Saved by the bell - de 2004 C70 Coupé Collection

Gestart door JeroenV70, 23-01-2020 20:48:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JeroenV70

Een blog voor mijn nieuwste aanwinst, een 2004 C70 Coupé Collection die anders ongetwijfeld uit elkaar getrokken zou zijn voor de onderdelen.
Wat mij betreft is deze dus "Saved by the bell", mede omdat ik de verkopende handelaar voorgesteld had om even te bellen in plaats van te chatten. Een voorstel om over de auto te praten met de intentie om de auto wellicht te redden als dat mogelijk zou zijn. Het bleek een afwijkend bericht te zijn tussen de vele reacties van opkopers die reageerden op een advertentie die op Facebook geplaatst was.



Toen ik de advertentie zag was mijn eerste indruk ook dat het om een onderdelendonor ging. Een auto met een groot probleem, een fraai interieur, een paar goede banden en veel opties die de moeite waard waren. Ik had echter al direct gezien dat het om een C70 Coupé ging die deel uitmaakte van de laatste serie van in totaal 50 stuks die in 2002 gebouwd werd voor de Nederlandse markt. Destijds werd de serie onder de naam C70 Collection geïntroduceerd omdat de C70 Coupé uit productie genomen werd vanwege de grote vraag naar de C70 Convertible oftwel de cabrio versie. Naarmate ik er langer over nadacht, begon het idee te rijpen om te beoordelen of de auto de moeite waard was om op te knappen en hem dus te redden van de sloop.

Het kon tenslotte niet waar zijn, dat een auto die zo lang heeft moeten wachten op zijn eerste eigenaar, al zo snel aan zijn einde zou komen.
Geproduceerd in de lente of zomer van 2002, en dan pas op kenteken in 2004. Het was overigens niet de enige en ook niet de laatste. In 2003 zijn er 10 van deze serie op kenteken gezet en in 2004 nog 4, waarvan de laatste in april 2004. Die auto is op dit moment nog bij zijn eerste eigenaar.

Meer over de C70 Coupé Collection serie vind je onder andere hier:
https://www.autozine.nl/volvo/c70-coupe/nieuws/laatste-volvo-c70-coupe
en hier:
https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/volvo-c70-collection/

Na de proefrit wist ik het zeker: "Deze auto is een reddingspoging waard!"
In het ergste geval zou het alsnog een onderdelenauto worden, onder andere vanwege dit interieur en de accessoires.


De beslissing om de auto te kopen heb ik wellicht wat impulsief genomen, maar diezelfde ochtend stond de auto op mijn naam.
De volgende uitdaging was de auto bij mijn eigen dealer te krijgen om daar een soort van aankoopkeuring te laten uitvoeren en daarna een go/no-go beslissing te nemen over de noodzakelijke investeringen. De handelaar was bereid met de C70 achter me aan te rijden naar mijn dealer. Een rit van ongeveer 55 km, die ik niet snel zal vergeten.

In navolging van andere bloggers heb ik besloten om in het openingsbericht ook de voortgang bij te houden van alle verbeteringen die ik doorvoer op de auto.
Hier vind je dus zowel de openstaande als afgeronde activiteiten.

Afgerond:
- Compressietest uit laten voeren door de dealer, voorafgaand aan beslissing tot vervanging van de nokkenaskeerring
- Nokkenaskeerring, motorolie en distributieriem laten vervangen door de dealer
- Module voor de centrale deurvergrendeling plus 2 handzenders gekocht, batterijen van de handzenders vervangen en de module ingebouwd
- Een set originele 17" Volvo Pegasus velgen met nagenoeg nieuwe Michelin Premium Contact 6 banden overgenomen van de vorige eigenaar
- Interieur schoongemaakt na jarenlange verwaarlozing
- Y-kabel in de rugleuning van de rechter stoel vervangen, zodat de rugleuning weer naar voren gekanteld kan worden
- Kofferbakslot gangbaar gemaakt
- Elektrische antenne vervangen door een 2e hands exemplaar en deze gangbaar gemaakt
- Defecte schakelaar voor de bediening van de buitenspiegels vervangen
- De H7 lampen in beide koplampen vervangen
- De laserlens van de 3-CD speler in de SC-901 schoongemaakt zodat er weer CD's afgespeeld kunnen worden
- Verstopping in de rechter afvoer van de paravan opgelost als mogelijke oorzaak voor een lekkage
- Defecte linker buitenspiegel vervangen
- Los spiegelglas van de rechter buitenspiegel vastgezet met Bison Polymax High Tack Express
- Defect slot in rechter deur vervangen omdat deze niet elektrisch ontgrendelde
- Verlichting in de knoppen in het dashboard vervangen
- Remschijven en remblokken aan de voorzijde vervangen
- Doorgeroeste ankerplaat bij de rechter voorrem vervangen
- Yatour Bluetooth Car Adapter met remote control unit gekocht en aangesloten op de SC-901
- Een set 17"Canisto velgen gekocht (gewoon omdat ik ze zo mooi vind )
- RTI navigatiesysteem gekocht voor het iPhone mirroring project
- De 12V aansluiting (sigarettenaansteker) bij de versnellingspook gerepareerd
- Verlichting bij de pook (gear selector) van de automatische versnellingsbak gerepareerd
- Beschadigde knop in de  pook (gear selector) van de automatische versnellingsbak gerepareerd
- Beschadigde hoes van de handrembediening vervangen
- Bandenwissel: gedaan van winterbanden op 16" Orbit velgen naar zomerbanden op 17" Pegasus velgen
- Antenne van de carkit ingebouwd bij de A-stijl
- Remote control unit ingebouwd naast de handrembediening
- Brodit telefoonhouder ingebouwd op de clip die al in de auto zat
- Airco-check uit laten voeren
- De 5W W2,1x9,5d gloeilampjes van de parkeerverlichting vervangen
- Diagnose uit laten voeren op het schakelgedrag van de automatische versnellingsbak
- Wielen uit laten lijnen om scheve bandenslijtage te voorkomen. (auto trekt een klein beetje naar rechts)
- APK uit laten voeren
- Instapfunctie rechter stoel hersteld
- Servo B4 fix uit laten voeren
- Automaatolie laten verversen
- het probleem achter de P0013 foutcode opgelost door de nokkenasversteller te reinigen
- Schuifdak hoger ingesteld om rammelen en lekkage te voorkomen
- Achterruit opnieuw laten monteren met nieuwe rubbers en kit
- Ramen afgesteld om windgeruis te verminderen en lekkage te voorkomen
- Voorruit laten vervangen (was gescheurd)
- Voorwielnaaf linkerzijde laten vervangen vanwege defect wiellager
- Rechter buitenspiegel vervangen (van RHD naar LHD model)
- Kleine deukjes weg laten werken via uitdeuken zonder spuiten
- Banden op de Canisto velgen laten monteren en de set in gebruik genomen
- Achterlichten vervangen voor die van het facelift model
- Airco werkend (laten) maken. Condenser was lek geraakt door langdurige ophoping van vuil. Nieuwe condenser, droger, olie, o-ringen en uiteraard de vulling
- De blauwe wielaanslagblokjes en de aanslag ingevet met kopervet om gekraak bij grote stuuruitslag te verhelpen
- Defect lampje vervangen is de lichtschakelaar
- Veerpootbrug geïnstalleerd
- Zitting van de achterbank vervangen ivm lelijke plek;
- Lederen bekleding verzorgd met cleaner en care & color van Oranje Furniture Care
- Antennemast vervangen
- Automaatbak voor een tweede keer laten flushen
- Knop en kabelboom voor antenne up/down vinden en inbouwen
- De winterbanden van de sterk geoxideerde Orbit velgen af laten halen en laten monteren of een gebruikte set Perfo velgen
- De verstopping van het gat naast het interieurfilter onder de paravan verholpen
- Het stuur vervangen voor een beter exemplaar van hetzelfde model
- Twee minder ervaren voorstoelen geplaatst en de oude set verkocht
- Remschoenen van de handrem vervangen aan beide zijden
- Remschijven en remblokken achter vervangen
- Ruitenwissers vervangen voor de voorruit én de koplampen
- Fuseekogelhoes linksvóór vervangen
- Turbo laten vervangen voor een gereviseerde
- Cilinderkop revisie, vlakken, klepspeling, nieuwe klepseals
- Shims laten plaatsen tussen de cilinderwanden
- Distributie set + olie + oliepomp set met keerring
- Standaard uitlaatspruitstuk vervangen voor een Japanifold
- Carterventilatie controleren en PCV met aanverwante onderdelen vervangen
- Motorsteun distributiezijde vervangen
- Thermostaat vervangen
- Stuurbekrachtiging vloeistof vaatje leeg en gevuld
- Brandstoffilter vervangen
- Bougies vervangen, origineel Volvo turbo
- Luchtfilter vervangen
- Gasveren van de achterklep vervangen
- Dynamo vervangen in verband met vastgelopen vrijlooppoelie
- Prancing Moose lensje voor de antenneknop gemonteerd
- Roestvorming langs de dakrails aanpakken

