Volvo 850 T5 bonkt bij gas los (tuner gezocht 16T schuin en 3inch DP)

Gestart door errie96, 02-12-2019 18:03:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

arjenT5R

Ik zou als ik jou was eerst eens een stukje originele software er in steken om eerst eens te bekijken of alles werkt zoals het bedoelt is.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

errie96

#16
Ik heb al wat contact gehad met een aantal tuners (schutten en Fasttech) en nog aantal in de buurt een prijsaanvraag gedaan.
Hun advies is om naar witte en liefst blauwe injectoren te gaan icm met de 16T turbo met schuine flens en 3inch downpipe. Met de standaard oranje injectoren zal het max vermogen rond de 275pk liggen. en anders over de 300PK heen.
Auto heeft meer dan 4ton gedraaid, is dit nog de moeite waard? Heb anders voor niks net de injectoren laten reinigen  :eusa_doh:

Er zit ook een behoorlijk prijsverschil tussen beide partijen......


arjenT5R

Heb je over zelf tunings nagedacht?

https://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,85362.0.html

Ik zou daar beginnen, gewoon een M4.4 ecu ca 100 euro met std software er op.
Krijg hem eerst maar eens aan de loop zoals hij std hoort te doen, als je dan weet dat alles in orde is kun je tunen.
Lijkt me dat je eerst de basis op orde wil hebben.

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

errie96

Ik heb niet zo thuis in het tunen.

Tevens is mijn auto voorzien van M4.3 en zal ik dit dus om moeten bouwen naar M4.4. Wat is hiervoor het traject??
Moet ik de volledige kabelboom gaan vervangen? De auto moet door de weeks gewoon rijden om op werk end te komen dit maakt het allemaal wat lastiger.....




freefall

Goed inlezen in het tuningstopic kan je al een heel eind brengen. En het beroeren van de juiste snaren brengt ook wat muziek. Er zijn er genoeg die je wel willen helpen. Ga wel voor een tune op maat ipv een kant en klare tune kopen.
Mijn visie iig, en het brengt me genoeg pk's
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am

V70R^2

Citaat van: errie96 op 04-01-2020 12:08:43
Ik heb niet zo thuis in het tunen.

Tevens is mijn auto voorzien van M4.3 en zal ik dit dus om moeten bouwen naar M4.4. Wat is hiervoor het traject??
Moet ik de volledige kabelboom gaan vervangen? De auto moet door de weeks gewoon rijden om op werk end te komen dit maakt het allemaal wat lastiger.....

Citaat van: errie96 op 04-01-2020 12:08:43
Ik heb niet zo thuis in het tunen.

Tevens is mijn auto voorzien van M4.3 en zal ik dit dus om moeten bouwen naar M4.4. Wat is hiervoor het traject??
Moet ik de volledige kabelboom gaan vervangen? De auto moet door de weeks gewoon rijden om op werk end te komen dit maakt het allemaal wat lastiger.....


Die M4.4 ECU klik je er zo in, en dan kan je eventueel diverse mods mee pakken.

5 penbobines ipv die ene met verdeelkap, een wideband sensor ipv narrowband lambda, en een LMM die meer meet capaciteit heeft bijv.

vasquez

Ik lees dat hij/de auto doordeweeks altijd moet rijden om op het werk te komen.

Is zelf-tuning in dit geval wel handig om aan te raden?!

Das leuk voor een 2e auto, maar lijkt mij nogal frustrerend als je hij bij twijfel over de mapping/loop de auto een paar dagen moet stilzetten, of als flashen niet lekker loopt, of als.....

Het kan natuurlijk wel, maar denk dat hij wel even heel goed moet weten waar hij aan begint,  het is vooral een leertraject en zeker geen 'gelijk rijden' en niet meer naar omkijken  ;)


arjenT5R

Ja klopt als je een flash upload heb je kans dat je hele auto spontaan vlam vat ;D 
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

vasquez

Ah, die vergat ik nog!!

Waar haal ik een zo een DIY voordeelbundel :D

errie96

Mijn plan voor nu is om eerst een setje blauwe injectoren op te scharrelen, deze ultrasoon te laten reinigen. Hierna afspraak maken met Schutten tuning op een avond om een goede (vaker gebruikte) tune erop te laten zetten.

Hierna zal ik mij eens gaan verdiepen in het M4.4 en zelf tunen van de auto, toch leuk als je dit kan :)
Het is tenslotte een woon/werk/hobby auto

Benny850

Dat zelf tunen gaat heel goed. Ik vond het in het begin ook onwennig en snapte er niet veel van. Na een tijdje zie je dat het allemaal best meevalt, als je maar in kleine stapjes je mapping aanpast.

Nu zou ik helemaal niets anders meer willen ;D

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

errie96

Vandaag een m4.4 ecu mogen ontvangen van arjenT5rR Deze er meteen ingedaan plus injectoren gewisseld voor setje blauwe injectoren van een s60.

Wat een verschil!!
Auto start stuk sneller bij omdraaien van de sleutel, plus veel soepeler onderin de toeren. Tot nu toe (na 50km) geen gebonk meer
Auto was voorheen voorzien van bsr tuning, dit verschil merk je nu nog wel.....  Vant weekend obd2 poort aanleggen en dan verdiepen in het tuning verhaal.

Wellicht iemand in de buurt van Assen/Groningen die mij samen wil helpen? Iemand die al wat verder thuis is in tuning.

Miyel

850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

Benny850