Auteur Topic: Inbouwen Vialle LPI  (gelezen 250 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JHK

  • Nieuw lid
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 4
  • Geslacht: Man
Inbouwen Vialle LPI
« Gepost op: 19-10-2019 14:26:06 »
Wie o wie kan mij helpen om een Vialle LPI installatie in te bouwen in mijn V70XC (N) uit 2000.? Ja ik weet het, het is geen Classic -:) .

Heb vroeger wel een classic gehad, maar door omstandigheden een aantal jaren geleden moeten verkopen. Nu dus een N serie en omdat ik veel meer kilometers ga rijden wil ik LPG inbouwen. Kan een mooi setje van een forumlid overnemen.

Zelf heb ik helaas niet de kunde om het in te bouwen. Een paar remblokken vervangen etc lukt nog, maar LPG inbouwen..

Hoeft uiteraard niet voor niks en wil graag meehelpen.

Ik woon in Zaandijk (15 km boven Amsterdam).

Gr,

Jeroen


robbar

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 260
  • Geslacht: Man
  • Er zijn geen problemen alleen maar uitdagingen !
    • 1
Re: Inbouwen Vialle LPI
« Reactie #1 Gepost op: 16-11-2019 18:32:55 »
Het om en inbouwen naar LPG vereist wel een keuring, door een erkent inbouw station en die zullen niet zo gauw goed keuren als ze zelf niet hebben ingebouwd.
Mogelijkheid is om jouw aangekochte LPG installatie door een erkent inbouw station te laten inbouwen en laten keuren.

 


V 70 Classic  2,5 10 V LPG G3 417 Nautic Blue 1999 572.879 km and sold...
S 70 2.5  2,5 10 V LPG G3  412 Tropic Green 1998 472.123 km and sold...
V 70 Classic  2,5 10 V LPG G3 437 Sandstone pearl 1998 517.430 km sold...
S70 2.4 20 V Bifuel 433 Moondust Silver 2000 490.000 km and counting

BBS

  • "Bert - Jan," Clublid: 85011464
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 5305
  • Geslacht: Man
  • 2.3RN T5
    • BBS Blog: v70 2.5T AWD Whapp, 0681927007
Re: Inbouwen Vialle LPI
« Reactie #2 Gepost op: 16-11-2019 18:55:39 »
Allround in Spijkenisse bouwt een gebruikte installatie wel in. Tip van de week?
Kies dan ervoor dat je bij de inbouw een nieuwe kabelboom gebruikt. De bestaande kabelboom wordt door het gebruik van de vorige eigenaar wat aan de korte kant en door de warmte van de motor in het motorcompartiment worden de weekmakers in de isolatie van de kabelboom hard en kun je willekeurig kabelbreuken krijgen. En daarmee van allerhande vage elektrische storingen.
Kost de wereld niet maar je hebt er dubbel zoveel plezier van.

En ja ik heb het ook gedaan en al ruim 4 jaar een tevreden gas stoker.....
Volvo V70 2.3t-T5 AWD 1997 op LPi.
Van handhark naar automaat én het fijne van een 2,5T gecombineerd met het lekkere van een T5 is een 2,3t-T5.