Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Ewout Schalkwijk

Eerste kleine tochtje (200+km)

Vandaag hadden we een paar uur de tijd en besloten een 'gratis' tochtje te maken. Met de auto naar Sandefjord en vanaf daar met de Colorline naar Strömstad. De overtocht was gratis, want cadeaubon. Tijdens de 2,5 uur even beetje proberen te ontspannen en taxfree een inslaan. Voorbeeldje: Fles Bombay Gin (47%) kost aan boord 19 euro voor een liter en in Noorwegen 53 euro :-[ Dan krijg ook nog maar 37,5%... :'( Da's nog eens een verschil.



Vanochtend bij het wakker worden was Swoosh ineens weer wit. Selvcleaning Cars; the future is here ;D


Opwarmen van het interieur gaat razendsnel en je kunt ook je stoelen vast voorverwarmen.


Op de ferry naar Strømstad


Wel handig dus om je sensoren ook bij deze auto uit te zetten. Volgende keer maar weer.



Aan de 'andere kant' in Zweden heeft voornamelijk Niek zich vermaakt met inslaan van behoorlijke hoeveelheden snoep. Naderhand met z'n drieën noedels gegeten bij een Aziatisch tentje en dan weer terug naar Noorwegen. Het koopcenter ligt 3 kilometer van de Noorse grens af. Na drie kwartier op de snelweg kom je bij de pont van Moss naar horten en inclusief wachten kost dat ongeveer drie kwartier en 0 kronen, want elektrische auto :P

In die drie kwartier konden we bijna geheel een aflevering van Breaking Bad kijken en dat is erg leuk zo full screen in het pikkedonker. Ik denk dat er best wel mensen raar gekeken hebben toen ze langs de auto liepen maar dat hebben wij niet gezien. ;D Was leuk om zo te kijken en de tijd gaat lekker vlot ook.




Het rijden met Swoosh is heerlijk. De auto ligt als een huis op de weg en het stuur is lekker direct in te stellen. Toch hebben we vandaag twee keer 'fantoom remmen' meegemaakt wat een gekke gewaarwording is. Ineens midden op de snelweg remt de auto behoorlijk af om daarna net zo gemakkelijk weer de snelheid op te pakken en door te gaan alsof er niets gebeurt is. Ik wacht nu nog op de laatste update die dat weer verder verbeterd. Niks heel erg maar vreemd. M'n S was niet zo modern en had gewoon een domme cruise control.

De audio aanleg laat het Premium systeem van Dynaudio/Volvo in de NN ver achter zich met z'n Immersive Audio. Een genot om naar te luisteren. Het schijnt dat ingenieurs van B&O nauw betrokken zijn geweest tijdens ontwikkeling ervan. Met 14 speakers incl een goeie sub mag dat ook wel.

Vanaf morgen gaat Marije haar dagelijks woon-werk verkeer met Swoosh doen en ik ben zeer benieuwd hoe het haar gaat bevallen. De 3 is ingesteld dat die op weekdagen om kwart over zeven is opgeladen en voorverwarmd.


Dat was het weer.

Ewout
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars

Wel lekker hoor, dat alles in te stellen is. Vooral in de winter bij jullie erg handig.8)

DJ--NeO--

het is natuurlijk fantastische spielerei en erg mooi! maar als ik eerlijk ben zie ik toch veel liever die auto die er direct achter staat onder de sneeuw :)
(en dan is het ongeacht of het de enkele of de dubbele N is)

Maar dat is uiteraard hetzelfde als wat jij zegt, hier veel grijs en zwart, dus ga ik voor wit :) zoveel mensen zoveel wensen!

ik zeg veel plezier en vooral veilige km's ermee! showen mag natuurlijk altijd in maastricht  :eusa_dance: :angel:
My Car: Volvo XC60 D4 AWD Summum GT6 (14) | Panorama Sunroof | Bliss | Sensus Connect | Adaptive CC |  ABL Bi-Xenon
Her Car: Ford C-Max 2.0 Duratec automatic (07) | Ghia | Kenwood DNX9260BT | Other options are coming