Auteur Topic: Verwarring na proefrit met C70 2.5T automaat  (gelezen 1488 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

V70R^2

  • Beunhaas deluxe.
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 2692
  • Geslacht: Man
  • To heaven for the climate, to hell for the company
Re: Verwarring na proefrit met C70 2.5T automaat
« Reactie #30 Gepost op: 13-01-2020 20:12:11 »
2.4t = 2.5t, pas in de nieuwere generaties worden de problemen minder, maar dan heb je wel nog de V70R/S60R, weer een 2.5 en flinke turbo, maar ook een beter koeltraject.


RoelNL

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 2918
  • Geslacht: Man
  • Volvo, VFR, kitesurfen, Snowboarden
Re: Verwarring na proefrit met C70 2.5T automaat
« Reactie #31 Gepost op: 13-01-2020 20:13:45 »
ME7 motoren met de 2.4t of 2.5t hebben beide minder last van scheurende cilinderwanden ondanks dat de boringen hetzelfde zijn.
V70 2.5 lpg 386000 my 98 mei  10 tot dec 11 sold
v70R AWD 224500 my 98 dec 11 tot 2020 of langer
855 DOP T5R 241000(+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec 58000 MY 07 3-2016

V70R^2

  • Beunhaas deluxe.
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 2692
  • Geslacht: Man
  • To heaven for the climate, to hell for the company
Re: Verwarring na proefrit met C70 2.5T automaat
« Reactie #32 Gepost op: 13-01-2020 20:13:49 »
2.4t = 2.5t, pas in de nieuwere generaties worden de problemen minder, maar dan heb je wel nog de V70R/S60R, weer een 2.5 en flinke turbo, maar ook een beter koeltraject.

een 2.4t uit 2000 is niet anders dan een 2.5t van de jaren daarvoor, enkel de naam is anders en wat randdelen, maar niet het motorblok, het betere koeltraject kwam samen met de vaste stoters, na half 2000.

RoelNL

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 2918
  • Geslacht: Man
  • Volvo, VFR, kitesurfen, Snowboarden
Re: Verwarring na proefrit met C70 2.5T automaat
« Reactie #33 Gepost op: 13-01-2020 20:21:46 »
Mijn ouders hebben jaren in een V70n ME7 2.4t gereden. Deze auto had je ook in de 2.5t met 210 pk oid ipv 193pk. Beide motoren zijn in mijn optiek hetzelfde qua boringen als ik de spec mag geloven die op autoweek staan.

Hoe het met de me7 2.4t of 2.5t gaat met de cilinderwanden weet ik niet, de motronic's 2.5t zijn berucht om het scheuren.
V70 2.5 lpg 386000 my 98 mei  10 tot dec 11 sold
v70R AWD 224500 my 98 dec 11 tot 2020 of langer
855 DOP T5R 241000(+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec 58000 MY 07 3-2016

JeroenV70

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 351
  • Geslacht: Man
  • Reaching for the stars
Re: Verwarring na proefrit met C70 2.5T automaat
« Reactie #34 Gepost op: 13-01-2020 21:18:58 »
Hoe zit het met de 2.0T motoren?
Die hebben dezelfde boring als de 2.3 T-5, maar een kleinere slag.
JeroenV70
1999 V70 2.5 10v Europe Plus Line, Nautic Blue Pearl (gezinsauto)
2004 C70 Coupé Collection 2.4T Automaat, Black Sapphire metallic (MY2002 youngtimer)
2005 MX-5 1.8 Sportive (6-speed NBFL), Brilliant Black (hobby)

RoelNL

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 2918
  • Geslacht: Man
  • Volvo, VFR, kitesurfen, Snowboarden
Re: Verwarring na proefrit met C70 2.5T automaat
« Reactie #35 Gepost op: 13-01-2020 21:39:32 »
Zijn ook prima voor zover ik weet.
V70 2.5 lpg 386000 my 98 mei  10 tot dec 11 sold
v70R AWD 224500 my 98 dec 11 tot 2020 of langer
855 DOP T5R 241000(+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec 58000 MY 07 3-2016

GavinS70

  • Nieuw lid
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 4
  • Geslacht: Man
Re: Verwarring na proefrit met C70 2.5T automaat
« Reactie #36 Gepost op: 14-01-2020 09:29:51 »


Het is een kwestie van tijd, stuk zal het gaan, maar wanneer is de vraag, sommigen halen 200.000km, andere zonder problemen 400.000km.

Die blauwe rakker van mij zit inmiddels bijna op de 500xxx :D
S70 2.5t 1997, nautic blue. AT

If it looks stupid, but it works, it ain't stupid.

V70R^2

  • Beunhaas deluxe.
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 2692
  • Geslacht: Man
  • To heaven for the climate, to hell for the company
Re: Verwarring na proefrit met C70 2.5T automaat
« Reactie #37 Gepost op: 14-01-2020 13:14:29 »
Die blauwe rakker van mij zit inmiddels bijna op de 500xxx :D

Gelijk een staatslot kopen! Wanneer komt de T5 er in?  ;D

Zonder gekheid, doe je goed!

GavinS70

  • Nieuw lid
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 4
  • Geslacht: Man
Re: Verwarring na proefrit met C70 2.5T automaat
« Reactie #38 Gepost op: 14-01-2020 15:26:22 »
Gelijk een staatslot kopen! Wanneer komt de T5 er in?  ;D

Staatslot had ik met het nieuwe jaar...maar tevergeefs haha.

S70 2.5t 1997, nautic blue. AT

If it looks stupid, but it works, it ain't stupid.

JeroenV70

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 351
  • Geslacht: Man
  • Reaching for the stars
Re: Verwarring na proefrit met C70 2.5T automaat
« Reactie #39 Gepost op: 14-01-2020 17:09:42 »
Ik zal gewoon gaan kijken hoe lang de motor het uit gaat houden.
Niet die van de auto waarmee dit topic begon, maar een die er al bijna 318.000 km op heeft zitten.  :eusa_wall:

Maar eerst moet er een forse olielekkage opgelost worden. Maar goed, daarom stond dit exemplaar uit de C70 Coupé Collection serie ook te koop voor €795.
De auto is MY2002 en pas in januari 2004 op kenteken gezet. Over een stuk van ongeveer 55 km heeft de auto maar liefst 5 liter olie verloren. Meerdere keren bijgevuld om voor voldoende oliedruk te zorgen. De verkoper vermoedde een lekkende nokkenaskering, maar dus lijkt meer op een ontbrekende plug of misschien wel beide. Het zit aan de kant van de distributieriem in ieder geval.

Het hele verhaal lees je hier: https://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,90137.msg1805616.html#msg1805616

JeroenV70
1999 V70 2.5 10v Europe Plus Line, Nautic Blue Pearl (gezinsauto)
2004 C70 Coupé Collection 2.4T Automaat, Black Sapphire metallic (MY2002 youngtimer)
2005 MX-5 1.8 Sportive (6-speed NBFL), Brilliant Black (hobby)