850 T5-r slaat aan maar blijft niet lopen (te rijk)

Gestart door Mic, 21-01-2020 21:21:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mic

Ja, ik heb het over relais 103. Doet het meer dan alleen de volgende dingen:

Pomp aanzetten bij contact en weer uit
Pomp aanzetten bij lopende motor
Pomp uitzetten wanneer de motor afgeslagen is

Of is dit het rijtje en heb je daar nu eenmaal een enorme berg weerstanden en spoelen voor nodig? Want ik snap dat een relais weigert maar dat je wel kan starten maar het loopt niet vind ik vreemd. Dan zou ik toch meer wantrouwen richting de drukregelaar of de pomp hebben eerlijk gezegd. Het is geen probleem om de drukregelaar te vervangen (slijten die dingen?) maar ik zou graag een uitsluitsel hebben wat er nou mis was.
Volvo 850 T-5R '95 DOP LPi (daily)
T3 '82 origineel 1.6d (bus d) naar 1.8 16v pl met kat (kampeerauto)
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - geschorst (circuitmonstertje wanneer ik weer eens tijd heb)
Honda VT500FT Ascot '85

RoelNL

Doe het gewoon simpel en kijk op de injectorrail of je daar 3 bar hebt. Als je daar geen 3 bar hebt en je brandstofpomp geeft zonder aansluitingen(wel met voeding) 4 bar heb je gewoon je antwoord toch al?
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

Mic

Klopt helemaal wat je zegt, maar hoe kan hij dan nu gewoon rijden. Maar ik ga de druk meten (even een bochtje scoren voor op de rail want nu past de meter niet lekker en ik wil alles uitsluiten).
Volvo 850 T-5R '95 DOP LPi (daily)
T3 '82 origineel 1.6d (bus d) naar 1.8 16v pl met kat (kampeerauto)
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - geschorst (circuitmonstertje wanneer ik weer eens tijd heb)
Honda VT500FT Ascot '85

RoelNL

Ok, Misschien heb je wel druk maar niet voldoende wat zo betekenen dat injectoren voor normaal rijden misschien net voldoende leveren maar voor echt vermogen niet genoeg brandstofdruk krijgen. Meten is weten ,meet dan ook even als je gas geeft of de druk dan niet weg valt.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

Mic

Vandaag alleen maar gereden met de Volvo, rondje van 100km ging perfect eigenlijk. Mag ook wel, service lampje brand wel nu maar die knipperen we wel weer uit. Ga nog wel de druk meten maar heeft even minder prio, nu gewoon weer aan het werk.

Zal de druk nog laten weten en ook wil ik kijken wat er met het oorspronkelijke brandstof relais gebeurt.

Groeten Michiel
Volvo 850 T-5R '95 DOP LPi (daily)
T3 '82 origineel 1.6d (bus d) naar 1.8 16v pl met kat (kampeerauto)
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - geschorst (circuitmonstertje wanneer ik weer eens tijd heb)
Honda VT500FT Ascot '85

Wouter1973

Citaat van: Mic op 23-01-2020 07:13:19
Ja, ik heb het over relais 103. Doet het meer dan alleen de volgende dingen:

Pomp aanzetten bij contact en weer uit
Pomp aanzetten bij lopende motor
Pomp uitzetten wanneer de motor afgeslagen is

Of is dit het rijtje en heb je daar nu eenmaal een enorme berg weerstanden en spoelen voor nodig? Want ik snap dat een relais weigert maar dat je wel kan starten maar het loopt niet vind ik vreemd. Dan zou ik toch meer wantrouwen richting de drukregelaar of de pomp hebben eerlijk gezegd. Het is geen probleem om de drukregelaar te vervangen (slijten die dingen?) maar ik zou graag een uitsluitsel hebben wat er nou mis was.
In de drukregelaar zit een membraan. Dat kan door ouderdom / scheurtjes / uitdroging gaan lekken. Is simpel te testen. Kapotte pomp zou je moeten merken aan combinatie van slecht starten, sputteren bij hoge snelheid of rijden onder belasting, eigenlijk allemaal gevolgen van te lage druk en dus te weinig brandstof die wordt ingespoten.