Geen geluid linker speaker na verwijderen RTi

Gestart door Sbv, 14-02-2019 10:03:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sbv

Goedemorgen,

Recent heb ik het antiek RTi spul volledig verwijderd uit onze V70R (MY00)en vervangen door dolby processor en center speaker echter lijkt het erop dat er sinds die tijd geen geluid meer uit de linker voordeurspeaker komt.
Nu rij ik bijna nooit in de auto en dus valt het met niet op alleen vrouwlief begint het wat vervelend te vinden.

Wat zoeken in de elektrische schema's leverde op dat de RTi gebruik maakt van de linker voordeur speaker. Aangezien ik alles van RTi netjes verwijderd heb zou dat dus kunnen.

Al verder getest,
andere radio -> geen verschil
andere versterker met kabel -> geen verschil
parrot losgekoppeld -> geen verschil
andere speaker -> geen verschil

Het lijkt  er dus op dat er een andere kabelboom in de auto zit welke achter dash zit. Dash kabel bomen zijn wel gelijk alleen de dikke kabelworst welke tegen schutbord aanzit is dan dus afwijkend met een extra stekker erop om de RTi o.a van stroom etc te kunnen voorzien.
Vida geeft aan dat je een of ander bracket nodig hebt alleen kan ik daar niets van terugvinden.

Zijn er meer mensen die RTi volledig verwijderd hebben en daarna wel netjes geluid over de linker voordeur speaker hebben ?

Als alternatief kan ik wel vanaf de versterker 2 nieuwe draden gaan trekken maar moet toch ook anders kunnen ?

id20driver

Achter het dashboard bevindt zich een 15 polige stekker bestemd voor de RTI. Zichtbaar op de tekening als 24/61.


Op pootje 8 zit een groen/witte draad en op pootje 7 een groen/rode draad: Deze twee moet je met elkaar doorverbinden.
op pootje 14 Zit een groen/bruine draad en op pootje 13 een groen/zwarte draad: Verbindt deze 2 ook door.

Normaal zijn deze draden via de RTI doorverbonden maar omdat je die nu verwijdert hebt zul je ze op deze manier moeten doorverbinden.
C70 - T5. Convertible Prestige. Turquise Blue Pearl. Black softtop. Beige softleather. Claret woodinlay. Dynaudio Dolby Surround Prologic. Parkingheater


Sbv

thnx, gaan we dat proberen. Klinkt aannemelijk inderdaad. Ik was er al wel achter dat eea doorverbonden was.

Gelukkig hoeft dash er niet uit om bij stekker 24/61 te komen

T5-4life

C70 T5 coupe LPI 1998 390 dkm
C70 T5 cabrio 2000 234 dkm
S80 D5 2005 311 dkm

Sbv

Zoiets was ook de bedoeling om te maken. Het weekend even aan de slag er mee

elianmars

Wat vaag. Ik heb bij de C de RTI verwijderd, maar alles doet het daarna nog.
Is dat afhankelijk van model of bouwjaar?

T5-4life

Beide speakers in mijn linkerdeur deden het niet. C70 2000
C70 T5 coupe LPI 1998 390 dkm
C70 T5 cabrio 2000 234 dkm
S80 D5 2005 311 dkm

Sbv

Citaat van: elianmars op 16-02-2019 10:12:34
Wat vaag. Ik heb bij de C de RTI verwijderd, maar alles doet het daarna nog.
Is dat afhankelijk van model of bouwjaar?
Vreemd.

Vandaag nog niets kunnen doen. Hopelijk morgen

Sbv

Zojuist de tijd en zin gevonden om eea na te lopen en na door verbinden van pootje 7-8 en 13-14 hebben we een werkende linker deurspeaker.

Dank voor de oplossing, scheelt kabelboom wisselen :-)