Nog te doen:
- RTI project uitvoeren om het beeld van de iPhone te spiegelen op een scherm met hoge resolutie op de RTI scherm locatie
- Roestvorming bij de balken onder de kofferbak aanpakken
- Roestvorming bij de plaat achter de tank aanpakken, wellicht door die plaat te vervangen
- Olie en reservoir van de stuurbekrachtiging vervangen
- Bussen van de achterwielophanging vervangen

Nice-to-have:
- Subframe en bracing monteren van een C70 cabrio
- Auto laten poetsen van binnen en van buiten
- Koplampen vervangen voor iets moderners, eventueel jewels
- Amerikaans model knipperlichten monteren
JeroenV70
1999 V70 2.5 10v Europe Plus Line, Nautic Blue Pearl (gezinsauto)
2004 C70 Coupé Collection 2.4T Automaat, Black Sapphire metallic (MY2002 youngtimer)
2005 MX-5 1.8 Sportive (6-speed NBFL), Brilliant Black (hobby)

Ries van de Zilverschuit

Leuk verhaal! Een beetje apart dat de C70 nog zo lang in productie is gebleven, terwijl de S80 en V70N er ook al weer even waren. 
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

JeroenV70

#2
Dat de auto olie lekte was bekend, dat stond tenslotte in de advertentie, maar hoeveel??  :eusa_think:

Tijdens de proefrit ben ik even gestopt om even het onderhoudsboekje erop na te slaan. Verbaasd lees ik dat de auto alle beurten heeft gehad. Alles keurig afgestempeld en de rekeningen vanaf 2014 zitten er allemaal bij. Er is goed voor de auto gezorgd. Maar waarschijnlijk was dit probleem er net één teveel of er was een andere reden om afscheid te nemen van deze auto.

Aan het einde van de proefrit zag ik het olielampje een keer knipperen en had dat aan de handelaar gemeld. Nadat de auto bij een postagentschap overgeschreven was op mijn naam ik met zijn collega bezig was over de factuur en het aankoopbedrag (grappig genoeg in die volgorde), werd de olie aangevuld als voorbereiding op de rit naar de dealer. Geld pinnen om de auto te betalen kon wel op de terugweg nadat we de auto bij de dealer afgezet hadden. Prima, geen probleem wat mij betreft.

Rustig aan dan breekt het lijntje niet. Met een gezapig tempo gingen we op weg. Uiteindelijk de snelweg op, en met een vaartje van 100 km/h (wen er maar vast aan) ging het richting het zuiden. Met  zo'n 30 km achter de rug, op de oprit naar de A2 zie ik de C70 achter mij de vluchtstrook op rijden. De handelaar stapt uit en opent de motorkap. Dat voorspelt niet veel goeds. Ik dus ook op de vluchtstrook de auto neergezet en aan de wandel. Eenmaal bij de auto blijkt dat het olielampje weer was gaan knipperen. De handelaar had nog 2 liter olie bij zich en die gingen er dus vlot in.

"Als we direct nog langs een pompstation komen, moeten we daar maar nog maar even extra olie kopen". Ik hoor het hem nog zeggen. Met 25 km te gaan en een pomp op 10 km verderop was ik nog niet in paniek, maar vond het wel spannend  ;)

Bij de pomp langs de snelweg gestopt. Voor 15 Euro per liter twee flessen gekocht en die gingen er wederom zonder problemen in zonder olie aan de peilstok te krijgen. Bizar. Nog 15 km te gaan. Een klein stukje van de rit reed ik achter de C70 en had het idee dat mijn auto een anti-roest behandeling kreeg. De olie waaide flink onder de C70 vandaan en op de voorruit van mijn auto begon zich een aardige laag olie af te zetten. Op dat moment denk ik: "het zal me toch niet gebeuren dat die motor dadelijk nog gaat vastlopen of zo hè?". Het wordt moeilijker om kalm te blijven, maar goed een weg terug was er natuurlijk al lang niet meer. Ook al niet omdat die weg terug veel langer is dan de resterende kilometers naar de dealer.  :eusa_pray:

