Afstandsbediening werkt plots niet meer

Gestart door Wouter1973, 07-11-2019 12:54:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wouter1973

Vervelend euveltje: sinds vandaag opent en sluit de auto niet meer met afstandsbediening. Knipperlichten knipperen wel maar de vergrendeling beweegt niet. Openen met de sleutel werkt, centrale vergrendeling werkt ook. Accu er even afgehaald, haalt niets uit. Reservesleutel (met andere AB) geprobeerd, met goede batterij, geen verschil. Iemand een idee?

Wouter1973

Nog een aanwijzing: het rode lampje van de unit op A-stijl knippert. Alsof er een deur open staat. Alle deuren en achterklep open gemaakt en goed dicht gedaan, maar hij 'denkt' nog steeds dat er iets open staat..... :eusa_think:

Wouter1973

Wellicht nog een aanwijzing: de achterklep valt weliswaar dicht maar als ik aan de handgreep trek kan ik de klep toch een fractie naar me toe trekken. Volgens mij hoort dat niet zo...in mijn herinnering is achterklep dicht ook echt strak dicht, en nu zit er iets ruimte.

volvobug

Geen idee wat hier aan de hand is maar achterklep hoort wel strak dicht te zitten, zonder speling.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Wouter1973

Citaat van: volvobug op 07-11-2019 22:09:28
Geen idee wat hier aan de hand is maar achterklep hoort wel strak dicht te zitten, zonder speling.
Ik vind het ook een vaag probleem dat plotsklaps is ontstaan vandaag toen ik erachter kwam dat het vertrouwde geluid van deuren die op slot gaan bij het indrukken van de AB ontbrak. Ik ga morgen eens iets schuiven met de slotvanger van de achterklep. Al heb ik nog steeds het idee dat zelfs bij een niet goed gesloten achterklep de deuren wel gewoon op slot zouden moeten gaan via de AB.

Wouter1973

Nieuwe ontdekking. Als ik via de achterklep met de sleutel sluit gaan alle deuren via de cv mee op slot. Behalve de voordeur aan de bestuurders kant. Er knippert dan geen rood ledje op de unit op A-stijl. Als ik via de bestuurders deur met de sleutel afsluit gaan alle deuren mee op slot, ook achterklep, maar knippert een ledje alsof er nog een deur open is. En afsluiten met ab werkt dus sowieso niet. Alleen de knipperlichten reageren.  ???

de Boeing

Zal wel ergens een microschakelaar zijn (ik gok in bestuurdersdeur of achterklep).

Bij mij ging achterklep slot soms niet mee (was uiteindelijk de servo die was opengegaan, even compleet slot demonteren).

Wouter1973

Bestuurdersdeur paneel eraf draai ik mijn hand niet meer voor om. Is zo'n microswitch gewoon defect of niet of kan daar nog iets aan gerepareerd worden?
En verklaart een defecte microswitch dan ook dat openen en sluiten niet meer via de AB lukt?

de Boeing

Meen me te herinneren dat de werking door slijtage wat minder wordt en dat het soms hielp om er een dot lijm op te leggen zodat deze weer wat verder indrukt. Vervangen zal uiteindelijk wel beter zijn (moet er ook nog eens aan beginnen! microswitch was los te bestellen bij elektroboer dacht ik).

Wouter1973

Thanx! Ik denk dan nu te begrijpen dat ab via de microswitch van de bestuurders deur werkt?

Ries van de Zilverschuit

Citaat van: Wouter1973 op 07-11-2019 21:25:39
Wellicht nog een aanwijzing: de achterklep valt weliswaar dicht maar als ik aan de handgreep trek kan ik de klep toch een fractie naar me toe trekken. Volgens mij hoort dat niet zo...in mijn herinnering is achterklep dicht ook echt strak dicht, en nu zit er iets ruimte.

Kijk eens naar de nok op het chassis waarin de achterklep valt. Daar moet als het goed is een stuk plastic omheen zitten, die het slot klem zet. Bij mij was die door slijtage verdwenen en dus zat er te veel speling op het slot. 
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Wouter1973

Citaat van: de Boeing op 08-11-2019 17:05:07
Meen me te herinneren dat de werking door slijtage wat minder wordt en dat het soms hielp om er een dot lijm op te leggen zodat deze weer wat verder indrukt. Vervangen zal uiteindelijk wel beter zijn (moet er ook nog eens aan beginnen! microswitch was los te bestellen bij elektroboer dacht ik).
Ik heb de how-to gevonden m.b.t. lijmen van stukje plastic. Helaas zijn de foto's niet meer zichtbaar....jammer, had graag ergens willen zien hoe het er nu precies uitziet.

Ries van de Zilverschuit

Gewoon effe een nieuwe halen bij de dealer. Waren de kosten niet, kan ik me herinneren. Kan het nummer zo snel niet vinden.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Wouter1973

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 08-11-2019 21:49:41
Gewoon effe een nieuwe halen bij de dealer. Waren de kosten niet, kan ik me herinneren. Kan het nummer zo snel niet vinden.
Is vervangen lastig? Las ergens een how-to met doorknippen, solderen, en gepruts met lijm dacht ik...

Ries van de Zilverschuit

Sorry, even niet goed gelezen. Dacht dat het over de achterklep ging.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue