Kilometerfraude bij T-5R dop 06-XB-XF

Gestart door RickG, 29-06-2019 21:46:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RickG

Beste mensen,

In mei jl. heb ik een dop T-5R gekocht met een tellerstand van 285.000km. Vorige week heb ik de auto laten uitlezen, omdat ik vaak een raar geluid hoorde vanuit assen of de automaatbak, dat door de Volvo-dealer niet herkend werd. Helaas bleek dat de wagen 210.000 kilometer meer heeft gelopen (495.000km totaal). Gelukkig heb ik de auto bij een Bovag-garage gekocht en kreeg ik een groot deel van de aanschafwaarde terug. Vandaag heb ik de T-5R teruggebracht naar de verkoper.

Potentiƫle T-5R-belangstellenden/-kopers, pas op voor deze wagen met kenteken 06-XB-XF!

Groeten Rick

MikeyQR

Erg jammer dit zo te lezen.
495k is nogal wat.

Ga je nu ook verder kijken naar een andere T-5R of wacht je nog even?

arjenT5R

Oef das sneu goed dat je het hier even meld!
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

MikeyQR

Misschien maar is kijken naar een 850R?
Wel minder zeldzaam maar ik persoonlijk vind het beide prima, een 850R heeft naar mijn mening beter zittende stoelen, zeker met bochten werk, dan schuif je niet van je plaats. ;D

arjenT5R

Citaat van: MikeyQR op 29-06-2019 22:59:21
Misschien maar is kijken naar een 850R?
Wel minder zeldzaam maar ik persoonlijk vind het beide prima, een 850R heeft naar mijn mening beter zittende stoelen, zeker met bochten werk, dan schuif je niet van je plaats. ;D

Fully agree!
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

mario850

5 ton ... is wel een dingetje zeg...
V70R laserblue two tone fdf downpipe Volvo tune ipd stabistangen v50 remmen voor en xc90 achter! Kw v2 inox do88 complete koeling set
2004 c70 cabrio autumn sun titan Grey Toscana tan  leder ,850 t-5r snow white ,v60 d6 vol options

Benny850

T-5R is toch dat oermodel ;D een R is offcourse ook echt prachtig :)

jellejas

BRAAAAAAAP STUTUTU

RickG

Citaat van: MikeyQR op 29-06-2019 22:59:21
Misschien maar is kijken naar een 850R?
Wel minder zeldzaam maar ik persoonlijk vind het beide prima, een 850R heeft naar mijn mening beter zittende stoelen, zeker met bochten werk, dan schuif je niet van je plaats. ;D

Ik ga zo'n rode overnemen van iemand. Hij verkoopt de wagen met volledige historie. Maar om me niet twee meer aan dezelfde steen te stoten, laten we de kilometerstand uitlezen.

arjenT5R

Citaat van: jellejas op 29-06-2019 23:24:06
Jep en het liefste met een handbak  ;D

Een ezel in het gemeen stoot zich geen 2 maal aan dezelfde steen...

Als je niet zo druk bezig was geweest met roeren in die stomme bak van je had je C-styl nog heel geweest ;D

Bijdehandje ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

MikeyQR

Citaat van: RickG op 30-06-2019 11:41:29
Ik ga zo'n rode overnemen van iemand. Hij verkoopt de wagen met volledige historie. Maar om me niet twee meer aan dezelfde steen te stoten, laten we de kilometerstand uitlezen.

Aaaah leuk als dat door gaat, en als je hem overmeent zet dan 2e paasdag in de agenda voor de Rode R meeting. ;)

RickG

#11
De auto wordt gewoon eer aangeboden met de foutieve kilometerstand. Er wordt in de advertentie nergens vermeld dat de kilometerstand werkelijk 495.xxx is.

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volvo/m1429668498-volvo-850-2-3-r-t5-trekhaak.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr

Edit:
Zojuist contact gehad met de verkoper. De systeem herkende de auto nog van voor de verkoop en heeft deze gegevens overgenomen. Zij waren iets te snel met het online zetten. Als het goed is, wordt de advertentie snel aangepast.

Het oordelen laat ik aan jullie ;)

MikeyQR

Toch vraag ik mij af of die bijna 500k ook wel klopt.
Want het is een OBD II systeem zie ik, en dan heeft deze ook al de nieuwe ABS unit erin zitten.
Deze slaat de KM stand op naar mijn weten?, (correct my if i am wrong).
Het kan natuurlijk zo zijn dat ze er 1 van de sloop hebben gepakt een keer van een Volvo met meer kmter's?

De T-5R ziet er zo op het oog goed en verzorgd uit, ook kwa interieur.
Dus vandaar de vraag.

arjenT5R

hmmm dan hebben ze er een andere klok in gezet en die terug gedraaid? De klok slaat die stand op en die lees je dan ook uit.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

KIM

De kilometerstand wordt alleen in de klok opgeslagen. Bij vervangen is je nieuwe kilometerstand degene die is opgeslagen in de klok.