Auteur Topic: 850 en V70 avonturen van fieldhof  (gelezen 1618 keer)

fieldhof

• Lid 10+
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
Re: 850 en V70 avonturen van fieldhof
« Reactie #30 Gepost op: 19-11-2019 13:02:04 »
Ziet er nog netjes uit! Is inderdaad V70R interieur. Mbt dashboard. Bij mij was het origineel al zwart en ik vind dat wel mooi en prima. Creƫert een soort van 2tone. Maar compleet beige dash staat ook wel chique.

Ik heb mijn vraag voor een beige bovendek al uitstaan op de verschillende facebook pagina's, hopelijk heeft iemand hier in de buurt van Twente er nog eentje liggen. Misschien dat ik nog wel een keer in de buurt van Weesp kom, dan zou ik die van jou op kunnen halen. En anders druk ik er gewoon een zwarte in, moet ik er nog wel eentje vinden met airbag natuurlijk. Wil liever niet met weerstandjes aan het klooien gaan op de airbags

fieldhof

• Lid 10+
  • **
  • Offline Offline
« Reactie #31 Gepost op: 20-11-2019 10:15:17 »
Gisteren de ABS controller terug gekregen van Henk. De service is echt ongekend. Tijdens de revisie een heel arsenaal gekregen aan foto's waar werd uitgelegd wat er mis was en hoe het opgelost werd. Top Service!

Tijdens het demonteren van de ABS controller zag ik dat de draden van de pomp niet al te best waren.

In eerste instantie was het de bedoeling om het te repareren met vulkaniserende tape, maar uiteindelijk is dat niet echt een hele goede oplossing. Later bleek dat dus de hele isolatie aan gort was.

Toch maar gekozen om er een andere pomp op te zetten. De oude pomp had artikelnr: 9140254 en de nieuwe 9140254B (uit een V70 '97). Qua uiterlijk verschillen de pompen nog wel iets van elkaar, maar aangezien de artikelnrs nagenoeg hetzelfde waren heb ik de gok gewaagd. Pomp gewisseld, ABS controller erop, Remmen ontlucht en codes gewist en er is geen ABS storing meer. En de auto remt ook nog goed, wat op zich ook wel fijn is. Dan kan dat in ieder geval weer van het lijstje af.

De auto is redelijk goed uitgerust, maar nu wou ik dus ook elektrisch verstelbare koplampen inbouwen (heb nog een setje liggen), maar nu past de knop (die in het dashboard hoort) niet op de stekker die achter een van de dummy covers zit. Heeft dit er mee te maken dat deze auto niet uit Europa komt?

fieldhof

• Lid 10+
  • **
  • Offline Offline
« Reactie #32 Gepost op: 26-11-2019 08:43:56 »
Nou, het leven met een turbo is begonnen hoor:

De turbo van de Dubai T5 komt niet meer tot z'n normale boost waardes. Hieronder een zeer slechte foto gemaakt met een baksteen, maar met een beetje fantasie kun je zien dat de druk niet op het normale niveau komt (2/3 als ik het goed gelezen heb).

Wat heb ik al gedaan:
- Slangen op de TCV verwisseld, deze zaten verkeerd om. Helaas leverde dit niet het gewenste resultaat.
- Slang van de Wastegate afgehaald en voorzichtig gekeken of de turbo toen wel op druk kwam, en dat kwam die.
- TCV verwisseld voor een andere, maar ook dit zonder resultaat (Werking van de andere TCV onbekend).

Wat valt op:
- Vacuum staat zo'n beetje helemaal in het zwarte, ik weet niet wat normaal is
- Tijdens schakelen wordt de druk wel iets hoger, maar zakt daarna weer terug
- Als de auto van de 1 naar de 2 ga met WOT, dan trekt die lang niet zo hard meer en lijkt het net of de turbo een klein beetje aan het "flutteren" is

Vervolgstappen:
- Vacuumslangen vervangen
- Drukmeter nakijken (misschien geeft die niet de goede waarde)
- Hopen dat iemand op het forum een goed idee heeft
« Laatst bewerkt op: 26-11-2019 10:12:41 door fieldhof »