Mike s14

Gestart door Mike s14, 10-07-2019 18:23:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mike s14

Goeiedag,

Bij deze wil ik mij graag voorstellen. Mijn naam is Mike, ben 32 jaar en woon in Bleiswijk. Ben werkzaam bij Jenbacher (warmtekrachtkoppeling motoren) als zijnde service monteur. Zelf heb ik al jaren een Nissan 200sx s14 als hobby auto.
Sinds eind mei heb ik een t5 station overgenomen van iemand van het forum. Een bekende van mij (thijs) wees mij hier op, aangezien ik opzoek was naar een nieuwe auto. Ik weet eerlijk gezegd niet meer van wie ik de auto heb overgenomen, aangezien ik een andere telefoon heb en nu veel foto's en contacten mis. Mijn excuses naar diegene dat ik je naam ben vergeten. Een zeer behulpzame man, dat absoluut. Daar missen we er nog een hoop van in de wereld.
Daarbij zeggende heb ik momenteel ook even geen foto's meer van de Volvo. Tevens ga ik nu ook niet naar buiten om een paar te maken gezien het regent.
De Volvo is een amerikaanse import met een 2.3 turbo automaat met een hoop luxe opties. Niet alles doet het helaas, maar daar was de prijs ook naar en gelukkig zullen er vast genoeg mensen op dit mooie forum zijn om mij daar bij te helpen.
Laatst de stoelverwarming gerepareerd. Geprobeerd de cruise control aan de gang te krijgen, maar helaas. De cruise control heeft wel gewerkt, maar opeens kapte die ermee. Bij de garage kwamen ze dr achter dat de condensor van de airco lek was.
Ik wil dus een condensor kopen. Ik moet zeggen dat ik niet eens zo gek schrok van de prijzen van een imitatie condensor, maar wat is jullie ervaring hiermee? Bijvoorbeeld site's als winparts of dergelijke, verkopen ze ze al vanaf 55 euro.
Daarnaast zijn er nog zat dingentjes die het niet meer doen of vervangen moeten worden, maar dat horen jullie dan wel.
Excuses nog voor het ontbreken van foto's.

Mike

Mike s14

Oja, ik zoek nog een complete trekhaak of alleen de bevenstigings platen gezien ik er maar 2 heb van de 4.

Vulk

Die Jennbacher motoren ken ik, leuk spul. ;D

classicT5

Ik vind de radiatoren van nissens goed, verwacht dan condensors van ze ook wel goed zullen zijn.

Als je geen haast hebt, goedkoopste site is vaak auto-onderdelen24.nl, nadeel levering duurt rond de 2 weken.

volvobug

Welkom hier en is het al droog genoeg voor de foto's?  ;)

V.w.b. condensor is Nissens of NRF naar mijn mening goed om te monteren. Nissens in ieder geval voor de (kachel-)radiator, condensor vast ook goed. Zelf heb ik een aantal jaren geleden een NRF condensor gemonteerd, tot dusver geen problemen mee.

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

thijsj

#5
Ha Mike, welkom hier. Een Nissens condensor is wat mij betreft zeker aan te raden. Wellicht meteen de droger meenemen (eveneens Nissens) is geen gek idee. Vergeet ook de juiste o-ringen niet voor de condensor! Als je hulp nodig hebt in de schuur dan hoor ik t wel!

arjenT5R

Hey Mike! it was me van wie je de auto gekocht hebt! Bedankt voor de vriendelijke woorden :)

Ik heb zelf een condensor van €50 op beide auto's zitten werkt voorlopig heel prima.





Niet de mooiste foto's maar iig wat beeldmateriaal in je voorstel topic :)

Veel plezier er mee :D

Ander onderblok en gereviseerde kop die kan zeker motorisch gezien weer 5 ton vooruit.

Zijn nog wel wat kleine dingetjes aan ja maar dat is allemaal wel te overkomen een leuke wagen met open dakkie en heel erg mooi donker leder interieur.





