Stotteren

Gestart door 850man, 02-09-2019 21:25:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RoelNL

ME7 is de motor met ETM en losse penbobines, die motor heb je nu ook. Het verschil met de b5234t motor is het slagvolume net wat kleiner is en zijn de cilinderwanden dikker en zitten er net wat andere onderdeeltjes in.
Ik weet niet wanneer Volvo is overgestapt naar vaste klepstoters. Het kleppenstellen wordt bij de nieuwe motoren nooit gedaan. Bij motorfietsen moet het nog steeds gebeuren, al is het meer een wassen neus dan dat het echt nodig is.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

arjenT5R

Ja beste dus een motor uit een R of een T5 van 99 of 2000
Dat is helemaal plug and play. Behalve dat de software wat aangepast moet worden dan.

Je kan ook een motor uit een N nemen maar dan moet je ff wat meer ombouwen.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

KIM

Je zult toch echt de ECU moeten aanpassen wanneer je van 2.4 naar 2.3 gaat. Je kunt er dus niet zomaar een motor in plempen.
Bij ME7 is dat wat lastiger omdat je de immobiliser mee moet programmeren.

V70R^2

Ja die zijn er, maar je hebt aan een onderblok genoeg toch, en een nieuw 18t turbo revisie heb je voor 400-450 euro.

Laten afstellen en je rijd betrouwbaar en 270pk o.i.d.

V70R^2

2.3t blok heb ik allemaal wel liggen enzo

arjenT5R

Nieuwe 18T voor klein prijsje heb ik nog wel.

Idd kop van 2.5T kan zo op 2.3 onderblok.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

V70R^2

Daarom, kop moet er nu toch af, zit er een scheurtje in dan de kop op een 2.3 en klaar voor weer een half miljoen km.

850man

Even alles samen vatten, jullie gooien nu met zoveel termen!

Ik ga er even van uit dat mijn motor stuk is(ga van de week nog een keer goed kijken met de camera) .
Mijn cilinderkop is ook ruim 200000 Km oud,op LPG dus zal zeker niet super fris meer zijn. Ik heb de kop al een laten reviseren op 2900000 KM, toen was er een klep lek (ook door de LPG)
Dus ik heb (neem ik aan) een kapot onderblok en een "bijna "versleten cilinderkop. De Turbo is nog origineel en dus bijna 5 ton gebruikt, dus daar ik het beste wel af.

Zijn deze motoren nu echt zo slecht wbt scheuren, want ik heb er tenslotte bijna 5 ton mee gereden,waarvan 4 ton op LPG?
Ik kan bijvoorbeeld een complete 5244T3 kopen met 189000 Km incl in en uitlaatspruitstukken en dus ook met een turbo.
Of gaan ze naar jullie mening echt allemaal kapot.

V70R^2

ik denk dat je een record hebt gezet met die half miljoen en een 2.5/4t, ik heb 4 gehad die de 3 ton niet haalden.

NOOIT een andere B5244T3 kopen met weinig km, gaat vroeg of laat toch stuk, en een 2.3 t5 kost geen cent meer, dus waarom het risico nemen op termijn weer vele duizenden euro's te moeten spenderen?

Haal hier de cilinderkop maar eerst even vanaf, zie je een scheur (cilinder 4-5, de huidige kop goed laten inspecteren en op een 2.3 onderblok moteren en terug hangen, al dan niet met de nodige leuke extra's en nieuwere grotere turbo o.i.d. om er ook gelijk wat extra koppel/comfort en vermogen uit te halen. Beetje ECU en afstelwerk is de moeite niet gezien de arbeid en kosten voor de motor wissel en revisie.

850man

IK zal eerst eens de cilinderkop er af halen idd, en bij mij is de lekkage bij cilinder twee (vanaf de distributie zijde)
Als hij er af is meld ik mij weer.

Had een van jullie nou nog een motor liggen dan (2.3?_)

V70R^2

Ja!, Ik heb nog wel een mooi blokje liggen als dat nodig is, mogelijk is het de koppakking, maar dat komt niet zo vaak voor... Als dat het is kan je de spleetjes nog preventief shimmen en weer dicht bouwen, dan ben je aanzienlijk voordeliger uit en is de kans op scheuren ook aanzienlijk kleiner in de toekomst.

850man

Nou de kop is er af, cilinder twee is de boosdoener, dat had ik eerder met de camera al gezien. Maar ik zie niets aan de koppakking en niets aan de cilinder. Maandag de kop maar naar het revisie bedrijf, laten afpersen.

V70R^2

De boel even met scotchbrite goed roet en troepvrij gemaakt? Een beginnend scheurtje is soms moeilijk te spotten, niet zelden wordt de wagen voorzien van revisie kop en nieuwe pakkingen om vervolgens alsnog dezelfde symptomen te hebben...

850man

Nee dat nog niet gedaan idd, wel echt intensief bestudeerd,maar misschien zie ik hem over het hoofd voor als nog

V70R^2

Je zou zomaar geluk kunnen hebben, shims ertussen, en dichtbouwen maar.

Wel een goed moment zo veel mogelijk preventief en ander onderhoud te doen.