Toch maar geen C70 Coupé kopen? (Uiteindelijk toch gedaan)

Gestart door JeroenV70, 12-01-2020 11:37:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vulk

Best de carterventilatie ook  controleren/vervangen gezien de lekkages.

JeroenV70

Citaat van: Vulk op 18-01-2020 11:44:09
Best de carterventilatie ook  controleren/vervangen gezien de lekkages.

Goede tip!
Daar dacht ik zelf eerlijk gezegd ook aan. Als het niet goed werkt kan het natuurlijk overdruk opleveren en wat materiaal naar buiten drukken en een (nieuwe) lekkage veroorzaken. Als ze hem toch open hebben liggen moeten ze daar ook wel bij kunnen lijkt me.
JeroenV70
1999 V70 2.5 10v Europe Plus Line, Nautic Blue Pearl (gezinsauto)
2004 C70 Coupé Collection 2.4T Automaat, Black Sapphire metallic (MY2002 youngtimer)
2005 MX-5 1.8 Sportive (6-speed NBFL), Brilliant Black (hobby)

The Demon

Een knipperend of brandend oliedruklampje kan ook gewoon veroorzaakt worden door een ralle oliedruksensor.
Als je dan als een blinde gaat bijvullen (Ja, er zijn mensen die denken dat het lampje gaat branden bij een te laag peil) druk je ook zo de keerringen eruit.

JeroenV70

Citaat van: The Demon op 18-01-2020 18:18:34
Een knipperend of brandend oliedruklampje kan ook gewoon veroorzaakt worden door een ralle oliedruksensor.
Als je dan als een blinde gaat bijvullen (Ja, er zijn mensen die denken dat het lampje gaat branden bij een te laag peil) druk je ook zo de keerringen eruit.

Een hele scherpe en interessante observatie.  :eusa_clap:
Ik denk ook dat de verkoper (de handelaar) het zekere voor het onzekere wilde nemen en fors heeft bijgevuld voordat we vertrokken voor de rit naar de dealer. Bij dat bijvullen was ik niet aanwezig, dus ik weet niet of hij eerst gepeild heeft. Onderweg (hij reed met de C70 achter me aan), leek peilen weinig op te leveren, maar dat was nadat hij op de vluchtstrook gestopt was omdat het lampje opnieuw knipperde. De auto lekte al, dat stond in de advertentie, maar zó erg had volgens mij niemand in de gaten of verwacht.
JeroenV70
1999 V70 2.5 10v Europe Plus Line, Nautic Blue Pearl (gezinsauto)
2004 C70 Coupé Collection 2.4T Automaat, Black Sapphire metallic (MY2002 youngtimer)
2005 MX-5 1.8 Sportive (6-speed NBFL), Brilliant Black (hobby)

JeroenV70

#49
Het begon dus allemaal met deze advertentie:


En dit interieur was eigenlijk de aanleiding om op de advertentie te reageren en te gaan kijken:


Ik overweeg om voor mijn avontuur met deze auto een nieuwe blog te starten, maar zal eerst even wat kilometers gaan maken als de auto terug is van de garage.
JeroenV70
1999 V70 2.5 10v Europe Plus Line, Nautic Blue Pearl (gezinsauto)
2004 C70 Coupé Collection 2.4T Automaat, Black Sapphire metallic (MY2002 youngtimer)
2005 MX-5 1.8 Sportive (6-speed NBFL), Brilliant Black (hobby)

The Demon

Bij de oude GVB bussen gingen de oliedruksensoren als warme broodjes over de toonbank omdat de motor op zijn kant lag en de sensor vlak onder de vloer zat.
Gevolg: Hij werd te warm en ging hemelen.
Als een chauffeur belde dat hij oliedruk signalering had gingen we erheen met de servicewagen en na peilen van de olie draaiden we de lampjes uit het dashboard.
Zodra de bus terug was op de remise vervingen we de sensor en plaatste de lampjes terug, probleem opgelost!
Uitzondering was de "123" (busnummer), die heeft ongeveer 100 km zonder olie gelopen en gaf ook geen oliedruk signalering, bleek dat bij de laatste beurt de 18 liter olie niet was gevuld, foutje van de smeerder.

Vandaar mijn opmerking over de sensor.
(Veel) Teveel olie in het blok geeft ook schade.

JeroenV70

Citaat van: The Demon op 18-01-2020 19:25:36

(Veel) Teveel olie in het blok geeft ook schade.


Dan maak ik we toch weer meer zorgen over de afloop. De lekkage wordt volgende week gerepareerd en hopelijk wordt er een oorzaak gevonden. Ik zal ook aandacht vragen voor een controle van de carterventilatie, maar zit hier toch met wat spanning te hopen dat het motorblok dit avontuur goed overleeft.

