Brandstofdrukregelaar benzine losgekomen

Gestart door Dazzle, 24-07-2019 10:40:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dazzle

Goedemorgen,

Gisteren ineens benzinelucht naar binnen. Kap open en hoop gesis en er drupte benzine bij de injectoren op t inlaatspruitstuk ( best scary gevoel dan ineens. je ziet je auto al in vlammen opgaan  :o) ANWB maar gebeld (1.45u gewacht  :eusa_wall:)  . Bleek dat de brnadstofdrukregelaar los was gekomen.  In regelaar zelf geen lekkage of i.d.  Hij kon m ook weer terug erin klikken. Daarna lekte deze ook niet meer.  Hij zei tevens dat t vreemd was dat die regelaar niet vast zat met een kapje of beugeltje. Oorzaak zou misschien door de warmte ofzo kunnen zijn dat t rubbertje minder weerstand had en daardoor de regelaar loskwam (?).  Heeft er n tie wrap omheen gedaan zodat ie in ieder geval blijft zitten, voor nu. 
Klopt t dat hier geen kapje of beugel om zit?
Is t nu een kwestie van rubbertjes vervangen?  Regelaar is nog goed in principe.
Iemand ervaring mee? 

thx alvast

grt
Ronald

Wouter1973

Volgens mij hoort de regelaar met twee bouten vast te zitten aan het motorblok.

arjenT5R

Nou niet aan het motorblok maar aan de rail ja en idd met 2 boutjes dat dan weer wel.

Kwestie van even de rail er afhalen en kijken of de boutjes er nog in zitten of dat ze los getrilt zijn oid?

Lijkt me vrij simpel klussie... Als er niets gescheurd is oid.
Want dan heb je een nieuwe drukregelaar nodig.
Of als het schroefdraad in de rail gemold is een paar coils of een andere rail oid.

Anywayzzz succes ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Dazzle

Thx voor de reacties.  We zullen ns gaan koekeloeren......

Dazzle

Er zitten geen boutjes in. De drukregelaar is een plug-in blijkbaar.  Misschien heeft ie nooit goed erin gezeten, wat t lekken heeft veroorzaakt. Misschien is t rubber niet goed meer.....
Allemaal misschientjes....
Ik ga, denk ik,  kijken voor een andere ( meer voor t eigen gevoel waarschijnlijk, maar toch......)

bedankt voor de reacties in ieder geval!

arjenT5R

Ehm zou je een foto kunnen plaatsen misschien?

Het kan ook dat hij met een blikken beugeltje vast hoort dat dat mist...

Het kan nooit zijn dat ie er zomaar in gedrukt zit dan wordt ie altijd weer los geduwd door de brandstofdruk.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Dazzle

Zojuist t Haynes-manual binnengekregen (  :eusa_dance:) en gelijk gezocht naar dit onderdeel en wat staat daar:  Fuel Pressure Damper.   Dus blijkbaar niet de regelaar.   Blijkbaar zit deze damper daar ivm geen retourleiding ( single ended system).  Ik klink wel technisch, maar ben t niet.... :eusa_think:.( leer snel bij, gelukkig).  In ieder geval is dat onderdeel toch een plug-in.  Bijgaand wat foto's die ik gauw zag op internet.  Zegt jullie dit meer? 

volvobug

#7
Je zou toch bijna vermoeden dat de groef die op foto twee zichtbaar is tussen demper en de o-ring bestemd is voor een borgclip. Eentje die je er als een "U" van opzij inschuift en dan de clip vastzetten met de torx schroef die zichtbaar is op de eerste foto.

-edit: De Vidiaanse bol eens geraadpleegd. Die Torx schroef zit er blijkbaar om een brandstofdrukregelaar te bevestigen. Een demper zit volgens de onderdelentekening zonder borging in de rail gedrukt. Overigens wordt een demper toegelicht voor "auto's met brandstofsysteem met retour".
Jij hebt geen retour, begrijp ik dat goed?

-edit2: Voor modellen vanaf 1999 vermeldt de Vidiaanse bol het gebruik van een "slotplaat", onderdeelnummer afhankelijk van het motornummer. Voor de beeldvorming, zoiets dus:



Lijkt mij dat je daarmee én de injectoren maar ook de demper borgt.  :eusa_think:
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

arjenT5R

Ik was er gemakshalve vanuit gegaan dan TS een 850 had maar zie nu bij zijn profielafbeelding een V70 classic staan.

Een V70 classic heeft de druk regelaar net achter het blok zitten my t/m 98.

En inderdaad een pulsdemper op de rail zitten.

Die pulsdemper zit vast met blikken beugeltje dus.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Dazzle

Dan heeft die slotplaat/beugeltje er nooit op gezeten dus.
Ns kijken of we die ergens kunnen scoren ( is wel heel specifiek, dus ben benieuwd). Wellicht dat ik een andere rail moet nemen waar die al op zit.  In ieder geval is t een heel stuk duidelijker nu.
Thx allen voor de input  ;D