Motor vervangen

Gestart door fishman, 19-06-2019 13:37:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

arjenT5R

#15
Ohja zal allicht kunnen... Maar of het nu handiger sneller of beter is dan gewoon de bak er mee uit pakken... Durf ik te betwijfelen.

Het is zoveel makkelijker om de motor op een pallet te zetten de bak er af te pakken wat dan max 5 minuten duurt ipv een hoop gepiel met bouten waar je niet bij komt.

Dan de bak ergens aan 2 aandrijfassen half in de auto te laten zweven en alleen de motor er uit halen... Vervolgens weer gaan zitten klungelen om de bak en de motor aan elkaar te friemelen.

Zeker met een automaat en de koppelomvormer die op de bak moet blijven zitten en dat gepruts met die boutjes door dat gaatje.

Maar dat het kan geloof ik meteen... Dat het handig is of iets uitmaakt Qua tijd geloof ik niet.

Ik heb in 3 uur een motor naast een classic staan. Met z'n 2en is het met 2 uur gepiept.

Dat is incl bak dus  ;D

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

-D©©©L-

#16
Citaat van: fishman op 19-06-2019 18:01:51
Heb wel moeilijker klussen gedaan hoor. Wil alleen voorbereid zijn. Bak is net gespoeld en hou de olie er dus het liefst in.
Het had een boel discussie gescheeld als dit in de startpost vermeld was.  ;D
Dan giet je die olie er na de werkzaamheden toch weer in...   ::)
Goede kans dat de rechter aandrijfas er toch geheel of gedeeltelijk uit komt zetten. Olie niveau zit onder de opening van de aandrijfassen, dus als je de zaak een beetje recht houdt... 
Bovendien is AT bak olie niet zo duur (beetje zoeken ca  €4/liter)
Zorgen dat de omgeving van de aftapplug schoon is en even door een zeefje als je geen vertrouwen hebt in het zeefje in de bak.

De kans dat de bak via de slangen de koeleraansluitingen uit de radiateur trekt is niet gering. Zonder olie is het kreng al zwaar genoeg. 


freefall

Dan gewoon laten zitten, je keerringen en evt je oliepomp kapot duwen.

Weet je voor de volgende keer dat je gewoon bak samen met motor eruit haalt, scheelt een hoop gehoer met goedkope delen. ;D
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am

mario850

Kan het ook andersom.

Motor laten zitten en bak er tussen uit?

V70R laserblue two tone fdf downpipe Volvo tune ipd stabistangen v50 remmen voor en xc90 achter! Kw v2 inox do88 complete koeling set
2004 c70 cabrio autumn sun titan Grey Toscana tan  leder ,850 t-5r snow white ,v60 d6 vol options

V70R^2

Makkelijk, ff aan de zijkant subframe iets laten zakken waar de bak zit en door de wielkast eruit. Zo doe ik een koppeling wissel altijd.

arjenT5R

Citaat van: V70R^2 op 23-06-2019 19:01:06
Makkelijk, ff aan de zijkant subframe iets laten zakken waar de bak zit en door de wielkast eruit. Zo doe ik een koppeling wissel altijd.

Hap
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

arjenT5R

Vroeg me af... heeft er iemand wel eens geprobeerd een band te wisselen zonder de velg te demonteren?

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

classicT5


arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

NinaPaul

Mooi om het stuk enthousiasme te zien, maar na 10 jaar je rug en knieën stuk.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

konniekip

Citaat van: classicT5 op 24-06-2019 09:09:57
Ja hoor:
https://www.youtube.com/watch?v=uGhXhFAmtW4
Hahaha, die files zijn helemaal niet nodig dus bij de vrachtwagens met klapband.

Ries van de Zilverschuit

#26
Hmmm, ik hoef dus helemaal niet naar een bandenboer, want bandenlichters heb ik ook. Alleen: hoe hou ik mijn Perfo's een beetje netjes op deze manier.  ;D
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue