Carterventilatieset aanschaffen

Gestart door Dazzle, 25-07-2019 19:56:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dazzle

Goedenavond,
Ik ben aan het rondkijken voor een set om binnenkort de boel te gaan vervangen.
Er is zowel Volvo als eigen merk te verkrijgen ( en vast nog een hoop andere....).  Is t hierbij belangrijk om daadwerkelijk die van Volvo te nemen of zijn er misschien forummers die anders ervaren?   Prijsverschil is best wel aanwezig....
Bedankt alvast voor reactie(s).

grt
Ronald

Died850

Ik zou origineel volvo nemen. Pasvorm van aftermarket blijkt niet altijd helemaal lekker met olielekkage tot gevolg. Laatst nog meegemaakt op een V70.
Prijs kan flink schelen als de buis van het potje naar de inlaat heel is (al breken ze wel vaak) een van de duurdere onderdelen van de carterventilatie set meen ik.

volvobug

Citaat van: Died850 op 25-07-2019 20:04:50
Ik zou origineel volvo nemen. Pasvorm van aftermarket blijkt niet altijd helemaal lekker met olielekkage tot gevolg. Laatst nog meegemaakt op een V70.
Prijs kan flink schelen als de buis van het potje naar de inlaat heel is (al breken ze wel vaak) een van de duurdere onderdelen van de carterventilatie set meen ik.

Maar die gecombineerde buis is na 20+ jaar inderdaad wel meestal het probleem door verharding en daardoor afbreken. Geldt ook voor alle andere slang/buisdelen. Het potje kan niet veel aan stuk.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Died850

Klopt inderdaad, al heb ik ook wel eens meegemaakt dat alleen die buis vervangen is maar potje weer vol zit😁.

Chris

Ik heb de CV van mijn R recent vervangen. Voor iets van 160 a 170 euro (weet het niet precies want ik kocht met korting) heb je een Volvo set. Voor dat bedrag kan je er weer jaren tegenaan, en weet je dat het goede kwaliteit is die past. Ik zou gewoon lekker origineel Volvo nemen. Goedkoop blijkt anders wellicht duurkoop, zeker gezien de reacties die ik hier ook al zie.

En owja... haal wat "schroefbare" slangenklemmen bij de bouwmarkt. De knijpklemmen die Volvo erbij levert krijg je niet dichtgeknepen tenzij je het blok naast de auto zet :).

Dazzle

Dank voor de berichten en de tips, daar kan ik wat mee.  Geen risico dus met deze onderdelen  :eusa_snooty:!