Next stop: op de afrit van de snelweg stopt de handelaar opnieuw voor overleg. Het lampje knipperde vanwege de bocht. De middelpuntvliedende olie liet van zich horen. Vanaf hier is het nog anderhalve kilometer en we hebben alle olie die we hadden er al in gegooid. Simpele keuze: doorrijden!  :eusa_wall:
De dealer komt in zicht, nog een paar bochten en we zijn er. De auto het terrein op en uitzetten die motor!  :eusa_clap:

We zijn direct omgedraaid, achteraf een beetje lomp om daar een lekkende auto op het terrein te zetten en hem te smeren, maar goed het is gebeurd.

Weer 55 km de andere kant op. Langs de pinautomaat, afrekenen en weer 55 km naar de dealer.
Onderweg heb ik de dealer wel gebeld om de situatie uit te leggen, dus toen ik daar arriveerde lag er al een stuk karton onder de C70 met een lekbak er bovenop.
De achterbumper van de auto was te vet om aan te pakken en de hele bodemplaat dus ook. Dit was dus geen nokkenaskeerring die wat lekte, wat volgens mij de eerdere best guess was geweest van het bedrijf waar de auto ingeruild was. Nee, dit moest iets groters zijn.  :eusa_doh: Om elke 10 km een liter olie over de weg te verspreiden moet je beter je best doen.  ::)

Op het forum hier was één van de eerste reactie dan ook dat het een rijdend mileudelict was, en daara sluit ik me dan ook bij aan. Maar goed, ik had geen idee dat de olielekkage deze omvang zou aannemen.  :o

De auto zelf na een inspectie doorrijden naar huis was dus ook geen optie. Het was een drukke week bij de dealer, dus het was nog maar de vraag wanneer ze tijd zouden hebben voor dit drama. Aan het einde van de week op vrijdagmiddag werd ik gebeld met de uitnodiging om even langs te komen en de situatie te bespreken. Met opnieuw wat meer dan gezonde spanning in mijn donder ging ik weer op pad. Eenmaal aangekomen klaarde mijn humeur vrij snel op. Men vermoedt dat de krukaskeerring er compleet uit ligt, de airco doet het niet want er zit niet meer in, en er zit een klein beetje speling op de stuurkogel. Conclusie: het repareren waard.  :eusa_dance:

Na wat opmerkingen hier op het forum slaat tijdens het weekend de twijfel weer toe, dus maandagmorgen meteen gevraagd om een compressietest te doen en de carterventilatie te controleren. Nog steeds groen licht, en aan het einde van de dag hoor ik dat de lekkage verholpen is en er al proef mee gereden is. Wel nog het advies om de distributieriem, die er pas 25.000 km op zat, opnieuw te vervangen. Geen probleem, doen!

De volgende dag, na het werk de auto opgehaald met nog net genoeg benzine in de tank om vlak bij huis de tank vol te gooien.
Dit is nog maar de start. De grote schoonmaak moet nog beginnen en mijn lijstje met aandachtspunten groeit. De enige handzender die erbij zat werkt niet, ook niet nadat de batterij vervangen is. Met hulp van het forum een oplossing gevonden en vandaag een complete set van een alarmmodule met 2 daaraan gekoppelde handzenders kunnen kopen.

Langzaam maar zeker maken we stappen vooruit. Ondertussen probeer ik nog de set velgen met nagenoeg nieuwe zomerbanden over te nemen van de vorige eigenaar. Daarmee heb ik na wat speurwerk met de gegevens op de rekeningen contact kunnen leggen. Eens kijken wat daar nog uit komt.

