Auteur Topic: 850 en V70 avonturen van fieldhof  (gelezen 3207 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

fieldhof

  • Lid 10+
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 52
  • Geslacht: Man
Re: 850 en V70 avonturen van fieldhof
« Reactie #30 Gepost op: 19-11-2019 13:02:04 »
Ziet er nog netjes uit! Is inderdaad V70R interieur. Mbt dashboard. Bij mij was het origineel al zwart en ik vind dat wel mooi en prima. Creƫert een soort van 2tone. Maar compleet beige dash staat ook wel chique.

Ik heb mijn vraag voor een beige bovendek al uitstaan op de verschillende facebook pagina's, hopelijk heeft iemand hier in de buurt van Twente er nog eentje liggen. Misschien dat ik nog wel een keer in de buurt van Weesp kom, dan zou ik die van jou op kunnen halen. En anders druk ik er gewoon een zwarte in, moet ik er nog wel eentje vinden met airbag natuurlijk. Wil liever niet met weerstandjes aan het klooien gaan op de airbags

fieldhof

  • Lid 10+
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 52
  • Geslacht: Man
Re: 850 en V70 avonturen van fieldhof
« Reactie #31 Gepost op: 20-11-2019 10:15:17 »
Gisteren de ABS controller terug gekregen van Henk. De service is echt ongekend. Tijdens de revisie een heel arsenaal gekregen aan foto's waar werd uitgelegd wat er mis was en hoe het opgelost werd. Top Service!

Tijdens het demonteren van de ABS controller zag ik dat de draden van de pomp niet al te best waren.



In eerste instantie was het de bedoeling om het te repareren met vulkaniserende tape, maar uiteindelijk is dat niet echt een hele goede oplossing. Later bleek dat dus de hele isolatie aan gort was.



Toch maar gekozen om er een andere pomp op te zetten. De oude pomp had artikelnr: 9140254 en de nieuwe 9140254B (uit een V70 '97). Qua uiterlijk verschillen de pompen nog wel iets van elkaar, maar aangezien de artikelnrs nagenoeg hetzelfde waren heb ik de gok gewaagd. Pomp gewisseld, ABS controller erop, Remmen ontlucht en codes gewist en er is geen ABS storing meer. En de auto remt ook nog goed, wat op zich ook wel fijn is. Dan kan dat in ieder geval weer van het lijstje af.

De auto is redelijk goed uitgerust, maar nu wou ik dus ook elektrisch verstelbare koplampen inbouwen (heb nog een setje liggen), maar nu past de knop (die in het dashboard hoort) niet op de stekker die achter een van de dummy covers zit. Heeft dit er mee te maken dat deze auto niet uit Europa komt?

fieldhof

  • Lid 10+
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 52
  • Geslacht: Man
Re: 850 en V70 avonturen van fieldhof
« Reactie #32 Gepost op: 26-11-2019 08:43:56 »
Nou, het leven met een turbo is begonnen hoor:

De turbo van de Dubai T5 komt niet meer tot z'n normale boost waardes. Hieronder een zeer slechte foto gemaakt met een baksteen, maar met een beetje fantasie kun je zien dat de druk niet op het normale niveau komt (2/3 als ik het goed gelezen heb).



Wat heb ik al gedaan:
- Slangen op de TCV verwisseld, deze zaten verkeerd om. Helaas leverde dit niet het gewenste resultaat.
- Slang van de Wastegate afgehaald en voorzichtig gekeken of de turbo toen wel op druk kwam, en dat kwam die.
- TCV verwisseld voor een andere, maar ook dit zonder resultaat (Werking van de andere TCV onbekend).