Nog wat actie foto's van het deurvanger lassen ;D

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Mike s14

Bedankt voor de foto's Arjen. Arjen was dus de man wiens naam was vergeten. Bedankt allen voor de tips kwa condensor en de tip voor de droger. Ik zal is kijken of er in het hayes boek wat staat over de maat o ring.

thijsj

Citaat van: Mike s14 op 11-07-2019 19:33:45
Bedankt voor de foto's Arjen. Arjen was dus de man wiens naam was vergeten. Bedankt allen voor de tips kwa condensor en de tip voor de droger. Ik zal is kijken of er in het hayes boek wat staat over de maat o ring.
Als het goed is, gaat het om deze: https://www.estateservices.nl/aircocondensor-850-c70-s70-v70-xc70-s40-v40-xc90-volvo.html

arjenT5R

De O-ringen kan je beste gewoon bij de dealer bestellen dan heb je zeker de juiste maken. Vervang die van de pomp dan gelijk mee en die op de droger als je die ook vervangt.

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

diederickvolvo

Gaaf de oude amerikaan! Leuk dat die nog leeft

arjenT5R

Citaat van: diederickvolvo op 12-07-2019 10:14:38
Gaaf de oude amerikaan! Leuk dat die nog leeft

Jaaa dat is een exje van jou he... man daar zit een boel werk in stiekem!
Maaaarrr hij was t wel waard, zonde om te slopen!
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Chris

Welkom op het forum Mike!

En Bleiswijk... wellicht komen we elkaar nog tegen. Ik woon in Zoetermeer niet ver van Bleiswijk af.

Veel plezier met de auto :).

Mike s14

Hier wat foto's en wat ik vandaag heb gedaan:











Vrij snel na de aankoop ging de accu niet meer zolang mee. Uiteindelijk was de accu al na 1 dag stil staan zo leeg, of zwak, dat ik met startkabels moest starten. Accu vervangen voor een wat sterker type en het probleem was opgelost. Zo leek het althans, want laatst heb de auto 2 weken stil gestaan, en was weer de accu leeg. Dus er zit ergens een lekstroompje of iets. Ik doe nu maar elke keer als ik parkeer, de accu loskoppelen.

Vandaag tijd gemaakt om de condensor te vervangen.



Hier het gehele radiateur, intercooler, condensor pakket. Toen alles er uit was, wou ik de droger vervangen. Dat is niet gelukt. Je moet hier speciaal gereedschap voor hebben. Zit een soort veer ring omheen, geen idee. Het is me niet gelukt en heb de oude laten zitten.



Hier de nieuwe condensor te zien, weer mooi glimmend. Koplampen en alles ligt op de foto eruit, omdat ik de koplamp wisser wou vervangen. Rechts was stuk en had hier een tweedehands v70 exemplaar voor gekocht bij iemand waar ik ook een trekhaak heb gekocht.





Tekeningen naast elkaar gehouden van de 850 en v70 koplampwisser motor en kwam mooi overheen. Op de v70 koplampwisser motoren zit een andere bevestigings beugel, maar kon de 850 beugels zo overzetten. Helaas waren de schroeven ontzettend verroest van de tweedehands motor en draaide ik er een paar dol. Heb met een heel klein boortje een gaatje geboord in het midden, daar in ijs spray gespoten en toen een kleine torx bit erin geslagen, draaide ze er zonder problemen uit.





Nadat ik alles weer terug had gezet kwam ik er zeer spijtig achter, dat de as van de wisser van de v70 stuk korter is dan van de 850 :eusa_wall: Dus weer opzoek naar een 850 motor en de klus weer overnieuw uitoeveren helaas.
Maandag garage bellen voor afspraak om de airco weer te vullen.

Mike s14

#14
Wat een verschrikkelijk lelijk watermerk hebben ze er nu weer in geplakt?? >:( >:(

Tevens kan ik niks plaatsen in het "gevraagd" gedeelte van het forum omdat ik nog nieuw ben denk. Ik zoek dus een rechter koplampwisser motor.