Auteur Topic: 850 R en de wil naar meer  (gelezen 1235 keer)

Piet

• AKA rat-rod Pete
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
Re: 850 R en de wil naar meer
« Reactie #15 Gepost op: 11-03-2019 09:08:17 »
Beter ultrasoon reinigen met Tickopur o.i.d.

Mausio91

• Nieuw lid
  • *
  • Offline Offline
« Reactie #16 Gepost op: 14-03-2019 21:58:46 »
Geen schuurpapier gebruiken om kleppen te reinigen.

Heb je ze netjes genummerd, zodat ze op dezelfde plaats terug komen? Anders klephoogte gemeten en zittingen opnieuw slijpen.

Zeker, nadat ze schoon zijn ga ik ze wel nog lappen.

Vandaag weer een onderdeel van de puzzel binnen gekregen :)
Glyco main en sputter lagers voor de drijfstangen

Mausio91

• Nieuw lid
  • *
  • Offline Offline
« Reactie #17 Gepost op: 16-03-2019 17:16:23 »
Zo vandaag weer eens bezig geweest met het inlaatspruitstuk, deze keer passend gemaakt voor het grotere gasklephuis.

Er diende behoorlijk wat materiaal weggehaald worden, dit duurde best lang :eusa_wall:. Uiteindelijk behoorlijk blij met het resultaat, binnenkort ga ik verder om de poortgrootte te matchen met die van de kop.

Ik ben nu nog opzoek naar een gasklephuis vlinder van een 960 maar krijg er geen gevonden zonder die plastic puck erin.(via marktplaats wat handelaren aangeschreven maar het lijkt erop dat de 960 deze puck ook heeft)
Weet iemand hier mee over, of welk type ik nodig heb of waar ik er eentje kan vinden? :angel:

V70R^2

• Beunhaas deluxe.
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • To heaven for the climate, to hell for the company
« Reactie #18 Gepost op: 17-03-2019 13:45:22 »
Lekker bezig, ik heb dat witte stuk een klein beetje platter gemaakt met een vijl, het is in principe geen blokkade.

Anders kan je hier een mooie platte bestellen (bij intake parts):

https://snabb.3dcartstores.com/mobile/home.asp#page-46

Mausio91

• Nieuw lid
  • *
  • Offline Offline
« Reactie #19 Gepost op: 22-03-2019 22:29:36 »
Lekker bezig, ik heb dat witte stuk een klein beetje platter gemaakt met een vijl, het is in principe geen blokkade.

Anders kan je hier een mooie platte bestellen (bij intake parts):

https://snabb.3dcartstores.com/mobile/home.asp#page-46

Dat kan ik natuurlijk ook proberen, moet dan alleen niet teveel weghalen anders valt die puck er zeker uit.

Thnx voor de link maar dat vind ik toch veel geld voor enkel die vlinder, ik ga lekker doorzoeken :P

Vandaag bijna de laatste touches aan het inlaatspruitstuk gegeven, door de inlaatpoorten met de pakking gelijk te maken.

Voor:

Na:

En dit randje kon ik ook niet laten

Miyel

• Club lid
  • Lid 500+
  • Offline Offline
  • 855 T-5R Black Stone.
« Reactie #20 Gepost op: 22-03-2019 22:48:25 »
Strak werk, zeker wel even mee bezig geweest?

Maar komt de pakking ook 100% overeen met de cilinderkop? Of moet je die ook nog uitruimen? Want je wilt geen stootrand natuurlijk.
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 MY05 (Gezinsbak)

V70R^2

• Beunhaas deluxe.
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • To heaven for the climate, to hell for the company
« Reactie #21 Gepost op: 23-03-2019 13:05:04 »
Zeker mooi werk! Het is inderdaad oppassen dat je ook weer niet teveel weg haalt, zoals je zegt kan die dan weer los laten.

Mbt de inlaat kanalen; niet te glad polijsten, dat werkt averechts, een beetje turbulentie langs de zijkanten is juist goed, mooie grove afwerking met korrel 80 o.i.d. is perfect.

De uitlaatgas snelheden zijn supersoon, uitlaatpoorten/spruitstuk/turbine huis, daar is tot hoogglans polijsten wel zinvol (blijft er ook niet meer zo veel roet achter).

Mausio91

• Nieuw lid
  • *
  • Offline Offline
« Reactie #22 Gepost op: 23-03-2019 20:24:39 »
Strak werk, zeker wel even mee bezig geweest?

Maar komt de pakking ook 100% overeen met de cilinderkop? Of moet je die ook nog uitruimen? Want je wilt geen stootrand natuurlijk.

Daar zit inderdaad wel een paar uurtjes in ... :-X de cilinderkop is vrijwel hetzelfde als de pakking maar ook deze ga ik hetzelfde maken.
Waarschijnlijk ook nog wat polijsten  :angel:

Zeker mooi werk! Het is inderdaad oppassen dat je ook weer niet teveel weg haalt, zoals je zegt kan die dan weer los laten.

Mbt de inlaat kanalen; niet te glad polijsten, dat werkt averechts, een beetje turbulentie langs de zijkanten is juist goed, mooie grove afwerking met korrel 80 o.i.d. is perfect.

De uitlaatgas snelheden zijn supersoon, uitlaatpoorten/spruitstuk/turbine huis, daar is tot hoogglans polijsten wel zinvol (blijft er ook niet meer zo veel roet achter).

Ik kon mij niet inhouden met de dremel, maar ik heb alleen het laatste stuk bewerkt zodat deze wat vloeiender groter werden.
Owkey top, dan kan ik voornamelijk losgaan op de uitlaat poorten :)