Een forumlid gaf al aan popcorn te gaan bakken voor deze soap. Ik denk dat ie gelijk krijgt.  ;D
JeroenV70
1999 V70 2.5 10v Europe Plus Line, Nautic Blue Pearl (gezinsauto)
2004 C70 Coupé Collection 2.4T Automaat, Black Sapphire metallic (MY2002 youngtimer)
2005 MX-5 1.8 Sportive (6-speed NBFL), Brilliant Black (hobby)

cornelis-b

Wat een verhaal, met plezier gelezen en ik kan niet meer zeggen dan schoonmaken die wagen en genieten er van  :eusa_clap: :eusa_clap:
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Jelmar

Maarrrr..... Wat was uiteindelijk die vreselijke olielekkage?
Meer dan 'de dealer vermoed dat de krukaskeerring er helemaal uit ligt' staat er niet.
850R

JeroenV70

Citaat van: Jelmar op 24-01-2020 10:07:29
Maarrrr..... Wat was uiteindelijk die vreselijke olielekkage?
Meer dan 'de dealer vermoed dat de krukaskeerring er helemaal uit ligt' staat er niet.

Het was inderdaad de krukaskeerring die eruit lag. Ze schrijven het toe aan veroudering en kilometrage. Het kan op het laatst echter best snel verergerd zijn door een teveel aan olie in het blok. Ook wil ik op basis van de opmerkingen hier op het forum, zelf de carterventilatie de nodige aandacht geven (met een nieuwe carterontluchtingset en carterventilatiebuis).
JeroenV70
1999 V70 2.5 10v Europe Plus Line, Nautic Blue Pearl (gezinsauto)
2004 C70 Coupé Collection 2.4T Automaat, Black Sapphire metallic (MY2002 youngtimer)
2005 MX-5 1.8 Sportive (6-speed NBFL), Brilliant Black (hobby)

Snellebaksteen

Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

JeroenV70

Dankjewel voor jullie reacties.
Dat de eerste generatie C70 nog best lang in productie is gebleven naar de nieuwere generatie S60/V70/S80 geldt vooral voor de cabrio-versie. Het lijkt me ook geen moeilijke keuze geweest te zijn voor Volvo om eerst de productie van de Coupé versie te staken. Volgens mij kan die best last gehad hebben van de introductie van de S60. De auto werd toen moeilijker te verkopen. Als je ziet dat er bijn twee jaar voor nodig was om die laatste 50 voor Nederland geproduceerde auto's bij hun eerste eigenaar te krijgen, dan zegt dat toch ook wel iets.

Neemt niet weg dat ik het een erg mooi model vind. De nieuwprijs voor dit model moet in die jaren toch rond de €50.000 geweest zijn. En dan praten we dus over 18 jaar geleden! Dat was en is serieus veel geld.

Van het schoonmaken van de auto is vandaag nog niets gekomen, maar er is wel voortgang te melden.
Morgen moet er een pakketje binnenkomen met een alarmmodule en twee bijbehorende handzenders ter vervanging van de ene niet-werkende handzender die ik nu heb.
Vanavond heb ik de vorige eigenaar ontmoet. Hij heeft de auto ingeruild bij de garage waar de auto in onderhoud was en dat bedrijf heeft de auto vanwege de lekkage direct doorgestoten naar de handelaar waarvan ik de auto gekocht heb. Via de informatie op de rekeningen heb ik hem kunnen traceren. Op die rekeningen stond ook dat de auto in mei 2019 voorzien was van 4 nieuwe banden. Er stond echter ook in dat in december de winterbanden eronder gezet zijn inclusief andere velgen. Uiteindelijk heb ik vanavond deze set velgen met de nagenoeg nieuwe banden over kunnen nemen.



De velgen hebben best veel schade. Over de meest beschadigde velg heb ik even een doekje gehaald om te kijken hoe ze er schoon ongeveer uit zullen zien. Feitelijk heb ik alleen voor de banden betaald, dus ik ben er blij mee. Ik vraag me nu echter wel af hoe ik die velgen op kan knappen, of ik dat zelf kan, of dat een bedrijf dat kan terwijl de banden er op blijven.
JeroenV70
1999 V70 2.5 10v Europe Plus Line, Nautic Blue Pearl (gezinsauto)
2004 C70 Coupé Collection 2.4T Automaat, Black Sapphire metallic (MY2002 youngtimer)
2005 MX-5 1.8 Sportive (6-speed NBFL), Brilliant Black (hobby)

JeroenV70

#8
De velgen zijn in ieder geval weer een stuk schoner, en zullen wachten tot de set met de winterbanden onder de auto vandaan komt.



Het schoonmaakwerk aan het interieur is gisteren ook begonnen. Eerst maar eens de accuklem van de negatieve pool afgehaald om problemen met airbags te voorkomen en toen de stoelen eruit gehaald. De rechterstoel kon ik er pas uit halen nadat ik een aantal draden had doorgeknipt die gesoldeerd waren en waarschijnlijk voorheen via een connector los te halen waren. Ik heb nog niet uitgezocht voor welke stoelmotor deze twee draden zijn, maar wel een 2-pins connector geïnstalleerd zodat in de toekomst draden knippen niet meer nodig is.



De auto was behoorlijk smerig, maar met de stoelen eruit schiet het in ieder geval beter op met stofzuiger en een stoomapparaat (niks professioneels hoor, misschien 20 jaar geleden ooit gekocht, maar kwam wel van pas).



Omdat de stoelen er nu toch uit waren, ben ik ook begonnen aan een poging om de bestuurdersstoel te repareren. De rugleuning is niet meer naar voren te klappen via de hendel aan de zijkant. De Y-kabel in de rugleuning is gebroken. Die kabel heb ik er nu wel uit, maar ik kan hem niet repareren. De kabel is nieuw niet meer te bestellen bij de dealer (part nr. 8613526). Provisorisch repareren is wel te doen, maar ik zet er dan liever een vervanger in. Misschien morgen even op de sloop kijken of ik hem daar uit een stoel kan halen die toch niet meer te redden is.

Ondertussen groeit mijn lijst met problemen/verbeterpunten nog steeds. Daar staan sinds gisteren de volgende punten bij:
- De verstelling van de buitenspiegels werkt aan beide kanten niet. Lijkt dus op een elektrisch probleem (zekering of schakelaar hoop ik);
- De elektrische antenne doet het niet;
- Er is een stukje uit de raamlijst van de voorruit langs de A-stijl aan de linkerkant. Dat gaat fluiten als je op de snelweg rijdt;
- De sleutel gaat niet volledig in het slot van de kofferbak. De kofferbak kan ik nu dus niet met de sleutel openen, maar wel via de deurschakelaar;
- De centrale deurvergrendeling werkt niet. Was me eerder niet zo opgevallen eigenlijk;
- Onder de mat in de voetenruimte rechts is het nat, wat duidt op een lekkage.

Ik heb de oude eigenaar ook gevraagd om een lijstje te sturen van de punten die bij hem bekend waren en dat leverde het volgende beeld op:
- Lekkage aan bijrijderskant, oorzaak onbekend;
- Sigarettenaanstekeraansluiting voor doet het niet;
- Centrale deurvergrendeling werkt niet;
- Cd wisselaar voor en achter
- Verlichting plafond?

De CD-wisselaar achter kan echter niet getest worden zolang de iPod aansluiting op die ingang zit. Die aansluiting zat er al in toen de vorige eigenaar deze auto kocht, dus vandaar dat hij hem nooit heeft kunnen gebruiken. De 3-CD wisselaar zou zomaar kunnen werken, want na een eject van de cassette wordt keurig gecheckt of er CD's in zitten. Die heb ik er echter nog niet in gehad. Ik zal de radio er straks eens uit trekken en kijken of een deel van de elektrische problemen daarmee te maken heeft.

Eerst maar eens verder met de schoonmaak.



JeroenV70
1999 V70 2.5 10v Europe Plus Line, Nautic Blue Pearl (gezinsauto)
2004 C70 Coupé Collection 2.4T Automaat, Black Sapphire metallic (MY2002 youngtimer)
2005 MX-5 1.8 Sportive (6-speed NBFL), Brilliant Black (hobby)

Vulk

Dat lijstje lijkt me alvast heel hard mee te vallen. Gewoon rustig aan, beetje bij beetje fatsoenlijk aanpakken.

elianmars

Lekkage aan bijrijderskant kan te maken hebben met verstopte afvoer van de paraffaan.  Heb ik ook gehad :eusa_shifty:

Died850

Leuk verhaal. Mooi om te zien dat je deze C70 gaat redden. Velgen zullen m goed staan en ben benieuwd naar de na-foto's van het interieur  :eusa_drool:.

JeroenV70

#12
Citaat van: Vulk op 26-01-2020 10:48:08
Dat lijstje lijkt me alvast heel hard mee te vallen. Gewoon rustig aan, beetje bij beetje fatsoenlijk aanpakken.

Als ik het goed begrepen heb, hoort die lijst langs de A-stijl bij de voorruit.