Wat mag een 2.3 T5 blok ongeveer kosten? Ik neem aan dat dan de ECU etc. ook mee geswapt moet worden en wellicht nog wel meer.
Ik heb er hier nog niet op gezocht, maar er zullen er vast een aantal zijn die al zo'n project gedaan hebben.
JeroenV70
1999 V70 2.5 10v Europe Plus Line, Nautic Blue Pearl (gezinsauto)
2004 C70 Coupé Collection 2.4T Automaat, Black Sapphire metallic (MY2002 youngtimer)
2005 MX-5 1.8 Sportive (6-speed NBFL), Brilliant Black (hobby)

)()()sT

Citaat van: JeroenV70 op 18-01-2020 19:04:06
Het begon dus allemaal met deze advertentie:


En dit interieur was eigenlijk de aanleiding om op de advertentie te reageren en te gaan kijken:


Ik overweeg om voor mijn avontuur met deze auto een nieuwe blog te starten, maar zal eerst even wat kilometers gaan maken als de auto terug is van de garage.


Ik zie geen plaatjes.... ;-)

JeroenV70

Citaat van: )()()sT op 19-01-2020 07:31:34
Ik zie geen plaatjes.... ;-)

Ik heb de foto's nu via een andere site gedeeld (hoop ik).  :eusa_pray:
Laat maar even weten of het nu wél te zien is.
JeroenV70
1999 V70 2.5 10v Europe Plus Line, Nautic Blue Pearl (gezinsauto)
2004 C70 Coupé Collection 2.4T Automaat, Black Sapphire metallic (MY2002 youngtimer)
2005 MX-5 1.8 Sportive (6-speed NBFL), Brilliant Black (hobby)

BBS

Volvoloos....

JeroenV70

#55
Citaat van: BBS op 19-01-2020 08:53:54
Nope.... Niks te zien

Ook niet in het oorspronkelijke bericht en hieronder?

JeroenV70
1999 V70 2.5 10v Europe Plus Line, Nautic Blue Pearl (gezinsauto)
2004 C70 Coupé Collection 2.4T Automaat, Black Sapphire metallic (MY2002 youngtimer)
2005 MX-5 1.8 Sportive (6-speed NBFL), Brilliant Black (hobby)

BBS

Nu zie ik de advertentie wel....
Volvoloos....

JeroenV70

Citaat van: BBS op 19-01-2020 09:23:24
Nu zie ik de advertentie wel....


Dankjewel voor de terugkoppeling.
Hieronder dan als het goed is een foto van het interieur
JeroenV70
1999 V70 2.5 10v Europe Plus Line, Nautic Blue Pearl (gezinsauto)
2004 C70 Coupé Collection 2.4T Automaat, Black Sapphire metallic (MY2002 youngtimer)
2005 MX-5 1.8 Sportive (6-speed NBFL), Brilliant Black (hobby)

JeroenV70

De status op dit moment is:
- ik heb een compressietest laten doen, voorafgaand aan het verhelpen van de olielekkage. Het resultaat was dat alle cylinders meer dan 10 bar lieten zien, de meesten 12 tot 13 als ik het me goed herinner. (Geen idee hoe hoog het maximaal kan zijn, trouwens);
- de carterventilatie is ook gecontroleerd en in orde bevonden;
- als oorzaak voor de lekkage is de krukaskeerring aangewezen, die lag er helemaal uit. Blijkbaar kan dat gebeuren bij dit soort tellerstanden (318k);
- de lekkage is verholpen, de motor heeft uren gedraaid  :o en heeft niet meer gelekt;
- er is al mee proefgereden;
- de distributieriem die er 25.000 km op zat is opnieuw vervangen ivm alle olie waaraan die blootgesteld is geweest;
- morgen wordt de boel nog een keer nagelopen en daarna zou ik de auto op kunnen halen.

De komende dagen ben ik echter van vroeg tot laat op pad, dus het zal wel vrijdag worden.
Het lijkt er dus op dat het goed gaat komen.  ;D

Ondertussen heb ik ook een kabel laten bestellen om ervoor te zorgen dat de rugleuning van de linkerstoel straks ook weer makkelijk naar voren te klappen is.
Volgens mij heb ik het halve weekend nodig om die auto van binnen en van buiten netjes te krijgen. Op autoweek zag ik dat deze uitvoering alleen in Sapphire Black metallic en Silver metallic geleverd was. Ik had dat metallic er niet aan afgezien en dacht dat het Black Stone was. Ben benieuwd of dat verschil na een wasbeurt te zien is. :eusa_think:
JeroenV70
1999 V70 2.5 10v Europe Plus Line, Nautic Blue Pearl (gezinsauto)
2004 C70 Coupé Collection 2.4T Automaat, Black Sapphire metallic (MY2002 youngtimer)
2005 MX-5 1.8 Sportive (6-speed NBFL), Brilliant Black (hobby)

T5-4life

Ik was gisteren bij Volvo om er 2 te bestellen. De kabel in de rugleuning is inmiddels niet meer leverbaar: 8613526
C70 T5 coupe LPI 1998 390 dkm
C70 T5 cabrio 2000 234 dkm
S80 D5 2005 311 dkm