855 R van Chickenthief

Gestart door Chickenthief, 06-12-2019 21:06:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Chickenthief

Hallo allemaal!

Mijn naam is Kay en ook ik kom mij even voorstellen. Ik ben al een paar maanden lid hier maar had nog niet de tijd kunnen vinden verder iets te ondernemen.
Daar gaat nu verandering in komen.

Sinds eind augustus dit jaar ben ik in het bezit van een rode 855 R automaat uit 1996.
Helaas voor mij ging het al snel mis, de 19T turbo zorgde er voor dat ik na een rit thuis kwam met een tikkende motor (u kent het vast allemaal).
Na niet al te lang denken besloten om de motor aan te laten pakken zodat deze in het vervolg het vermogen wél aan zou kunnen.

Inmiddels zijn we een aantal maanden verder en heb ik de R weer in mijn bezit. Het voelt totaal anders, positief uiteraard.
Nu is het bijna tijd om de laatste stap te ondernemen; een custom tune laten doen.
Hiervoor moet ik nog een aantal stappen ondernemen en dan is de R er alvast klaar voor.

Hopelijk ga ik op dit forum veel leren en bovenal een toffe hobby met anderen delen.
Ik zal de ervaringen met mijn R verder delen via het webdagboek.

Uiteraard nog een foto ter vermaak:


Stefan

Welkom hier  :D en wat een mooie auto  8)
Heb je nog meer foto's?  ;D
850R Estate MT LPi '97 Rood (609)

volvobug

Welkom hier, en wedden dat je uitgenodigd gaat worden voor de rode R meeting?  ;D
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

KIM

Citaat van: volvobug op 06-12-2019 22:13:01
Welkom hier, en wedden dat je uitgenodigd gaat worden voor de rode R meeting?  ;D

Dat heb jij bij deze gedaan  ;D

Mooie auto Kay!
Wat zijn de andere specs? Licht interieur/donker interieur?

Vulk

Mooi zicht in de tuin zo!

850RRemko

Mooi rood is niet lelijk😄😄
1996 Volvo 850R 609
- ex 2007 Volvo S60 D5 204pk, 480nm-
- ex 1998 Volvo V70R awd-
- ex 1999 Volvo V70R awd LBP-
- ex 1995 Volvo 850 T-5R DOP-
- ex 1995 Volvo 850 T-5R BS-

de Boeing

Welkom en Yummie! (en idd wij willen meer foto's  ;D)

Maar wel zuur begin... er zitten nu dus versterkte drijfstangen in? wat is er nog allemaal aangepakt tijdens deze klus?


Heb je ook al het M4.4 tuning topic ontdekt: https://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,85362.0.html

sanderT5R


Chickenthief

Citaat van: volvobug op 06-12-2019 22:13:01
Welkom hier, en wedden dat je uitgenodigd gaat worden voor de rode R meeting?  ;D

Daar ga ik zeker bij zijn dan!

Citaat van: de Boeing op 07-12-2019 09:29:21
Welkom en Yummie! (en idd wij willen meer foto's  ;D)

Maar wel zuur begin... er zitten nu dus versterkte drijfstangen in? wat is er nog allemaal aangepakt tijdens deze klus?


Heb je ook al het M4.4 tuning topic ontdekt: https://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,85362.0.html

Meer foto's onderaan deze post  :)

Het M4.4 topic had ik inderdaad al eens voorbij zien komen maar dat is iets waar ik mij op dit moment nog niet zelf aan durf te wagen.
Inlezen in wat de mogelijkheden zijn is wel erg fijn en kan altijd helpen bij eventuele verdere aanpassingen.

Wat op dit moment de specs zijn (alles op de drijfstangen na waren al aanwezig):
H profiel drijfstangen
Groene injectoren
960 gasklep
19T turbo
do88 slangen en intercooler
do88 3.25" aluminium inlaat buis
3" downpipe

De motor is volledig opnieuw opgebouwd met dus de sterkere drijfstangen er in en
Kwa tuning lijkt het er nu op dat er een 4.4 motronic in gaat komen die vervolgens getuned gaat worden door Schutten.
Ik ben niet op zoek naar het maximale vermogen, het is voor mij een dagelijkse auto dus het moet vooral betrouwbaar worden met een leuke boost voor de plezier ritjes.

Citaat van: KIM op 07-12-2019 00:50:07
Mooie auto Kay!
Wat zijn de andere specs? Licht interieur/donker interieur?

Hij heeft een donker interieur met op dit moment niet-werkende stoelverwarming, ik heb al gezien dat de bekende draadjes los hangen dus daar gaan we komende week maar eens wat aan doen.
Voor zijn leeftijd vind ik hem er best goed bij staan, paar dingen met het interieur en aan de buiten wel redelijk wat steenslag en twee kleine deukjes in het dak. Niks waar ik me druk om maak overigens, ik heb de auto gekocht om er in te rijden, aanpakken kan altijd nog  8)

Ik wacht nog op mooier weer om wat meer foto's te maken, voor nu hieronder nog wat foto's uit de advertentie destijds.






KIM

Leuk dat je m als daily gaat gebruiken. Mijne is ook nog steeds dagelijks in gebruik. Regelmatig met de hand wassen houdt mijne wel goed (ook dankzij een blanke laklaag).
Van de week gaat bij mij het klokje op 570.000 bij origineel onderblok en AT. Kop heb ik bij 510.000 een keer gewisseld ivm een verbrande klep.

Het blijft gewoon een genot om in te rijden!

Ozzzz

Citaat van: Chickenthief op 07-12-2019 21:51:16
De motor is volledig opnieuw opgebouwd met dus de sterkere drijfstangen er in en
Kwa tuning lijkt het er nu op dat er een 4.4 motronic in gaat komen die vervolgens getuned gaat worden door Schutten.
Ik ben niet op zoek naar het maximale vermogen, het is voor mij een dagelijkse auto dus het moet vooral betrouwbaar worden met een leuke boost voor de plezier ritjes.

::)

Stefan

850R Estate MT LPi '97 Rood (609)

Ozzzz

#12
Citaat van: Stefan op 09-12-2019 17:59:45
Geen goed idee Ozzzz?

Je moet het uiteraard zelf weten, maar deze jongen heeft waarschijnlijk als enige in Nederland niet zo'n geweldige ervaring met de door velen op handen gedragen heer Schutten.

vasquez

Chickenthief heeft uitgelegd waarom hij deze keuze maakt, beetje onzin om hem gelijk de stuipen op het lijf te jagen met vaagheden.

Ben het eens met Arjen, een (of N) slechte ervaringen zeggen weinig over een tuner.
En laten we vooral niet doen alsof DIY tuning niet zonder risico is, zijn genoeg motoren gesneuveld in dat leer process, is gewoon te lezen hier op het forum  :eusa_hand:

Niks mis met Chickenthief zijn keuze, die setup is een bekende voor die tuner, heeft hij al honderden keren gedaan.

Uiteindelijk is tuning altijd een risico en alles kan een keer stuk.


Chickenthief

Nou, dat is een goede binnenkomer  ???
Het is mij in ieder geval alvast duidelijk hoe de sfeer kan zijn, jammer voor degenen die proberen er iets leuks van te maken.

Gelukkig voor de haters ben ik ontzettend goed in het maken van mijn eigen (soms verkeerde) keuzes. Informatieve input is natuurlijk altijd welkom, daar doe ik ook graag iets mee maar doe dat dan wel met informatie en niet een twijfelachtig bericht waarin je eigenlijk nog steeds niks duidelijk probeert te maken.

Goed, als jullie deze discussie elders willen voortzetten kan ik hier weer dingen posten waar ik wél blij van word:

Ik heb zojuist de tijd genomen om eens naar de stoelverwarming te kijken, deze werkte niet meer in beide voorstoelen.
De bekende draadjes waren afgebroken van de clixons dus dat was een relatief simpele klus om te klaren. Nieuwe amp stekkertjes er op en het zou weer moeten werken.

Helaas werkt de bijrijdersstoel nog steeds niet, die er dus binnenkort maar weer eens uit halen om te kijken of ik iets over het hoofd heb gezien. Mijn eigen billetjes worden in ieder geval alvast weer lekker warm  8)

Nog een aantal foto's voor de sfeer:


De stoel los halen bleek ontzettend simpel, ik was een beetje bang dat het mede door de elektrische bediening wat lastiger zou zijn maar het valt me alles mee!


De stoel er uit, gelijk maar even alles schoon gemaakt waar ik straks niet meer bij ga kunnen.


Zo vindt je nog eens een souvenir tijdens het schoon maken  ;D

Ik heb tevens de tijd genomen om de bekleding van de stoelen weer enigzins mooi schoon te maken. hier helaas geen foto's van, ik begon het vrij snel koud te krijgen buiten  ;)