Kilometerfraude bij T-5R dop 06-XB-XF

Gestart door RickG, 29-06-2019 21:46:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MikeyQR

Nou aangezien de tandwieltjes nog wel eens stuk gaan......
Kan er dus een andere klok in gezet zijn, en de km stand aangepast naar of de juiste stand, of terug gedraaid, wie zou het zeggen.

Maarten

Helemaal standaard !!, op een : Rica-Chippie, 3" FDF downpipe , Ferrita exhaust , na dan !!!

konniekip

#17
Citaat van: MikeyQR op 02-07-2019 18:23:13
Toch vraag ik mij af of die bijna 500k ook wel klopt.
Want het is een OBD II systeem zie ik, en dan heeft deze ook al de nieuwe ABS unit erin zitten.
Deze slaat de KM stand op naar mijn weten?, (correct my if i am wrong).
Het kan natuurlijk zo zijn dat ze er 1 van de sloop hebben gepakt een keer van een Volvo met meer kmter's?

De T-5R ziet er zo op het oog goed en verzorgd uit, ook kwa interieur.
Dus vandaar de vraag.

mee eens.
285k is onwaarschijnlijk maar bijna 500k ook.
ik zie in de advertentie het plaatje van de distributie wissel bij 258k in 2013 (!)
Dat die auto in 6 jaar maar 27k heeft gelopen is natuurlijk hoogst vreemd.
Heel nieuwsgierig wat het verhaal achter deze auto is. Is ook een import zo te zien.

Maarten

Maar kijk eens naar de foto, kan een OBD 2 zo liegen dan ?
Helemaal standaard !!, op een : Rica-Chippie, 3" FDF downpipe , Ferrita exhaust , na dan !!!

vasquez

Ben m ff kwijt!

Stel een auto heeft 250.000 echte kilometers gelopen.
Als er vervolgens een teller word aangesloten met 350.000 op de klok is dat de nieuwe kilometerstand die met uitlezen naar boven komt?!

Ozzzz


vasquez

Bizar

Nooit geweten

Gelukkig is er toch nog iets als de NAP, misschien niet waterdicht maar beter dan niets.

arjenT5R

Ja de km stand staat opgeslagen in de teller unit.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Maarten

Helemaal standaard !!, op een : Rica-Chippie, 3" FDF downpipe , Ferrita exhaust , na dan !!!

konniekip

Wat ook nog kan dus is dat de auto nog minder heeft gelopen dan de tellerstand als er een nieuwe tellerbak in is gekomen.

Maarten

Maar waar komt die 495000 nu vandaan ?, of is dat slechts een optelsom.
Helemaal standaard !!, op een : Rica-Chippie, 3" FDF downpipe , Ferrita exhaust , na dan !!!

RickG

Nog steeds staat de auto te koop met de foute kilometerstand. Ik heb contact gehad met BOVAG. Zij gaan dit verder uitzoeken.

arjenT5R

Citaat van: Maarten op 06-07-2019 15:15:53
Maar waar komt die 495000 nu vandaan ?, of is dat slechts een optelsom.


Tsja zeg het maar? Als de auto ooit een andere klok heeft gekregen uit een sloper met zeg 4 ton er op en die is toen terug gedraaid om de huidige stand te matchen en er is daarna nog een ton mee gereden dan heb je dus 5 ton opgeslagen in de teller unit maar het is natuurlijk niet gezegd dat de auto dat ook daadwerkelijk heeft gelopen. Zat er geen nap rapport bij eigenlijk?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

vasquez

Begrijp je irritatie en het siert je dat je het meld maar de gang van zaken zou je niet mogen verbazen.....

Je hebt het over zowel foute als werkelijke kilometerstand, daar ligt nou precies de kneep!

Jij stelt nu dat 495 de juiste is, maar dat weet niemand zeker, is ook niet aantoonbaar.

Ben benieuwd wat de BOVAG hiermee gaat doen, waarschijnlijk iets met 'onlogisch' of 'geen-oordeel' en verder niets.

Aan de andere kant, het zijn ondertussen allemaal oude hokken met veel kilometers, zeker bij import zegt de kilometerstand helemaal niks.
Zou mij als ik in de markt zou zijn voor zo'n ding eerder druk maken over de algehele staat van onderhoud.

Onderhoudboekjes, historie  en kilometerstand zegt echt niks meer tegenwoordig, dan neem je jezelf in de maling  :eusa_hand:




vasquez

Citaat van: arjenT5R op 18-07-2019 12:01:27
Tsja zeg het maar? Als de auto ooit een andere klok heeft gekregen uit een sloper met zeg 4 ton er op en die is toen terug gedraaid om de huidige stand te matchen en er is daarna nog een ton mee gereden dan heb je dus 5 ton opgeslagen in de teller unit maar het is natuurlijk niet gezegd dat de auto dat ook daadwerkelijk heeft gelopen. Zat er geen nap rapport bij eigenlijk?
Citaat van: arjenT5R op 18-07-2019 12:01:27
Tsja zeg het maar? Als de auto ooit een andere klok heeft gekregen uit een sloper met zeg 4 ton er op en die is toen terug gedraaid om de huidige stand te matchen en er is daarna nog een ton mee gereden dan heb je dus 5 ton opgeslagen in de teller unit maar het is natuurlijk niet gezegd dat de auto dat ook daadwerkelijk heeft gelopen. Zat er geen nap rapport bij eigenlijk?

^ Dat dus!

foute of werkelijke, tja, als de NAP 285k meld en verder niets vreemds, dan zie ik de verkoper de stand niet snel 'opdraaien' en zijn verlies nemen.