Toch maar geen C70 Coupé kopen? (Uiteindelijk toch gedaan)

Gestart door JeroenV70, 12-01-2020 11:37:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JeroenV70

Hallo allemaal,

Ik snap het niet meer.  :eusa_wall:

Waarom staan die C70 Coupé's allemaal zo lang te koop? Voor de cabrio's heb ik het niet onderzocht, maar zou zomaar eenzelfde verhaal kunnen zijn.
Slechte auto's zijn het volgens mij niet. Is er dan zo weinig belangstelling voor?

Gisteren heb ik proefgereden in een auto die voor mijn gevoel in nieuwstaat is, weinig kilomters, volledige onderhoudshistorie bekend etc. De prestaties van de motor vielen me tegen, dus daar zit de twijfel. Ondanks dat die auto eruit zag om door een ringetje te halen, staat die auto al meer dan een jaar te koop. Het vermoeden ontstaat dan dat er iets mis moet zijn met die auto.
Nu ben ik wat meer onderzoek aan het doen via sites die kentekens checken en dan valt me op dat er heel veel C70's zijn die heel lang te koop staan.

Als die auto's zo moeilijk te verkopen zijn, moet ik er dan überhaupt wel aan beginnen?  :eusa_think:
Ik herken dat helemaal niet van de V70's, want die raak je altijd wel kwijt volgens mij.

Misschien dan toch opnieuw voor een V70 gaan?
Die extra ruimte heb niet nodig heb en ik vind de C70 Coupé nog steeds erg mooi, maar het moet ook geen blok aan mijn been worden als ik hem ooit wil verkopen.

Ik ben benieuwd naar jullie mening hierover.

Groetjes,
Jeroen
JeroenV70
1999 V70 2.5 10v Europe Plus Line, Nautic Blue Pearl (gezinsauto)
2004 C70 Coupé Collection 2.4T Automaat, Black Sapphire metallic (MY2002 youngtimer)
2005 MX-5 1.8 Sportive (6-speed NBFL), Brilliant Black (hobby)

NinaPaul

Zwaar, maar 2 deuren, hoog verbruik, oud, coupé uit de mode, etc.

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Vulk

Je kan het ook omdraaien. Omdat ze niet gewild zijn, kan je misschien voor weinig geld een heel leuk exemplaar kopen?

Spin!

Citaat van: NinaPaul op 12-01-2020 11:45:37
Zwaar, maar 2 deuren, hoog verbruik, oud, coupé uit de mode, etc.

Dit klopt aardig, maar verbruik in vergelijk met de 850/S-V70 met dito specs is wel gelijk, wellicht zelfs lager door de stroomlijning van de coupé.

Een coupé is als eerste auto wellicht minder praktisch, onhandig als je kinderen hebt. Kofferruimte is ruim, maar de toegang is krap. Ondanks hij vier zitplaatsen heeft, kan je gewoon niet achter de bestuurder zitten als deze langer is dan 1.80m.
Plus denk ik dat de coupé het grote nadeel heeft dat hij de convertible met een kleine meerprijs voor zich moet dulden. Als je voor 3000 een goede coupé kan kopen, dan heb je voor 500 meer een cabrio.

Leuk feitje: van de C70 coupé is de oplage lager dan die van de P1800s. Dus eigelijk zou het een investering kunnen zijn.

Shameless plug: C70 coupé https://youtu.be/87RhwgFwONg

www.vm-parts.nl

NinaPaul

Maar ter grootte van een V70 zijn alle oude wagens niet zuinig, wanneer je een tweedeurs wil, zijn er wel veel zuinigere modellen te vinden.

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Spin!

Citaat van: NinaPaul op 12-01-2020 12:08:58
Maar ter grootte van een V70 zijn alle oude wagens niet zuinig, wanneer je een tweedeurs wil, zijn er wel veel zuinigere modellen te vinden.


Klopt, maar ik ging er wel vanuit dat men in een 'echte' auto wil blijven rijden ;-)

www.vm-parts.nl

JeroenV70

Citaat van: Vulk op 12-01-2020 11:57:03
Je kan het ook omdraaien. Omdat ze niet gewild zijn, kan je misschien voor weinig geld een heel leuk exemplaar kopen?

