Reparatie C stijl

Gestart door jellejas, 07-04-2019 21:22:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jellejas

Elandrun was mooi dit jaar. Alleen kan ik niet sturen, met dit als gevolg:



Dikke kras over de deur en een deuk die waarschijnlijk niet te herstellen is. Maar dat kan mij weinig interesseren.

Wat minder is de C stijl. daar zit een nare deuk in die er niet even uit te kloppen is. Hij is zo te voelen dubbel wandig en ook aan de binnenkant kapot gedrukt. Iets onder de deuk is hij ook naar buiten gevormd. Niet te zien op de foto (Zal morgen betere maken), maar binnen zit ie ook iets naar buiten maar niet heel erg.

Wat kan ik volgens jullie het beste hier mee doen? Blok overzetten naar een andere carosserie? Uit een sloper een stuk halen en in mijn auto lassen? Een reparatiepaneel halen van skandix? http://www.skandix.de/en/spare-parts/body/repair-panels/repair-panel-wheel-arch-outer-rear-right/1033638/ Of uit laten trekken/deuken? En hoeveel gaat zo iets uberhaupt kosten? Ik heb al in de richting van 600-700 euro gehoord. De prijs zit mij een beetje dwars, het is een auto van 1000 euro aanschaf en ik heb precies ook net een dure maand achter de rug met alu ic, nieuwe assen enz enz.

Kent iemand misschien ook nog een goed schadebedrijf in regio Twente die dit soort dingen kan herstellen?
BRAAAAAAAP STUTUTU

classicT5

Gebruikte deur in kleur is de snelste klap, maar dat had je al door.

Qua paneel, mv spotter krijg je zon deuk wel aardig eruit en dan veel tijd in het strak maken. Verwacht dat stuk uitslijpen uit een sloper en overzetten/lassen sneller en goedkoper is. Dacht dat ArjenT-5R dat ergens in zijn blog ook heeft staan/gedaan.

Alles overzetten kost ook veel tijd. Deze schade lijkt me niet perse einde oefening te zijn, mitst je het uitdeuken of vervangen ergens kunt regelen. Via officiel schadebedrijf loopt dat erg in de papieren verwacht ik.

Sowieso rijdt die er niet minder om, haast hoef je er niet mee te hebben.

Spin!

Ik zie nu je post pas. Ik had de schade nog niet gezien. Hij is vergelijkbaar met de schade die ik op mijn T-5R had.



in 2007 was dit 600 euro inclusief spuitwerk. Zit alleen wel in Nijmegen.

www.vm-parts.nl

marc-850

Citaat van: Spin! op 16-04-2019 09:48:17
in 2007 was dit 600 euro inclusief spuitwerk. Zit alleen wel in Nijmegen.

Inmioddels zijn we 12 jaar verder, Rudger...  ;D

arjenT5R

Ja ik heb gewoon een stuk uit een sloper gezaagd en er in gelast ;D

Kom maar langs hoor :P

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

jellejas

Nog even ter informatie. Ik heb er een nieuw stuk in laten lassen. Ik ben naar autoschadetotaal geweest in Almelo en die gaven mij een bedrag van 1000+ euro... Toen ben ik door gegegaan naar autoschade kraaijvanger, ook in Almelo. Zei gaven een prijs aan van 300-400 euro inc herspuiten. Maar hiervoor zou ik zelf een paneel moeten leveren en het interieur er uit moeten halen.

http://www.skandix.de/en/spare-parts/body/repair-panels/repair-panel-wheel-arch-outer-rear-right/1033638/
Dit paneel heb ik gekocht en erbij geleverd.

Toen ik hem terug kreeg zag het er goed uit. Ik kan niet zien waar hij is overgespoten en waar de lasnaad zit. Je kan wel zien dat het reparatie paneel niet helemaal origineel is maar daar stoor ik mij niet aan. Kosten zaten rond de 400 euro dus ik ben tevreden. Nu nog een andere deur.
BRAAAAAAAP STUTUTU

arjenT5R

Netjes man :) ook mooi dat je nog ff feedback stuurt.

Ja klokkerholm plaatwerken is nooit helemaal qua pasvorm
Vandaar dat ik ook liever een stuk uit een sloper zaag, ook de originele plaatdikte is verschillend met een overzetdeel.

Orgineel is dikker en steviger.

Maar dat is misschien voor een volgende reparatie handig om te weten.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!


Wouter1973

Beetje off-topic, maar je schade is tijdens de Elandrun ontstaan toch? Heb even op de website gekeken, maar daar staat nog steeds het filmpje van 2018.  :eusa_think:

jellejas

Citaat van: Ozzzz op 29-06-2019 19:30:10
Bekend stukje....

https://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=85245.165
Oof... Ik hoop dat deze reparatie wel goed blijft.

Citaat van: Wouter1973 op 29-06-2019 22:20:55
Beetje off-topic, maar je schade is tijdens de Elandrun ontstaan toch? Heb even op de website gekeken, maar daar staat nog steeds het filmpje van 2018.  :eusa_think:
Jep bij de Elandrun. Foto's van dit jaar staan er wel op dacht ik maar ergens verborgen.
BRAAAAAAAP STUTUTU