Koelfan fan slaat niet aan bij inschakelen airco stationair 850

Gestart door Died850, 10-10-2019 21:22:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Died850

Na veel energie en tijd had ik eindelijk mijn airco systeem compleet vervangen en lek dicht  :eusa_dance:. Gister gaan vullen en toen wilde de pomp niet aanslaan. lang geprobeerd maar toch maar af gebroken ivm tijdstip.
Vanochtend ging de pomp echter netjes aan en kwam er koele lucht uit de roosters. Leidingen werden ook mooi koel. Maar na een tijdje werden de leidingen weer warm terwijl de pomp bleef werken. Gevolg was dat er gas via het overdruk ventiel van de compressor naar buiten kwam. Foute boel natuurlijk.

Nu viel mij gelijk op dat de fan niet aansloeg. Echter werkt de fan wel netjes met aanslaan ivm motortemperatuur. Dus naar mijn idee werkt de fan prima.

Op de snelweg werkt de airco prima en komt er koele lucht uit de roosters.

Nu vraag ik mij af waar ik naar moet kijken qua onderdelen die de regeling van de fan icm de airco regelt. Ik dacht zelf aan een druk sensor of een relais maar misschien zijn er mensen hier die het probleem herkennen? De zoekfunctie gaf niet echt een resultaat naar mijn idee. Heb het systeem uitgelezen met een Volvo Tester ivm OBD1 en daar kwamen een aantal foutcodes uit maar niks wat ik direct kon linken aan de fan. Codes gereset en kwamen niet direct terug, desondanks slaat de fan nog steeds niet in.

Om even aan te geven: Compressor, verdamper, condensor, droger en orifice zijn vervangen, voor Nissens of andere bekende merken.


NB: Betreft een origineel fabrieksaf ECC 850 systeem

volvobug

ECC paneel of ECU eens wisselen voor een ander exemplaar.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

arjenT5R

Hogedruk sensor eens wisselen lijkt me 1e verdachte.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Died850

#3
Citaat van: volvobug op 10-10-2019 22:48:53
ECC paneel of ECU eens wisselen voor een ander exemplaar.

Ga ik beide eens proberen, dankjewel.

Citaat van: arjenT5R op 11-10-2019 01:25:41
Hogedruk sensor eens wisselen lijkt me 1e verdachte.
Dat is de sensor die vlakbij het schutbord zit thv de verdamper toch? Lijkt mij inderdaad zoiets dat lastig doet alleen dacht ik dan dat de pomp nooit zou willen aanslaan. Maar ga het uiteraard even omwisselen met een bekend werkend systeem, bedankt.

Died850

Sensoren beide vervangen voor andere en de fan slaat weer aan!

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!