C70 Coupé achterruit met slechte en ontbrekende rubberdelen vervangen?

Gestart door JeroenV70, 19-01-2020 13:14:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JeroenV70

Hallo,

Met veel interesse heb ik deze bijdrage van Daanium gelezen:
https://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,55272.msg1779272.html#msg1779272

Vooral de foto's hieronder zijn vergelijkbaar met de situatie zoals ik die gezien heb bij de auto die ik een paar dagen geleden gekocht heb.
Ontbrekende hoeken en afgesleten strip langs de dakrand.





In meerdere berichten heb ik al gelezen dat die rubbers niet meer los te bestellen zijn, en dat ze nu onderdeel zijn van de achterruit zoals je die via de dealer moet kunnen bestellen.
Als ik de auto weer netjes wil maken, zit er dan niets anders op dan de achterruit te vervangen, of zijn er alternatieven?
In 2013 had MEN-O nog het idee om met plastidip aan de gang te gaan, maar met dat bericht hield het draadje op.
Als ik de ontbrekende hoekstukken kan vinden op sloop, zijn die er dan uit te halen en in mijn auto te kitten?

Als iemand recent (de afgelopen jaren) zijn achterruit nog heeft laten vervangen ben ik wel benieuwd naar de kosten.

Groetjes,
Jeroen.
JeroenV70
1999 V70 2.5 10v Europe Plus Line, Nautic Blue Pearl (gezinsauto)
2004 C70 Coupé Collection 2.4T Automaat, Black Sapphire metallic (MY2002 youngtimer)
2005 MX-5 1.8 Sportive (6-speed NBFL), Brilliant Black (hobby)

wesdv

Zit met zelfde probleem op mijn c70.
Voor en achterruit kosten samen 1600 euro ofzo.
Achterruit is ook op aanvraag bij dealer wat betekend dat er nog maar weinig van zijn.
Ik heb gister de strips rondom achterruit en de bovenste van voorruit verwijderd , enorm klusje waarbij je erg voorzichtig moet zijn.
Ik heb de randen onder de ruit opnieuw gekit en nu ga ik zelf strips op maatpakken en erop plakken.