stappenmotor doet niets na motorswap

Gestart door moeloe, 03-03-2019 10:57:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

razorx


Piet

Citaat van: Miyel op 05-03-2019 14:40:07
Super! Jij bent goed met laswerk zo te zien!

Houd ons up to date van Piet's werk! (Niet dat we daar aan twijfelen overigens)

En vooral ook van Maarten...
We zien er naar uit... ;D

moeloe

Goedemorgen,
even een update.
Afgelopen zondag bij Piet en Maarten geweest , wat zijn dat aardige mensen met volgens mij turbodruk in hun bloed en een hoop verstand van auto's.
Na 5 minuten kwamen zij er al achter dat niet de juiste draden/stekker op de stappenmotor zat en wat bleek ik had de stekkers van de gasklep en de stappenmotor verwisseld (beetje dom, maar waarom maken ze die stekkers hetzelfde) na de stekkers juist te hebben aangesloten even een stukje gereden en dat ging prima.
Maarten heeft daarna nog een ecu aangesloten van een handgeschakelde en daar mee gereden en dat liep nog mooier en beter ,dus ga ik dit type ecu aanschaffen.
Via deze weg wil ik deze heren nogmaals bedanken en zie je dat lid zijn van een forum heel nuttig kan zijn.
Nu op naar het volgende probleem oplossen en dat is dat de Porsche 911 Sachs high performance koppelingsplaten dit geweld niet gaan overleven dus zal ik of sintermetal koppelingsplaten moet gaan proberen of iets anders laten maken......
MVG. Patrick

Ries van de Zilverschuit

Die hebben inderdaad turbodruk in hun bloed en nog veel meer, zoals bits en bytes.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Piet

#34
Mja,,, verstand van auto's kun je van jou anders ook zeggen.
Zeker ook te beoordelen aan de nette en handige manier waarop de T5 ingebouwd zit.
Die andere ecu is een M44, die is duidelijk een stepup tov de M43.
Motor loopt er echt veel mooier op.
We zullen hem en beetje downtunen om bak (die  niet meer dan 80 pk gewend is en nu ineens meer dan 200 pk voor zijn kiezen krijgt)  en koppeling wat te sparen.
Maar niet teveel, om de nu duidelijk aanwezige sterke funfactor niet de nek om te draaien  ;D ;D

classicT5


arjenT5R

Machtig verhaal! Maak een weblog aan! We willen foto's!
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

classicT5

Zou leuk zijn! Zon VW bus is super, heb er ooit in zo eentje LPG ingebouwd en omgebouwd naar camper samen met een vriend, alleen miste die wel vermogen, zeker met dat hoge camperdak :). Rijdt echt leuk zon ding.

Piet

Citaat van: classicT5 op 11-03-2019 21:24:40
Zou leuk zijn! Zon VW bus is super, heb er ooit in zo eentje LPG ingebouwd en omgebouwd naar camper samen met een vriend, alleen miste die wel vermogen, zeker met dat hoge camperdak :). Rijdt echt leuk zon ding.

Nou met een volvo T5 motor achterin is dat wel over hoor, haha.

Ozzzz

Citaat van: arjenT5R op 11-03-2019 21:14:20
Machtig verhaal! Maak een weblog aan! We willen foto's!

En burnout filmpjus  ;D

arjenT5R

Jaaaa wij willen burnout fimpjusss!
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

razorx