Zijn niet duur.

Enige lastige is dat je een sim card erin moet stoppen en veel prepaid sim cards bij geen gebruik uitgeschakeld worden. Eens in de maand oid moet je dan hem even activeren.
Dat is een kwestie van een simkaartje speciaal bedoeld voor datagebruik, en dataverbruik is er tochwel want het ding moet toch zijn positie ergens naar toe melden.

Toevallig ben ik voor mijn werk er net even mee bezig, daar hebben we een aantal locomotieven en rijtuigen voorzien van een Ali GPS zendertje die zijn positie elke 30s meld aan de server alwaar ik precies kan zien waar het hele spul allemaal uithangt.

https://nl.aliexpress.com/item/Voertuig-GPS-Tracker-GPS103A-TK103A-Real-time-Tracking-Monitoring-Locator-Auto-Moto-Tracker-Apparaat-SOS-geo/32867610172.html?spm=a2g0z.search0104.3.1.402a6f396P1ELf&transAbTest=ae803_3&ws_ab_test=searchweb0_0%2Csearchweb201602_1_10065_10068_319_317_10696_10084_453_10083_454_10618_10304_10307_10820_10821_10301_537_536_10902_10843_10059_10884_10887_321_322_10103%2Csearchweb201603_59%2CppcSwitch_0&algo_pvid=e13d8b7d-bf10-468e-9acd-df7b62299ef8&algo_expid=e13d8b7d-bf10-468e-9acd-df7b62299ef8-0

Volgens mij heb je daar ook een bijhorende server waar je een account aan kunt maken, maar bij ons draait de server (traccar) op kantoor en al met al werkt het uiteindelijk best aardig. Het zendertje heeft ook een aantal aansluit mogelijkheden om door te geven of er een deur van je auto open is of het contact aanstaat etc.
(Met wat relais kun je die prima verbouwen zodat je op afstand kunt kijken of de aggregaat van een rijtuig draait of de gasfles van de restauratie op is :P)

Ook handig als je je auto nogweleens uitleent aan iemand  ;D

arjenT5R

Kijk nou komen de ali express linkjes en wordt het leuk :)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

BBS

Citaat van: arjenT5R op 08-02-2019 08:55:18
Kijk nou komen de ali express linkjes en wordt het leuk :)
Niet om te beledigen of zo hoor, ik heb een 3-tal van die dingen gebruikt en op het moment dat je er echt gebruik van wilt maken werkt het niet of de gegevens op de app komen niet binnen. Of het pre-pad sim kaartje werkt niet (meer)
Daarom heb ik een goed en duurder systeem gekocht en die werkt gewoon wat je er van verwacht....

Ik ben vaak van "hoe duur is het goedkoopste" maar in dit geval.......

Als iemand een andere ervaring heeft met een goedkoper GPS systeem dan hoor ik dat heel graag :)
Volvoloos....

classicT5

Als je beetje technisch bent krijg je die chinese dingen wel aan de praat. Heb er al meerdere getest. Ook icm traccar, werkt op zich goed.

Waar je wel moet opletten is of betreffende modem met op zijn minst 3G werkt. Bv de TK103 zijn aantal varianten van die alleen op 2G werken. De TK103 heeft ook als nadeel dat je met veel bedrading zit en 2 losse antennes (GPS en GSM).

Thom

Citaat van: BBS op 08-02-2019 09:31:53
Niet om te beledigen of zo hoor, ik heb een 3-tal van die dingen gebruikt en op het moment dat je er echt gebruik van wilt maken werkt het niet of de gegevens op de app komen niet binnen. Of het pre-pad sim kaartje werkt niet (meer)
Daarom heb ik een goed en duurder systeem gekocht en die werkt gewoon wat je er van verwacht....

Ik ben vaak van "hoe duur is het goedkoopste" maar in dit geval.......

Als iemand een andere ervaring heeft met een goedkoper GPS systeem dan hoor ik dat heel graag :)
Je kunt het verlopen van de Simkaart natuurlijk niet afschuiven op Aliexpress, bij een dure met zo'n simmetje zal hetzelfde natuurlijk gebeuren ;)

Heb er een stuk of 10 draaien, en dat draait eigenlijk prima :)