Wat valt op:
- Vacuum staat zo'n beetje helemaal in het zwarte, ik weet niet wat normaal is
- Tijdens schakelen wordt de druk wel iets hoger, maar zakt daarna weer terug
- Als de auto van de 1 naar de 2 ga met WOT, dan trekt die lang niet zo hard meer en lijkt het net of de turbo een klein beetje aan het "flutteren" is

Vervolgstappen:
- Vacuumslangen vervangen
- Drukmeter nakijken (misschien geeft die niet de goede waarde)
- Hopen dat iemand op het forum een goed idee heeft
« Laatst bewerkt op: 26-11-2019 10:12:41 door fieldhof »

fieldhof

  • Lid 10+
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 52
  • Geslacht: Man
Re: 850 en V70 avonturen van fieldhof
« Reactie #33 Gepost op: 20-01-2020 21:43:44 »
Vorige week een aantal zaken vervangen, omdat de auto niet helemaal lekker meer liep. Tijden accelereren en afremmen deed de motor het prima, maar bij constante snelheid (of toerental) sloeg de motor af en toe over. Dit werd met de weken erger. De volledige ontsteking (muv bobine) was al vervangen, dus daar zocht ik het probleem niet. Wat heb ik allemaal vervangen:

- Carterontluchting systeem (estate service). Ben niet echt te spreken over het spul wat geleverd is. Wappie wappie slangklemmen en bochten wat niet passen op de aansluitingen. Al met al wel alles voor elkaar gekregen, dus daar wel blij mee
- TCV vervangen voor eentje van een Porsche. Werkt precies hetzelfde als die van een Volvo, alleen een stuk goedkoper (en ik kan zeggen dat ik porsche onderdelen in m'n auto heb)
- CBV vervangen. Echt een super ding om te vervangen, je kon mooi overal bij en het klusje was zo geklaard (niet dus)
- Vacuumslangen vervangen voor China silicone slangen.
- Intercooler slangen vervangen voor China spul. Paste niet helemaal perfect, maar gelukkig was het te lang ipv te kort dus het kon gefixt worden met een mes
- Inlaatfilter vervangen
- Olie ververst + nieuw oliefilter
- Brandstoffilter vervangen

Verder kwam ik nog een afgebroken stekker tegen van de nokkenassensor, dus die ook maar vervangen voor eentje die hier nog op de plank lag.

Hier ben ik zo'n 3 avonden mee bezig geweest om te vervangen dus ik baalde als een stekker toen de auto niet meer wou starten. Bleek dat de bobinekabel was losgeschoten. Na het terugplaatsen was het starten lopen. Het overslaan van de motor tijdens constant toerental is verholpen, alleen wil de auto stationair nog wel eens iets hoger in de toeren gaan. Om de 10 a 15 seconden gaat die dan van 850 rpm naar zo'n 1000 a 1100 rpm.

Ik heb uit voorzorg ook maar vast een lambdasensor besteld, en wil de stationair regelaar schoonmaken. Waar zou het omhoog gaan van het toerental nog meer aan kunnen liggen? (Ik ga er vanuit dat het vacuum traject nu dicht zit)

Ik baal er wel een beetje van dat ik verder niks kan uitlezen van de 850, dus ik zit er over te denken om over te gaan naar M4.4. Ik heb hier nog wat computers liggen van V70's, maar dat zijn allemaal 2.5T. Ik heb al ooit eens een 2.0 T5 ECU van een V70 geflashed naar 2.5T, maar dat was voor een crossauto, dus of dat echt goed is gegaan weet ik niet (Auto doet inmiddels al wel een jaartje of 2 mee, maar dat zegt natuurlijk niks). Ik heb al een heel deel van het Tuners Rejoice forum doorgelezen, maar het is een behoorlijke kluif.

Waar moet ik allemaal rekening mee houden, of is er iemand die ik kan raadplegen als ik er niet uitkom. Voor de duidelijkheid: Het gaat er dus om dat ik meer kan aflezen, STFT, LTFT, Lambda waardes etc.
- ECU is aanwezig
- 850 is een automaat dus dan moet ik een standaard 607 bin hebben. 607_rev5b.bin op de m44 wiki lijkt me prima? Deze heeft in ieder geval wel logging, en daar gaat het mij voornamelijk om.
- 850 heeft airco, dus de software mod eroverheen gooien
- Welke XDF heb ik nodig? De Rev5b.xdf lijkt me de juiste, maar zeker weten doe ik het niet
- Welke ADX file heb ik nodig? rev5_test.adx lijkt me de juiste, maar rev5tmm9AFRa.adx lijkt me 10x duidelijker af te lezen. Kan ik deze ook gebruiken?
- Waar haalt de M44 de boost eigenlijk vandaan? Er zit toch geen drukmeter op?

Vooralsnog bedankt voor de info

Fieldhof