Auteur Topic: 855 R van Chickenthief  (gelezen 1866 keer)

Chickenthief

• Nieuw lid
  • *
  • Offline Offline
  • '96 855 R
Re: 855 R van Chickenthief
« Reactie #30 Gepost op: 13-02-2020 20:55:48 »
Zo, we zijn inmiddels al weer een tijdje verder maar ik heb de laatste tijd een paar dingen kunnen doen aan de R.
Na het lopen op vier cilinders heb ik een compressietest gedaan, hier werd snel duidelijk dat de meest linker cilinder geen compressie gaf.
Daarna besloten om de boel maar los te halen en te kijken wat er allemaal aan de hand is in de motor.

Wat foto's van de klus, zo worden dingen snel duidelijk voor de meelezers.

Het verwijderen van de rand zaken was vrij snel gedaan, een hoop onderdelen gemarkeerd zodat bij de terugbouw alles weer duidelijk is.

Binnen twee uurtjes was de cilinderkop al weg van de motor, met een beetje hulp van een handleiding is dit allemaal echt prima te doen.

Bij het weghalen van de cilinderkop werd er al snel duidelijk waarom er één cilinder geen compressie gaf.

Ook de cilinderwand heeft aardig wat schade opgelopen, ik weet nog niet of dit te redden valt maar daar gaan we tzt ook wel achter komen.

Al met al toch weer een flinke schade maar we gaan aan de slag om de boel weer mooi voor elkaar te maken.
Ik ben zelf niet goed genoeg met auto's (lees, motoren) om dit allemaal zelf aan te gaan pakken dus ik zal ergens een keer een hulplijn moeten gaan inschakelen.

Thys

• Lid 1000+
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Mens, durf gas te geven
Re: 855 R van Chickenthief
« Reactie #31 Gepost op: Gisteren om 19:03 »
Hee Kay! Ik zie nu pas je topic. Zure toestanden allemaal, hopelijk kun je straks eindelijk een keer van het ding genieten.

Er liggen nog een paar claxons en een tcv voor je in de auto, kom ze binnenkort een keer langsbrengen.

Thijs