Mee eens  :)

Ik had net nog een creatief voorstel gedaan aan mijn vrouw (zij rijdt normaal gesproken de V70 classic 10v).
Als ik nou die C70 Coupé koop en op een gegeven moment wat anders wil, dan zetten we beide Volvo's tegelijk te koop en degene die niet verkocht wordt is dan van jou.  :angel:

Viel niet in goede aarde  ;D
JeroenV70
1999 V70 2.5 10v Europe Plus Line, Nautic Blue Pearl (gezinsauto)
2004 C70 Coupé Collection 2.4T Automaat, Black Sapphire metallic (MY2002 youngtimer)
2005 MX-5 1.8 Sportive (6-speed NBFL), Brilliant Black (hobby)

Died850

Er zijn wel meer auto's die lastig verkopen. In Nederland verkopen auto's die geen station of SUV achtig zijn altijd lastiger. Een coupe dus ook. Denk dat je een bepaalde liefhebber moet zijn om een C70 coupe te kopen. Een auto die lang te koop staat wilt niet altijd zeggen dat er iets (groots) mis mee is.

Waarom zou je het een nadeel vinden dat coupe's lang te koop staan? Lijkt mij dat als je een C70 coupe mooi vind en de geschikte hebt gevonden deze koopt en er lekker van geniet. ;D

855GLTvincent

Ik heb ook wel eens naar een C70 coupé zitten kijken, vanwege het feit dat ze voor relatief weinig worden aangeboden en ik de coupé een erg mooie auto vind (convertible minder, maar dat is een kwestie van smaak) en een mooie misschien wel klassiekerstatus kan bereiken.
Wat me wel opvalt is dat veel auto's met relatief weinig km versleten wangen van de stoelen hebben (meestal een teken dat de km stand in zo'n geval hoger is dan de teller aangeeft...). Of ligt dat aan het model van de stoel, waarbij je er nu eenmaal meer tegenaan schuurt als je instapt dan bij bijv. een V70? In elk geval iets waar je rekening mee moet houden als de prijs te mooi is om waar te zijn...

Misschien een beetje offtopic... Wat is de beste motor? Ik zou denken een 2.3 T5, maar zijn die auto's niet vaak afgejakkerd?
Volvo 850 GLT 2.5 20V Estate 08/95
US Uitvoering, Handgeschakeld, LPG G3
132.000 mls / 212.000 km

Volvo 850 2.5 10V Estate 03/96
Automaat, LPG G3, 371.000 km

JeroenV70

Citaat van: Died850 op 12-01-2020 13:04:24
Er zijn wel meer auto's die lastig verkopen. In Nederland verkopen auto's die geen station of SUV achtig zijn altijd lastiger. Een coupe dus ook. Denk dat je een bepaalde liefhebber moet zijn om een C70 coupe te kopen. Een auto die lang te koop staat wilt niet altijd zeggen dat er iets (groots) mis mee is.

Het klopt wel wat je zegt. De eigenaar van de auto die ik vanmiddag gereden heb, gaf zelf ook aan dat hij zich erop verkeken had hoe lastig de auto te verkopen is. Het kan ook niet zo zijn dat alle auto's slecht zijn en daarom lang blijven staan. Er is dus gewoon weinig vraag naar, en daar lijden alle verkopers onder.

Citaat van: Died850 op 12-01-2020 13:04:24
Waarom zou je het een nadeel vinden dat coupe's lang te koop staan? Lijkt mij dat als je een C70 coupe mooi vind en de geschikte hebt gevonden deze koopt en er lekker van geniet. ;D

Meestal houd ik mijn auto's erg lang, dus ik kan er een hele tijd van genieten en het ding over een paar jaar voor weinig verkopen. Een hobby mag ook wat geld kosten toch?  ;)

Citaat van: 855GLTvincent op 12-01-2020 13:55:48
Ik heb ook wel eens naar een C70 coupé zitten kijken, vanwege het feit dat ze voor relatief weinig worden aangeboden en ik de coupé een erg mooie auto vind (convertible minder, maar dat is een kwestie van smaak) en een mooie misschien wel klassiekerstatus kan bereiken.
Wat me wel opvalt is dat veel auto's met relatief weinig km versleten wangen van de stoelen hebben (meestal een teken dat de km stand in zo'n geval hoger is dan de teller aangeeft...). Of ligt dat aan het model van de stoel, waarbij je er nu eenmaal meer tegenaan schuurt als je instapt dan bij bijv. een V70? In elk geval iets waar je rekening mee moet houden als de prijs te mooi is om waar te zijn...

Misschien een beetje offtopic... Wat is de beste motor? Ik zou denken een 2.3 T5, maar zijn die auto's niet vaak afgejakkerd?


Dat van die versleten wangen kan ik beamen. Ik denk dat het model van de stoel daar gevoelig voor is. Gelukkig komen er veel sloopauto's vanuit Engeland naar Nederland (zag ik op de onderdelenlijn) en die hebben linkerstoelen die niet of nauwelijks gebruikt zijn. Ik herken dit overigens ook als een probleem bij mijn Mazda MX-5.

