flexibele remleiding achter wil niet los

Gestart door soumsoum, 08-04-2019 14:23:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

soumsoum

Hulp gevraagd want ik weet even niet meer hoe verder...

Doel: flexibele remslangen achter vervangen voor staalomvlochten

Probleem: de wartel (die aan de starre remleiding die van voren komt) die aansluit op de remslang bij het linker achterwiel wil niet los. Helaas ondanks remleidingsleutels 11 en 14 mm helemaal rondgedraaid :(
Griptang krijg ik er nauwelijks goed en voor zover dat lukt ook daarmee geen succes...

Nu heb ik een stukje koperen remleiding met nieuwe wartel en een verbindingsstukje.

Echter, als ik nu de remleiding afzaag krijg ik hem alsnog niet uit het beugeltje waar hij inzit. Dat beugeltje lijkt onderdeel van de achteras en is zeker niet 1,2,3 los...

Heeft iemand nog tips voor mij?

Kan ik de clip verwijderen die nu verhindert dat de wartel-remslang verbinding kan verplaatsen?
Volvo 855R 1996

V70geRwin

Ja die kunnen akelig vastzitten, vermoedelijk nooit los geweest.

Dat beugeltje zit aan een plaatje en kan wel apart los van de achteras, er zit vast wat modder tegen aan zodat je niet precies ziet hoe het zit maar zit met een aparte bout.

Afzagen en een nieuw tuitje er aan flensen, heb je een setje om te flenzen?
Zelf toen ik bezig was met dezelfde klus ook een setje gekocht om te kunnen flenzen.

Peultje

#2
Met zo'n knelverbindingsstukje hoef je niet te flenzen. Gaat gewoon met knelkoppeling en en gaat goed. Een tijdje geleden zelf ook zo een remleidingstuk zonder problemen vervangen. Is ook APK goedkeur. Afzagen is misschien minder handig. Met een pijpensnijder, er zijn van die kleintjes daarvoor voor minder dan 10 euro, geven een mooiere snede en betere verbinding.
Rode V70 R AWD 1999 B5234T8

V70geRwin

Citaat van: Peultje op 08-04-2019 15:05:14
Met zo'n knelverbindingsstukje hoef je niet te flenzen. Gaat gewoon met knelkoppeling en en gaat goed. Een tijdje geleden zelf ook zo een remleidingstuk zonder problemen vervangen. Is ook APK goedkeur. Afzagen is misschien minder handig. Met een pijpensnijder, er zijn van die kleintjes daarvoor voor minder dan 10 euro, geven een mooiere snede en betere verbinding.

Dat is idd mooier ja.
Zelf kwam ik door kort afzagen nog weg met de originele leiding en een nieuw flensje (en bajonet).

soumsoum

Het is gelukt! Bedankt voor de tips

Heb met een pijpensnijder de remleiding doorgenomen. De veer die de wartel naar boven duwt doorgeslepen en daarna de oude leiding verwijderd.
Daarna met knelverberbinder de nieuwe leiding gemonteerd. Zal nog even foto's plaatsen
Volvo 855R 1996

V70geRwin

Citaat van: soumsoum op 08-04-2019 17:25:56
Het is gelukt! Bedankt voor de tips

Heb met een pijpensnijder de remleiding doorgenomen. De veer die de wartel naar boven duwt doorgeslepen en daarna de oude leiding verwijderd.
Daarna met knelverberbinder de nieuwe leiding gemonteerd. Zal nog even foto's plaatsen

Mooi  :eusa_clap:

soumsoum

Nu nog even afwachten of alles goed functioneert en lekvrij is! Beetje griezelig zo aan de remleidingen knutselen  :eusa_shifty:
Plaatjes:

Volvo 855R 1996