Auteur Topic: Reparatie C stijl  (gelezen 271 keer)

jellejas

• Lid 100+
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
Reparatie C stijl
« Gepost op: 07-04-2019 21:22:43 »
Elandrun was mooi dit jaar. Alleen kan ik niet sturen, met dit als gevolg:

Dikke kras over de deur en een deuk die waarschijnlijk niet te herstellen is. Maar dat kan mij weinig interesseren.

Wat minder is de C stijl. daar zit een nare deuk in die er niet even uit te kloppen is. Hij is zo te voelen dubbel wandig en ook aan de binnenkant kapot gedrukt. Iets onder de deuk is hij ook naar buiten gevormd. Niet te zien op de foto (Zal morgen betere maken), maar binnen zit ie ook iets naar buiten maar niet heel erg.

Wat kan ik volgens jullie het beste hier mee doen? Blok overzetten naar een andere carosserie? Uit een sloper een stuk halen en in mijn auto lassen? Een reparatiepaneel halen van skandix? http://www.skandix.de/en/spare-parts/body/repair-panels/repair-panel-wheel-arch-outer-rear-right/1033638/ Of uit laten trekken/deuken? En hoeveel gaat zo iets uberhaupt kosten? Ik heb al in de richting van 600-700 euro gehoord. De prijs zit mij een beetje dwars, het is een auto van 1000 euro aanschaf en ik heb precies ook net een dure maand achter de rug met alu ic, nieuwe assen enz enz.

Kent iemand misschien ook nog een goed schadebedrijf in regio Twente die dit soort dingen kan herstellen?
BRAAAAAAAP STUTUTU

classicT5

• Jeroen
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
Re: Reparatie C stijl
« Reactie #1 Gepost op: 07-04-2019 21:30:18 »
Gebruikte deur in kleur is de snelste klap, maar dat had je al door.

Qua paneel, mv spotter krijg je zon deuk wel aardig eruit en dan veel tijd in het strak maken. Verwacht dat stuk uitslijpen uit een sloper en overzetten/lassen sneller en goedkoper is. Dacht dat ArjenT-5R dat ergens in zijn blog ook heeft staan/gedaan.

Alles overzetten kost ook veel tijd. Deze schade lijkt me niet perse einde oefening te zijn, mitst je het uitdeuken of vervangen ergens kunt regelen. Via officiel schadebedrijf loopt dat erg in de papieren verwacht ik.

Sowieso rijdt die er niet minder om, haast hoef je er niet mee te hebben.

Spin!

• Bananenmaffia
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • 1335 PK op de stoep
    • Volvomakelaar
« Reactie #2 Gepost op: 16-04-2019 09:48:17 »
Ik zie nu je post pas. Ik had de schade nog niet gezien. Hij is vergelijkbaar met de schade die ik op mijn T-5R had.

in 2007 was dit 600 euro inclusief spuitwerk. Zit alleen wel in Nijmegen.

Contactlenzen kopen die je bij Love2see.nl

marc-850

• Lid 1000+
  • Offline Offline
  • 850 T-5R / V70 AWD / Nissan Micra / DAF XF106
« Reactie #3 Gepost op: 16-04-2019 18:12:31 »
in 2007 was dit 600 euro inclusief spuitwerk. Zit alleen wel in Nijmegen.

Inmioddels zijn we 12 jaar verder, Rudger…  ;D
Als chauffeur wordt ik betaald om te rijden, niet om te remmen...