De beste motor, of in ieder geval meest robuuste motor, zou best wel eens de 2.3 T5 kunnen zijn inderdaad. Samen met de handgeschakelde bak natuurlijk een mooie combinatie en daarom ook een ideale kandidaat om af te jakkeren.
Wat mij echter tegen houdt om een T5 te kopen is de karakteristiek van de motor. Die moet het echt van de hoge toeren hebben, en daar ben ik zelf niet zo van. Ook het onderstel is dan harder en ik rij liever met wat meer comfort. Het is allemaal een kwestie van smaak. Een LPT met chip tuning zou meer dan voldoende trekkracht bij lage toeren moeten hebben en beter aansluiten bij mijn wensen.
JeroenV70
1999 V70 2.5 10v Europe Plus Line, Nautic Blue Pearl (gezinsauto)
2004 C70 Coupé Collection 2.4T Automaat, Black Sapphire metallic (MY2002 youngtimer)
2005 MX-5 1.8 Sportive (6-speed NBFL), Brilliant Black (hobby)

Piet

Heb al jaren ook een C70 2.3T5
Hele fijne reiswagen voor lange afstanden.
Dat ze "niet in de mode" zijn is voor mij alleen maar een pre..
Verfrissend tussen al die eenheidsworst suvve auto's.
Een best wel flink nadeel echter is het lastige parkeren.
Ze hebben echt een enorme draaicircel waardoor je erg lastig in de krappe parkeerplaatsen van tegenwoordig komt. En als je er éénmaal instaat is het uitstappen, door de erg brede portieren, ook nogal eens een uitdaging.

JeroenV70

Citaat van: Piet op 12-01-2020 17:27:29
Heb al jaren ook een C70 2.3T5
Hele fijne reiswagen voor lange afstanden.
Dat ze "niet in de mode" zijn is voor mij alleen maar een pre..
Verfrissend tussen al die eenheidsworst suvve auto's.
Een best wel flink nadeel echter is het lastige parkeren.
Ze hebben echt een enorme draaicircel waardoor je erg lastig in de krappe parkeerplaatsen van tegenwoordig komt. En als je er éénmaal instaat is het uitstappen, door de erg brede portieren, ook nogal eens een uitdaging.

Dat van die draaicirkel en brede portieren was me tijdens de proefritten inderdaad al opgevallen.
Ik heb het even op moeten zoeken om het te kunnen vergelijken met onze V70. Dus C70 draaicirkel is 11,7 meter, tegen 10,2 meter voor de V70.
Waar komt dat verschil vandaan?
JeroenV70
1999 V70 2.5 10v Europe Plus Line, Nautic Blue Pearl (gezinsauto)
2004 C70 Coupé Collection 2.4T Automaat, Black Sapphire metallic (MY2002 youngtimer)
2005 MX-5 1.8 Sportive (6-speed NBFL), Brilliant Black (hobby)

vasquez

Lol

Had ik je al voor gewaarschuwd

Laat staan als je voor een 2.0t was gaan kijken.

Waarom al die obstakels opwerpen?
Als jij graag een C70 wil en er lang in wil blijven rijden, wat maakt het dan uit dat ze minder gewild zijn?
Kan nu alleen maar in je voordeel werken en ze kosten de hoofdprijs ook weer niet .

Heb zelf een coupe 2.3 T5 gehad en kan mij verder aansluiten bij Piet.

Wees je bewust van de draaicirkel, het zicht rondom en het windgeruis boven de 160.
Eerste keer 200+ ga je van genieten, lijkt het alsof de ramen er uit gaan vliegen :D

Hij heeft net als iedere auto zijn nadelen, maar de schoonheid is tijdloos :-)

The Demon

Citaat van: JeroenV70 op 12-01-2020 17:43:05
Dat van die draaicirkel en brede portieren was me tijdens de proefritten inderdaad al opgevallen.
Ik heb het even op moeten zoeken om het te kunnen vergelijken met onze V70. Dus C70 draaicirkel is 11,7 meter, tegen 10,2 meter voor de V70.
Waar komt dat verschil vandaan?
Andere stuuruitslag (lees: minder).

JeroenV70

Citaat van: The Demon op 12-01-2020 17:55:18
Andere stuuruitslag (lees: minder).

Dat moet dan gedaan zijn omdat anders de banden tegen de wielkasten of iets anders aan zouden komen. Dus een beperking in de bewegingsruimte om schade aan andere onderdelen van de ophanging of wielkasten te voorkomen. Moet ik het zo zien?
JeroenV70
1999 V70 2.5 10v Europe Plus Line, Nautic Blue Pearl (gezinsauto)
2004 C70 Coupé Collection 2.4T Automaat, Black Sapphire metallic (MY2002 youngtimer)
2005 MX-5 1.8 Sportive (6-speed NBFL), Brilliant Black (hobby)