Auteur Topic: Even voorstellen: 850 T5-r van Boris  (gelezen 237 keer)

Schaap

• Nieuw lid
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
Even voorstellen: 850 T5-r van Boris
« Gepost op: 17-11-2019 12:58:58 »
Beste forum leden,

Mijn naam is Boris, nu 26 jaar oud en al vanaf jongs af aan gek op de bakstenen. Persoonlijk vind ik niks boven het geluid van een 5 cilinder gaan en daarom een tijdje terug dé goedkoopste t5-r van Nederland gekocht. Origineel Ned geleverd en met onderhoudshistorie compleet en NAP.
Dat neemt niet weg dat er heel aardig wat moet gebeuren aan de auto, maar het is dan ook een ''project''.

Het is nu mijn 2e volvo. De eerste was een v70 tdi uit 1999 die ik samen met 2 andere vrienden had gekocht om 4 weken door Noorwegen te touren. Na die vakantie had ik het Volvo virus helemaal te pakken en liet het me niet meer los...

Het is de bedoeling de T5-r weer in technisch goede staat te brengen, en om het daarna een tijdje te gebruiken als daily. Nu rij ik dagelijks rond in een 1.2 tdi'tje... heel wat anders.
Ik denk dat hij nog wel een tijdje in mijn bezit blijft. De droom is ook om hem ooit eens helemaal te strippen, compleet te laten stralen, roest behandelen, en hem weer in showroom staat te krijgen.

Voor nu; na de kerst gaat het blok er uit. Deze heeft namelijk een niet zo'n goede compressie. Ik ga zelf alles demonteren, alles laten nakijken, en eventueel wat sterkere drijfstangen erin zetten en weer allen in elkaar zetten uiteraard. Indien het blok op is, gaat er een ander t5 blok in. Daarnaast heb ik een goede maat van mij die spuiter is al de bumpers compleet laten opknappen en opnieuw laten spuiten. De overige carrosserie moet even gepoetst worden, en aan het interieur moet de hemelbekleding gedaan worden. Daarnaast nog een aardig lijstje van overige opknap/reparatie werkzaamheden maar die komen nog wel!

Wat extra foto's zullen ook nog volgens, maar vooralsnog staat hij er zo bij!

« Laatst bewerkt op: 17-11-2019 13:01:03 door Schaap »

marc-850

• Lid 1000+
  • Offline Offline
  • 850 T-5R / V70 AWD / Nissan Micra / DAF XF106
Re: Even voorstellen: 850 T5-r van Boris
« Reactie #1 Gepost op: 17-11-2019 13:13:38 »
Welkom Boris!
Plannen genoeg dus met deze bolide... Je weet dat je nu niet de originele velgen en achterlichten hebt?
Overigens is het een T-5R ! Zoals jij het schrijft is het eigenlijk vloeken in de kerk...  8)
Als chauffeur wordt ik betaald om te rijden, niet om te remmen...

Schaap

• Nieuw lid
  • *
  • Offline Offline
« Reactie #2 Gepost op: 17-11-2019 13:34:18 »
Welkom Boris!
Plannen genoeg dus met deze bolide... Je weet dat je nu niet de originele velgen en achterlichten hebt?
Overigens is het een T-5R ! Zoals jij het schrijft is het eigenlijk vloeken in de kerk...  8)

Oei, excuus!  :eusa_silenced:

En ja de v70 lampen zitten er op. Vind het persoonlijk wel wat moderner er uit zien maar wie weet wil ik deze ooit nog eens ruilen tegen origineel. Ik heb er wel al de originele grill in zitten, want vond dit niks.

Dit zijn nu 17 inch velgen, standaard is volgens mij 16 als ik me niet vergis. Klopt dat?

marc-850

• Lid 1000+
  • Offline Offline
  • 850 T-5R / V70 AWD / Nissan Micra / DAF XF106
« Reactie #3 Gepost op: 17-11-2019 14:52:46 »
Standaard is 17" Titan, zonder R. Wat je nu hebt zijn dacht ik Pegasus?
Als chauffeur wordt ik betaald om te rijden, niet om te remmen...

BLACKBOX

• Lid 10+
  • **
  • Offline Offline
« Reactie #4 Gepost op: 01-12-2019 20:31:16 »
Welkom Boris, waar kom je vandaan???