Volvolvo met nu een 850T5R

Gestart door Volvolvo, 19-02-2019 21:39:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

diederickvolvo

Ik heb  nog een japifold liggen, mag weg voor 110 euro. Ligt in Arnhem.
Tegen een vergoeding kan ik hem er ook opschroeven 😃

arjenT5R

#16
Citaat van: Volvolvo op 20-02-2019 14:16:06
kat in de zak gekocht  :-[.....

Bleek inderdaad dat het spruitstuk gescheurd is...... . Ben benieuwd wat de kosten worden. Iemand die daar zicht op heeft?

Japanifolds te kust en te keur op iedere V70/S60 met turbo geleverd vanaf 2002 t/m 2005 oid en daarna is het het R spruitstuk geworden.

1000 euro betaal je alleen bij bedrijven die er geen kaas van gegeten hebben, zie alle aanbod hier op het forum zou mooi daar gebruik van maken.

De spruitstuk pakking van een V50 T-5 past en is uit 1 stuk, scheelt centen en is een beter type pakking. Je moet er alleen een klein hoekje vanaf knippen.


En feit blijft dat je altijd wat te doen hebt aan zo'n oud hok want dat is het intussen gewoon, dus spreken van een kat in de zak lijkt me wat overtrokken dat heeft eerder te maken met niet juist gestelde verwachtingen... Hadden we je alles over kunnen vertellen hoor :P
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Volvolvo

Allereerst allen bedankt voor de reacties :). Vandaag bij de gebroeders Westerhof in Oosterbeek geweest. Daar op de brug geweest en door hen bekeken. Wat hen opviel was het volgende: de lekkage was niet afkomstig daar waar de kit zichtbaar was. Met een stehoscoop werd achterhaald dat er een lekkage was die vermoedelijk veroorzaakt werd door de ruimte tussen het spruitstuk en het blok. Aan de 6 ? bouten kon achterhaald worden dat er in het verleden al het eea aan het spruitstuk gedaan was. 2 bouten waren nl vervangen door andere tapeinden ( als ik het zo goed verwoord? ) De vraag was of deze voldoende diep waren waardoor nu mogelijk de lekkage was ontstaan. Bleef de vraag of het spruitstuk nu wel of niet "gebroken"was. Inmiddels had ik via marktplaats contact gezocht met een aanbeider van een Japanifold spruitstuk. Deze kan ik overnemen voor 125 euro. Hij had deze op zijn eigen T5R willen laten monteren waarbij echter bleek dat er al een Japanifold opzat. Met hem mijn euvel besproken. Daarbij een heel prettig gesprek over de T5R en onderhoud. Hij bracht mij in contact met zijn garage die deze klus wil klaren voor een veel schappelijkere prijs, nl 350 euro all-in incl het spruitstuk. ik heb besloten om maar meteen de japanifold te laten monteren gezien de ervaringen die ik meekreeg. Ik ben het ermee eens dat een "kat in de zak"wellicht niet helemaal op zijn plaats is. ik ben blij een enthousiaste T5R genoot te hebben ontmoet die zoals hij zei: zoveel mogelijk T5R 's op de weg te houden". Ik ben me er zeker van bewsut dat ik een 24 jaar oude auto heb gekocht en dat er altijd wel iets te doen valt. Daar heb ik inmiddels wel zo mij ervaringen mee opgedaan en was ook tevens de motivatie om deze 850 aan te schaffen. Jammer dat de verkoper geen openheid heeft gegeven over wat er daadwerkelijk aan de hand was. Het postieve is dat ik ervaar dat er mensen via  o.a. dit forum bereid zijn om mee te denken, ervaringen te delen. Ik houd jullie op de hoogte.

Volvolvo

Nu een oplossing voor het uitlaatspruitstuk in zicht is heb ik een to do lijstje samengesteld:
- aansteker op de kop tikken,
- evenals een tankdop , er zit er nu geen op? hoort dat?
- lampjes verwarmingsdisplay vervangen, branden gedeeltelijk zwak,
- eveneens die van de radio,
- schakleaar dashboardkastje vervangen, blijft nu continue branden,
- verlichting make-up spiegel blijft niet branden
- hemelbekleding hangt. Iemand een idee hoe deze vast te (laten) zetten?
- vervangen lec bedieningspannel bestuurderstoel,
- aanpkken van de beginnende blaasjes roest rondom kentekenplaat en een van de dakrails
- afdekplaatjes regelen voor de dakrails, er ontbreken er nu 3,
- verlichting deur bestuurderszijde vervangen,
- 1 velg het verder loslaten van de lak ( nu een blaasje en een heel klein stukje lak eraf)voorkomen. iemand een idee hoe?
Ik zal vast he eea nog niet gezien hebben maar dit is al een begin. Ik weet niet waar ik op dit forum dit kwijt kan. Mocht dat elders horen dan hoor ik het graag. wordt vervolgd. Foto's volgen

Ozzzz

Zijn allemaal dingen die wel eens eerder zijn gedaan, ga eens een middagje stoeien met de zoekfunctie dan heb je op je meeste vragen wel een antwoord denk ik.

