Petitie helmplicht Amsterdam

Gestart door kulk, 04-04-2019 13:38:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kulk

Voor degenen die het ook een kansloos idee vinden dat snorfietsers een helm moeten dragen en naar de rijbaan moeten:

https://petities.nl/petitions/geen-helmplicht-voor-snorfietsen?locale=frl

razorx


cornelis-b

Ze zijn helemaal gek geworden in Amsterdam, ik vraag mij af hoe dit in de wegen verkeerswet is geregeld. Ze moeten eens handhaven op fietsers die kris kras overal door heen rijden als kamikaze piloten en die elk stoplicht negeren.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

razorx

#3
Het is inderdaad heel raar.

Het probleem ligt bij te snel verkeer op de fietspaden. Dat te snelle verkeer bestaat uit drie componenten:
1. Opgevoerde snorscooters die harder dan 25 km/h kunnen
2. Elektrische fietsen die ook makkelijk boven de 25 km/h komen
3. Racefietsen die boven de 25 km/h rijden

De gemeente Amsterdam besluit in al haar wijsheid het probleem op de fietspaden niet bij de bron aan te pakken maar alle snorfietsers naar de rijbaan te sturen. Dat dit symptoombestrijding is moge duidelijk zijn.

Nog dommer wordt het als je het probleem op het fietspad anders omschrijft: Een te groot snelheidsverschil tussen de verschillende gebruikers.
Dit probleem wordt "verholpen" door een nog groter snelheidsverschil op de rijbaan te creëren.

Brr. Benieuwd hoe vaak het mis moet gaan voordat dit beter aangepakt wordt.

rob850/480

Aanpakken al die helmloze hersenloze veel te hardrijdende  Mafkezen.
Het is mijn nog nooit gelukkig om met de auto een snorbrommer met 2 gasjes voor te blijven, ze vliegen je met 80 km per uur voorbij.

Hans Duiven

In navolging wat rob850 al zegt:
Als je je dan ook nog eens aan de maximumsnelheid houdt als niet-helmdragend bestuurder.

razorx

Die zorg deel ik. Ik stoor me ook aan die opgevoerde gekken op het fietspad.

Vandaar dat ik stel dat de handhaving zich daarop moet richten. ;)

cornelis-b

Ik blijf het vreemd vinden want een bestuurder van snorbrommer is vrijgesteld van helmplicht, nu moeten ze de rijbaan op  en een helm op. Ik vraag mij echt af of Amsterdam de wegenverkeerswet niet schend in deze.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Fatsenco

Het wordt steeds gekker hier in dit kleine kikkerlandje........ik heb toevallig een snor Vespa scooter, maar laatst was er voor de zoveelste keer een snelheidscontrole voor scooters. Mijn scooter rijdt 39 km/p.u. maar dat rijd je amper. Als je dan aangehouden wordt dan trekken ze het gas open op zo'n rollerbank terwijl je op het moment van aanhouden dat niet eens reed en krijgt dan een WOK melding voor iets dat je niet eens gedaan hebt. Met het autorijden word je toch ook beboet als je daadwerkelijk zo hard hebt gereden.....? Zijn alle leuke dingen dan echt niet meer mogelijk in dit mooie Nederland? Ik vraag ook altijd aan die agentjes of ze vroeger ook jong zijn geweest........
Volvo V70 R AWD (Laser Blue Pearl / Two tone)'00
Volvo V70 2.5 10V LookalikeanR (Nautic Blue Pearl)'98
Volvo 855 T5-R (Cream Yellow)'95

NinaPaul

Denk wel dat agent ook jong is geweest, maar heeft waarschijnlijk niet zo lopen mopperen op de regels, wanneer hij gepakt werd.
En als je 39km/h kan rijden, is een helm helemaal geen gek idee!

Helmplicht snorscooter (klasse A in België) is er in België sinds 2002, veel grensverkeer gaat dan ook op de bon, kost € 55,-

Ook voor de "gezonde" fietser is het beter dat die stink dingen niet op het fietspad rijden.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

cornelis-b

Citaat van: NinaPaul op 07-04-2019 10:25:06
Denk wel dat agent ook jong is geweest, maar heeft waarschijnlijk niet zo lopen mopperen op de regels, wanneer hij gepakt werd.
En als je 39km/h kan rijden, is een helm helemaal geen gek idee!

Helmplicht snorscooter (klasse A in België) is er in België sinds 2002, veel grensverkeer gaat dan ook op de bon, kost € 55,-

Ook voor de "gezonde" fietser is het beter dat die stink dingen niet op het fietspad rijden.

Of ze nou op of naast het fietspad rijden zal geen verschil maken.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Vulk

Citaat van: cornelis-b op 07-04-2019 11:25:54
Of ze nou op of naast het fietspad rijden zal geen verschil maken.

Ik geloof dat de concentratie aan fijn stof per verdubbeling van de afstand van de bron halveert.

cornelis-b

Gezien het aantal van die scooters in Amsterdam zal dat weinig uitmaken Thomas ;-)
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Vulk

Citaat van: cornelis-b op 07-04-2019 11:53:55
Gezien het aantal van die scooters in Amsterdam zal dat weinig uitmaken Thomas ;-)

Citaat van: cornelis-b op 07-04-2019 11:53:55
Gezien het aantal van die scooters in Amsterdam zal dat weinig uitmaken Thomas ;-)

Toch wel.

cornelis-b

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien