Even voorstellen.

Gestart door Lucas, 02-10-2019 15:16:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lucas

Eventjes voorstellen dan.

Ik ben Lucas, 25, uit het mooie Landgraaf in het zuiden van het land.

Na een jaar of 5 Mitsubishi te hebben gereden, gaf die een goede anderhalve maand geleden de brui eraan. kosten waren te hoog om op te knappen dus toen werd het zoeken naar een vervanger.

Eerst naar de regio Hilversum gegaan om bij een V70 te kijken, jammer genoeg was die niet zoals in de advertentie was beschreven dus met lege handen naar huis gegaan.

Diezelfde avond kwam ik op Marktplaats mijn huidige 850 tegen, gelukkig een stuk dichterbij dus de dag erna in de trein gestapt en gaan kijken. Proefrit was top, prijs was goed, dus na het overschrijven was ik dus de trotse bezitter van een 850 T5 uit '96





Nou heb ik wel een vraag, aangezien er een 850Forum sticker achterop zit, kent iemand deze auto en eventueel een deel van de geschiedenis?

Over het algemeen ben ik zeer tevreden met de auto, tot nu toe alleen de radiator hoeven vervangen aangezien die lek was. Binnenkort komt de grote beurt en dan gelijk de distribtutie en waterpomp meenemen.

Grt,
Lucas.
'96 850 T-5

volvobug

Welkom hier!

Als het alleen de radiateur tot dusverre is valt het wel mee, meestal krijg je toch wat achterstallig onderhoud "kado". Onderstel verder oké?

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Lucas

Citaat van: volvobug op 02-10-2019 15:23:02
Welkom hier!

Als het alleen de radiateur tot dusverre is valt het wel mee, meestal krijg je toch wat achterstallig onderhoud "kado". Onderstel verder oké?

Linksvoor zit een tik als ik een drempel of hobbel over ga, maar ik vermoed dat het een stabistangetje is, verder moet de auto een keer goed uitgelijnd worden aangezien de toe out iets aan de enthousiaste kant is.

Heb verder wel de bougies en verdeler/rotor vervangen, en de dop van het expansievat. kosten vallen me erg mee tot nu toe.
'96 850 T-5

Hans Duiven


)()()sT

Hoi Lucas!

Volgens mij heb ik je ook al eens verwelkomd op Facebook :)
Ik herkende de auto toen niet maar ik meen dat Koen (hier Volvoboy) toen opmerkte dat ie van Hendrik75 was geweest.

Groetjes uit Heële 8)

Lucas

Citaat van: )()()sT op 02-10-2019 19:43:00
Hoi Lucas!

Volgens mij heb ik je ook al eens verwelkomd op Facebook :)
Ik herkende de auto toen niet maar ik meen dat Koen (hier Volvoboy) toen opmerkte dat ie van Hendrik75 was geweest.

Groetjes uit Heële 8)
Kijk aan, dat is een bekende naam! Voor zover ik me herinner wist ik niet dat hij van Hendrik75 is geweest. Misschien maar eens even een berichtje sturen om wat dingen na te vragen.

ps. Was jij toevallig in Rosmalen afgelopen zaterdag?
'96 850 T-5

855/96

Prachtige auto!

beetje lijnzaadolie op de kunststof stootdelen rondom doet wonderen. Veel plezier met de t5!
'01 Volvo V70 2.4t aut.
'96 Volvo 850 2.5 I 10V aut.
'94 Volvo 940 2.3i Polar aut.
'03 Volvo S80 D5 aut.
'98 Volvo S80 T6 Geartronic

Lucas

Citaat van: 855/96 op 02-10-2019 20:27:16
Prachtige auto!

beetje lijnzaadolie op de kunststof stootdelen rondom doet wonderen. Veel plezier met de t5!

Moet ik idd nog doen ja. Al is het een 15 meter auto eerlijk gezegd, kom je dichterbij zie je overal de deuken/krassen die erin geduwd zijn. Komt goed, gaat wel eventjes duren. Eerst technisch in orde maken, dat is het belangrijkste.

Lucas.
'96 850 T-5

855/96

Geen roest bij de wielkassen voor?
'01 Volvo V70 2.4t aut.
'96 Volvo 850 2.5 I 10V aut.
'94 Volvo 940 2.3i Polar aut.
'03 Volvo S80 D5 aut.
'98 Volvo S80 T6 Geartronic

Lucas

Een heel klein puntje onder de sierstrip linksvoor, maar nog niet door. Voor de rest zit er roest bij het raam in de kofferklep maar dit lijkt alleen oppervlakkig.

Lucas.
'96 850 T-5

)()()sT

Ik was niet in Rosmalen helaas. Doe eigenlijk veel te weinig meer met de hobby van onze wagen, behalve af en toe rijden ;D

Menno3274

Welkom, veel plezier ermee :). Is het een handgeschakelde of automaat?

Lucas

Handgeschakeld, rijdt toch een stuk fijner naar mijn mening.
'96 850 T-5

Menno3274

Kijk eens aan. Mooi. Vind ik ook ;)

Citaat van: Lucas op 03-10-2019 11:50:26
Handgeschakeld, rijdt toch een stuk fijner naar mijn mening.