Voor wat betreft de hemelbekleding zijn er mijn inziens 2 opties.

1 vervangen
2 punaises

Volvolvo

760 Turbo ik heb je een PB gestuurd

classicT5

Je kunt ook eens bij een forumsleutelaar te raden gaan. Die dromen die dingen. Zo te zien lijkt Apeldoorn wel vrij dichtbij, daar zit Arjen850, die veel ervaring heeft.

760Turbo

Fijn dat er zoveel hulp aangeboden wordt voor je Volvolvo, maak er gebruik van want hier zitten de specialisten!
855 T-5 aut. 1995 Lpi  420

Volvolvo

even een update: De Volvo even gestald en deze gaat de 23e naar Svenska Bildelar. Daar wordt deze onderworpen aan een inspectie waarbij eerst de noodzakelijke punten worden aangepakt. Als eerste beoordelen of het spruitstuk lek of gescheurd is.... . Daarnaast beoordelen wat te doen aan de hand van de overige bevindingen. Zover in orde brengen en wellicht weer verkopen of stap voor stap de punten oppakken, overgaan tot restauratie. Ben benieuwd wat de uitkomst wordt. Ik houd jullie op de hoogte.

Stefan

Die waren toch gestopt?  ???
850R Estate MT LPi '97 Rood (609)

Volvolvo

deels zijn ze gestopt. Gerard werkt nu in loondienst maar is nog wel te benaderen voor vragen. vanuit de vragen die ik aan hem had kwam het aanbod om de 850 te beoordelen en te repaeren. Ik heb veel vetrouwen in de kennis van Gerard. Ik heb altijd mijn volvo's daar in onderhoud gehad en daar gekocht.

arjenT5R

Als je hem weer wil verkopen stuur me dan ff een pbtje, steek ik er wel een ander spruitstuk op....
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Volvolvo

Zoals aangegeven zou ik laten weten wat de stand van zaken is. Nou die maakt dat ik vol  ??? zit. Ik heb de auto laten beoordelen. Een soort aankoopkeuring die ik idd bij de aankoop had moeten laten uitvoeren  :eusa_wall:met de uitkomst was ik alles behalve blij. het advies wat ik kreeg was de auto weer te verkopen gezien de lijst met gebreken. De kosten hiervan zouden niet meer in verhouding staan met de huidige staat. Een domper dus. Maakt dat ik me behoorlijk naief voelde mbt het vertrouwen dat ik in de verkoper had bij de aankoop. Voor diegene die wil wten wat er aangepkat dient te worden:

pakking uitlaatspruitstuk,
lekkage turboretourleiding,
kachelradiator is lek
bobine slaat door,
droger airco doorgeroest, compressor defect
stuurhuis lekt,


Nou dat was wel even schrikken, en zoals gezegd de kosten die ermee gepaard gaan. Nu begrijp ik heel goed dat het een auto is van bijna 25 jaar en dat er ältijd"wel iets zal zijn om te repareren , te verbeteren. Dat maakt dat ik het lastig vindt om te beslissen of de auto te verkopen aan een liefhebber die er de tijd en het geld er voor heeft om de *50 weer in ere te herstellen of zelf, beetje bij beetje te laten opknappen. Dat laatste is afhankelijk van de kosten. Ik heb inmiddels een tweede offerte aangevraagd. ben benieuwd. Ik houd jullie op de hoogte. Overigens ben ik me stiekum al aan het orienteren op een C70 coupe  :eusa_whistle:



vasquez

Als je zo een auto wil rijden moet je realistisch zijn en :

1. Diepe zakken hebben als je alles wil LATEN repareren.
2. Net als tweederde hier op het forum, niet klagen, je inlezen en zelf gereedschap ter hand nemen.

Met alle respect, de gebreken doe je noemt In door iemand met twee linkerhanden te doen, daar heb je echt geen dure garage voor nodig die het allemaal voor je doet .

Wegdoen om bovengenoemde lijstje gaat de volgende eigenaar heel blij mee zijn :D

Niet piepen en zelf aan de slag, heb he als iK het zo lees met een geringe investering een redelijke auto.

Vergeet niet iedere oude auto gaat geld in, heb niet de illusie dat je iets koopt waar je niet in moet investeren.

Forum, internet, Robert DIY, het word je heel gemakkelijk gemaakt, je moet alleen durven

mario850

Komt waarschijnlijk niet in de verkoop advertenties..
Auto staat op Mp voor 4250....
V70R laserblue two tone fdf downpipe Volvo tune ipd stabistangen v50 remmen voor en xc90 achter!
2004 c70 cabrio autumn sun titan Grey Toscana tan  leder ,850 t-5r snow white ,v60 d6 vol options