Afstandbediening werkt alleen naast de auto

Gestart door Maarten, 22-01-2020 21:53:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maarten

Heren,

Ik kan het niet vinden als topic, maar mijn afstandbediening doet het alleen als ik naast mijn auto sta.
Heb de batterij vervangen , en ook mijn reserve afstandbediening geprobeerd.
Heeft iemand dit al meegemaakt en wat was de eventuele oplossing?

Groet Maarten
Helemaal standaard !!, op een : Rica-Chippie, 3" FDF downpipe , Ferrita exhaust , na dan !!!

T5-4life

C70 T5 coupe LPI 1998 388 dkm
C70 T5 cabrio 2000 234 dkm
S80 D5 2005 309 dkm

nieuwe_arjan

Ja, ik.

Citaat van: nieuwe_arjan op 24-10-2010 16:06:54
Bij mijn V70 '97 zit de ontvanger boven de tellers.
Na het vervangen van wat teller lampjes en dus de stekker van de CV-ontvanger ook los (deze er ook afgeschroefd, want: wat is dat? Ook het alluminium plaatje wat er achter zit, want: wat zit daar achter? ) werkt de CV als nooit tevoren.
Eerst naast de auto met moeite, ja hij gaat open/dicht.
Nu van ruime afstand klik/klik.
Zou het all.plaatje de antenne zijn? en nu weer goed contact maken?

Ik heb geen idee, maar het werkt nu weer perfect. ;D
Citaat van: nieuwe_arjan op 02-09-2017 13:25:05
En nog steeds  ;D

En nog steeds  ;D :eusa_dance:

Maarten

Helemaal standaard !!, op een : Rica-Chippie, 3" FDF downpipe , Ferrita exhaust , na dan !!!

Maarten

Citaat van: nieuwe_arjan op 23-01-2020 01:20:40
Ja, ik.

En nog steeds  ;D :eusa_dance:

oke , maar hoe nu verder, wat moet ik demonteren?
Helemaal standaard !!, op een : Rica-Chippie, 3" FDF downpipe , Ferrita exhaust , na dan !!!

Barracuda_82

Mijn auto is dat ook van de een op de ander dag gaan doen. Alles werkte perfect en ineens kon ik de deuren alleen nog met veel pijn en moeite open krijgen met de afstandbediening. Sinds dien maak ik de deuren altijd open met de sleutel ipv de afstandbediening.

Ik ben ook benieuwd naar instructies :)
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

cornelis-b

Boven op de tellerklok onder het bovendek dus zit de ontvanger en deze wil wel eens van frequentie verlopen en dan pakt hij het signaal nog wel op maar alleen als je vlak naast de wagen staat. Helaas is daar niets aan af te regelen want dit heeft te maken met het kristal wat er in zit.

Nieuw zal hij niet meer te koop zijn dus op de demontage een andere ontvanger scoren, er zijn 2 types en je moet eerst kijken op welke frequentie die van jou werkt, de meeste Europeanen staan op 432mHz maar er zijn er ook die op 448mHz werken. Heb je dit gecontroleerd zoek dan op de sloop naar een andere ontvanger en je hebt zeer grote kans dat het systeem weer goed werkt.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Barracuda_82

Johan van Tongeren - www.baddecision.works

Maarten

Citaat van: cornelis-b op 23-01-2020 08:50:32
Boven op de tellerklok onder het bovendek dus zit de ontvanger en deze wil wel eens van frequentie verlopen en dan pakt hij het signaal nog wel op maar alleen als je vlak naast de wagen staat. Helaas is daar niets aan af te regelen want dit heeft te maken met het kristal wat er in zit.

Nieuw zal hij niet meer te koop zijn dus op de demontage een andere ontvanger scoren, er zijn 2 types en je moet eerst kijken op welke frequentie die van jou werkt, de meeste Europeanen staan op 432mHz maar er zijn er ook die op 448mHz werken. Heb je dit gecontroleerd zoek dan op de sloop naar een andere ontvanger en je hebt zeer grote kans dat het systeem weer goed werkt.

Bedankt Henk,
En hoe haal ik het bovendek los?.
Misschien vind ik het niet teveel gedoe.

Groet Maarten
Helemaal standaard !!, op een : Rica-Chippie, 3" FDF downpipe , Ferrita exhaust , na dan !!!

T5-4life

C70 T5 coupe LPI 1998 388 dkm
C70 T5 cabrio 2000 234 dkm
S80 D5 2005 309 dkm

hilko73

Citaat van: Barracuda_82 op 23-01-2020 09:15:31
Dat klinkt als veel te veel moeite :P
Een Volvo 240 XC fabriceren is anders nog veel meer moeite ;D
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

cornelis-b

Zoveel moeite is het niet, bovendek is er binnen 20 minuten uit en doe je het voor de eerste keer doe je er misschien 45 minuten over. Wel even de accu los ivm de airbag die boven in het dashboard kastje zit met 3 X M10 boutjes. Boutjes los en de airbag blijft aan het bovendek zitten.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Ries van de Zilverschuit

En vergeet dan niet de stekker los te maken en de kabel opzij te leggen van de airbag, zodat deze niet kapot getrokken wordt bij het verwijderen van het bovendek. Vraag niet hoe ik het weet...
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

TBoss3

Probleem heb ik ook met mijn '94 850 met Guard-I (met driehoekig kastje op A-stijl). Afstandsbediening werkt alleen van heel dichtbij. Heb hem al eens open gehaald en om er een nieuw knopje en ledje in te zetten, maar verder zag het er goed uit. Iemand die weet of het bereik uberhaupt groter zou moeten zijn?
'94 - Volvo 850 2.5 20V MT - Black Stone - verkocht
'95 - Volvo 850 T-5R 2.3 MT - Black Stone - 360.000 km