Auteur Topic: Stuurslot  (gelezen 227 keer)

marc-850

• Lid 1000+
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • 850 T-5R / V70 AWD / Nissan Micra / DAF XF106
Stuurslot
« Gepost op: 09-03-2019 15:24:14 »
Inmiddels heb ik de T-5R weer nagenoeg op orde, sinds hij gestolen is en gebruikt voor een ramkraak.

Alleen... nu ben ik een beetje huiverig om de auto weer voor de deur te zetten, omdat ze nu weten waar hij staat, en hoe eenvoudig hij mee te nemen is.
Nu zit ik te denken aan een stuurslot. Uiteraard kunnen ze dan natuurlijk een stuk uit het stuur zagen, maar ik denk dat de gemiddelde ramkraker geen complete gereedschapskist meezeult, als hij op zoek is naar een auto. Die wil gewoon zo snel mogelijk een auto openbreken, starten en weg...

Een stuurslot lijkt me dan een vertragende optie.

Hoe denken jullie hierover, en iemand ervaring met het gebruik van een stuurslot?
Als chauffeur wordt ik betaald om te rijden, niet om te remmen...

Spin!

• Bananenmaffia
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • 1335 PK op de stoep
    • Volvomakelaar
Re: Stuurslot
« Reactie #1 Gepost op: 09-03-2019 15:34:56 »
Ik zou gewoon relais 103 eruit wippen, grote jongen die een 850 op zijn nek meeneemt :-)
En wegzetten met de stoel op de voorste stand en leuning naar voren geklapt. Vinden ze ook niet leuk, vertraagd alleen maar. Komt MEM-3 ook nog geen keer van pas in het stoelgeheugen ;-)

innocenti

• Lid 1000+
  • Offline Offline
  • Na 22 jr Volvo loos
« Reactie #2 Gepost op: 09-03-2019 15:41:34 »
Ik heb zo'n stuurslot voor de mini. Je mag m wel n keer passen om een eigen oordeel te vellen. Stuur me maar n PB. Omgeving Den Bosch.

Je kan ook een extra schakelaar inbouwen om je benzinepomp te onderbreken. Komen ze ook niet weg.

marc-850

• Lid 1000+
  • Offline Offline
  • 850 T-5R / V70 AWD / Nissan Micra / DAF XF106
« Reactie #3 Gepost op: 09-03-2019 16:34:13 »

Je kan ook een extra schakelaar inbouwen om je benzinepomp te onderbreken. Komen ze ook niet weg.

Ja, maar daar komen ze pas achter als ze hem hebben opengebroken. Zo'n stuurslot schrikt dan (hopelijk) toch voortijdig af.

Ik zou gewoon relais 103 eruit wippen, grote jongen die een 850 op zijn nek meeneemt :-)
En wegzetten met de stoel op de voorste stand en leuning naar voren geklapt. Vinden ze ook niet leuk, vertraagd alleen maar. Komt MEM-3 ook nog geen keer van pas in het stoelgeheugen ;-)

Beetje omslachtig. Of vindt je zelf van niet?  ;D ;D
Als chauffeur wordt ik betaald om te rijden, niet om te remmen...

arjenT5R

• Zeemans Tuning.
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • I've got propane running around my brain!
« Reactie #4 Gepost op: 09-03-2019 16:49:44 »
Alarm met een hele grote toeter! ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!