Antennering 850: waar bestellen?

Gestart door 855GLTvincent, 30-11-2019 11:12:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Peultje

Rode V70 R AWD 1999 B5234T8

arjenT5R

Nogmaals... weet je zeker dat dit het probleem is?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

KIM

Lijkt me een kwestie van een simpele weerstandsmeting.

triton

Of wisselen met een andere van een 96 'er en dan sleutel erbij houden..
Professioneel raddraaier

Maestro12

Een antennering is 'universeel', daar hoef je de bijbehorende sleutel niet bij te hebben, het enige wat die ring doet, is de chipinformatie lezen en die doorsturen naar de ontvanger, die kijkt pas of de aangeboden informatie uit de sleutel chip overeenkomt met de auto.
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt langer dan de vreugde over de lage prijs!
V70, 1999, 481481km
7700 pk en 300.000 nm, is dat wat?

pwassink


Niks universeels aan, die ring, lees antenne, dit zal zowizo een goed afgestemde kring moeten zijn om zich te gedragen als antenne voor de best wel kleine rf signaaltjes van de transponder in de sleutel zelf.

Vaak zijn ze ook nog dubbel uitgevoerd, een vrij lompe ring waar op een lage frequentie-veld opstaat wat de transponder voedt (puur voor energieoverdracht) en een tweede vaak kleinere meestal op een hogere frequentie waar de transponderschip vanuity de sleutel zijn code doorriedelt richting voertuig. 
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

aloisdecroon

universeel in de zin van niet uniek zoals de transponder chip en de bijbehorende ecu ;)

verder interessante uitleg !

Maestro12

Citaat van: pwassink op 04-12-2019 22:02:17
Niks universeels aan, die ring, lees antenne, dit zal zowizo een goed afgestemde kring moeten zijn om zich te gedragen als antenne voor de best wel kleine rf signaaltjes van de transponder in de sleutel zelf.

Vaak zijn ze ook nog dubbel uitgevoerd, een vrij lompe ring waar op een lage frequentie-veld opstaat wat de transponder voedt (puur voor energieoverdracht) en een tweede vaak kleinere meestal op een hogere frequentie waar de transponderschip vanuity de sleutel zijn code doorriedelt richting voertuig. 


Je mag 'universeel' (het stond niet voor niks tussen haakjes) ook gewoon lezen als...het maakt niet uit van welke donor 850 je het ding haalt, als het er maar één van een 850 is, de ring zelf heeft geen invloed op de code.
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt langer dan de vreugde over de lage prijs!
V70, 1999, 481481km
7700 pk en 300.000 nm, is dat wat?

pwassink

#23
Dat ben ik dan wel weer met je eens .. :-)

Zat me net nog te bedenken,aangezien hij blijkbaar niet meer via de normale kanalen leverbaar was,  wanneer iemand een defect exemplaar heeft liggen is het misschien een idee om eens goed te kijken of dit ook weer een gevalletje rotte soldeerlas, feitelijke antenne of printbreuk of iets anders "fixable" is, ook met het oog op de toekomst en de levensduur van deze schone voitures ..

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

cornelis-b

Peter, het lijkt mij dat de daadwerkelijke "antenne" het probleem niet is maar eerder de verbinding tussen de "antenne" en de stekker. Ik heb zo'n ding nog nooit open gehad maar vermoed dat er een aantal windingen geëmailleerd draad in de ring verwerkt zitten die het signaal van de transponder "ontvangen / lezen" 
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

pwassink

#25
Reden te meer om daar toch eens goed naar te gaan kijken lijkt me,

Je hebt alle kans dat ook dit weer een prima reparabel iets is, en als je daarmee dan weer een auto mee aan het rijden kan houden ?

Als iemand er nog een heeft liggen of al heeft vervangen en de defecte nog heeft wil ik daar wel een keer naar kijken en zien of er een oplossing voro te verzinnen is, doe maar een PB als je er iets voor voelt ..
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Maestro12

Heb het bij een Renault Espace ook eens gehad, een stapeltje windingen waren van de houder los gekomen en hingen er dus naast, dus de hele spoel losgehaald, netjes opnieuw opgedraaid en het spul werkte gewoon weer.
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt langer dan de vreugde over de lage prijs!
V70, 1999, 481481km
7700 pk en 300.000 nm, is dat wat?

arjenT5R

Grappige discussie maar topic starter heeft verder nog niet 1x gereageerd... ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!