850 T-5R of 850R

Gestart door RickG, 12-05-2019 19:43:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RickG

Hallo mensen,

Ik heb een 850 gekocht, maar ik weet niet of het een 850 T-5R of 850R is. De verwarring wordt wat veroorzaakt door het bouwjaar 04-1996 waardoor ik ervan uit ben gegaan dat het een 850R is. Echter, geven RDW en Autoweek aan dat het een T5 R (zo duiden zij aan dat het om een T-5R gaat). Een 850R wordt aangeduid als '850R'. Ik dacht dat de bouw van de 850R is gestart in het voorjaar van 1996. Maar ik dacht ook dat de productie van de T-5R is geëindigt eind 1995. Tot slot zitten er titanvelgjes onder de auto, maar die kan iedereen eronder zetten. De auto is geïmporteerd dus het kenteken geeft geen antwoorden op mijn vragen. Wie weet wat voor een auto ik heb gekocht?

Bedankt!

Groeten Rick

cornelis-b

#1
Vaak wordt door de RDW een import 850R als T-5R benoemd. Interieur zegt meer heb je leder op de zitting van de stoelen en alcantara op de randen dan zijn het T-5R stoelen, zit je met je kont op alcantara en zijn de randen van leder dan zijn het R stoelen. Maak anders eens wat foto's van de wagen en het interieur.

Ook het VIN nummer kan uitkomst bieden.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

RickG

Ik heb de auto nog niet, dus het nummer en alle gegevens nog niet bij de hand. De stoelen zijn van leer met een alcantara rand. Dus T-5R stoelen, volgens jou.

MikeyQR

Wat voor kleur is de 850?

Een R zijn in meer kleuren geleverd.

RickG

#4
Klopt, de kleur is dop 421. De motorcode is B5234t5. Daar ben ik achtergekomen a.d.h.v. het chassisnummer, dat ik toch bleek te hebben. De 850R heeft een B5234T4, volgens Wikipedia. Edit: ik zie dat de T-5R ook de B5234T4 zou moeten hebben, volgens Wikipedia. I'm lost.

Stoelen en stuur is T-5R, maar die kunnen verwisseld zijn.

MikeyQR

Staat ook vaak in het tankklepje 855 T-5R of 855R.

Vraag anders hier van een foto op?

)()()sT

Heb je foto's van het interieur?

RickG


RickG

Citaat van: MikeyQR op 12-05-2019 21:23:35
Staat ook vaak in het tankklepje 855 T-5R of 855R.

Vraag anders hier van een foto op?

Klopt inderdaad, dat stond ook in de tankklep van mijn voroge T-5R. Goede tip, daar had ik niet aan gedacht.

MikeyQR

T-5R.

Maar je had er laatst toch 1 verkocht? :eusa_think:
Toch maar weer 1 gekocht?

Duell

Alles zegt T-5R.
Stoelen pookknop armsteun zijpanelen in de deur.

RickG

Citaat van: MikeyQR op 12-05-2019 21:57:59
T-5R.

Maar je had er laatst toch 1 verkocht? :eusa_think:
Toch maar weer 1 gekocht?

Goed onthouden. Ik heb mijn vorige T-5R gunstig ingeruild voor een Saab. Die heb ik bijna twee maanden. Veel te nieuw, gwwn gevoel bij. Dus weer terug naar de 850. Was ook mijn intentie, maar ik had niet verwacht dat ik zo snel de 850 zou missen.

Bedankt voor jullie reacties. Ik zal zaterdag laten weten wat er in het kapje van de tankdop staat.

MikeyQR

Je bent niet de enige. :eusa_whistle:

RickG

Is dat dan wat ze bedoelen met Volvo for life? ;)

MikeyQR

Citaat van: RickG op 12-05-2019 22:33:08
Is dat dan wat ze bedoelen met Volvo for life? ;)

Ja maar ook een hardnekkig virus is het. ;)
Je RRRRRRRaakt het niet kwijt helaas. ;D