Op vier cilinders lopen

Gestart door Marcbo, 15-05-2019 11:06:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marcbo

Is er een verklaring voor het volgende;

42.000 km (2 jaar) geleden heeft mijn auto een koprevisie gehad omdat de kleppen van cilinder 5 verbrand waren (auto heeft LPi). Deze week kapt cilinder 5 er weer mee. Cilinder 1 t/m 4 hebben keurig een compressie tussen de 11 en 12 Bar en cilinder 5 heeft 0 Bar.

Is er een verklaring waarom cilinder 5 weer problemen heeft en waarom zo snel al?

Het betreft een V70 XC 2.5T uit '98 op LPG.
V70 XC AWD '98 at

vasquez

Citaat van: Marcbo op 15-05-2019 11:06:48
Is er een verklaring voor het volgende;


Is er een verklaring waarom cilinder 5 weer problemen heeft en waarom zo snel al?



Ik vrees voor je dat iedereen hetzelfde gaat zeggen, verklaring niet zonder de cilinderkop er af te halen, spijtig maar waar.

Eerst de cilinderkop eraf, dan kun je pas iets zinvols zeggen over de oorzaak.

Kunnen hier gaan speculeren over de kleur van je bougies, je LPI installatie of cilnderkoprevisie, maar dat maakt je niets wijzer.....


Marcbo

Het kon zijn dat het een bekend probleem is omdat cilinder 5 aan het einde van de brandstofrail zit (zowel benzine als LPG) ofzo........
Dat als er een cilinder gaat, #5 meestal als eerste gaat omdat......
V70 XC AWD '98 at

MikeyQR

En vergeet niet dat cil 5 het heetst wordt van alle cilinders.
Er is gewoon iets niet helemaal goed, of ontsteking of brandstof.

vasquez

Je zal inderdaad niet verder komen dan : "Er is gewoon iets niet helemaal goed, of ontsteking of brandstof."

Snap dat je het wil begrijpen, maar hoe vervelend ook, het is zinloos zonder glazen bol ;-)

Je zal een keuze moeten maken, cilinderkop eraf (laten) halen, diagnose stellen en (laten) maken, of (nu al) laten voor wat het is.

V70geRwin

Is er de vorige keer nog naar een oorzaak gezocht of alleen gerepareerd?

RoelNL

Gokje, scheur in cilinder?
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023