Citaat van: elianmars op 26-01-2020 10:52:44
Lekkage aan bijrijderskant kan te maken hebben met verstopte afvoer van de paraffaan.  Heb ik ook gehad :eusa_shifty:

Dat zal ik dan eens nakijken, want schoonmaken was niet zijn sterkste kant had de vorige eigenaar al gezegd.

Citaat van: Died850 op 26-01-2020 12:25:27
Leuk verhaal. Mooi om te zien dat je deze C70 gaat redden. Velgen zullen m goed staan en ben benieuwd naar de na-foto's van het interieur  :eusa_drool:.

Dankjewel.
Hier alvast een foto uit ongeveer dezelfde hoek genomen.
De stoel kan er nog niet in, omdat ik eerst die kabel van de rugleuning wil repareren. Dat betekent ook, dat ik moet wachten met de kofferbak, want die kan alleen open via de schakelaar in de deur. Zolang de accu niet aangesloten is, gaat dat niet lukken.


JeroenV70
1999 V70 2.5 10v Europe Plus Line, Nautic Blue Pearl (gezinsauto)
2004 C70 Coupé Collection 2.4T Automaat, Black Sapphire metallic (MY2002 youngtimer)
2005 MX-5 1.8 Sportive (6-speed NBFL), Brilliant Black (hobby)

cornelis-b

Dat ziet er weer super uit Jeroen, wat stofzuigen en stomen allemaal kan doen  :eusa_clap:
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

JeroenV70

#14
Vanmorgen eerst naar de sloop gegaan (morgen weer gewoon werken) om met name op zoek te gaan naar een kabel voor rugleuning van de linkerstoel.
Uiteraard verkopen ze de kabels niet los, tenzij er geen eer meer aan de stoel te behalen is. Ik werd dus het veld in gestuurd met de opdracht om te zoeken en dan eerst een foto te maken van de stoel die mijn kabeldonor zou moeten worden. Na goedkeuring zou ik de kabel er dan uit mogen halen. Met goede moed op zoek naar de slechtste stoel die ik kon vinden.

Nou, ..... dit is hem dan!  ;D



Het zal jullie niet verbazen dat deze stoel goedgekeurd werd als donor. Het was ook geen probleem om er een mes in te zetten om het werk te bespoedigen. Joh?!  :eusa_wall:
Dat scheelt wel veel werk trouwens. Ook de ervaring met het uitbouwen van de kabel thuis hielp natuurlijk mee. De kabel was er in no-time uit, ook omdat de stoel handbediend was. Bij de elektrisch verstelbare stoelen kun je er veel lastiger bij. Hoe dan ook missie geslaagd.

Vervolgens heb ik nog een elektrische antenne meegenomen, een schakelaar voor de verstelling van de buitenspiegels en nog wat klein spul meegenomen.

Lang verhaal kort; de kabel zit inmiddels in de stoel en werkt uiteraard uit de kunst. Alles een beetje gesmeerd tegen het droge gepiep. De stoel staat weer in de auto en alles is weer aangesloten en operationeel. Het ABS lampje blijft keurig uit.

Vervolgens de elektrische antenne erin gezet, met wat kunst en vliegwerk in de vorm van het overzetten van een beugel en het langs de mast verplaatsen van de elektronica. De donorauto was een cabrio van een andere jaargang, wellicht dat het daaraan lag. De antenne werkt, dat wil zeggen een beetje. Het ding doet duidelijk zijn best, maar stopt na 10-15 cm. Hij zal best een tijd niet gebruikt zijn, dus ik heb nog hoop dat het goed komt met regelmatig gebruik en wat smering.

Hoe kan ik zo'n antenne weer goed gangbaar krijgen zonder de boel over de rooie te jagen?

De schakelaar voor de buitenspiegels komt wel een andere keer. Er zijn geen doorgebrande zekeringen, dus daar ligt het niet aan.
Ook voor een andere dag is de alarm/cv unit met twee handzenders die ik hier op het forum gekocht heb.

Waar ik ook heel blij mee ben, is dat ik het slot van de kofferbak gangbaar heb gekregen. Ik zag het al helemaal voor me dat ik die kofferbak helemaal niet meer open zou kunnen krijgen als het elektrisch niet meer zou werken. Dat het slot nu weer gewoon werkt, is dus wel een geruststellende gedachte.
JeroenV70
1999 V70 2.5 10v Europe Plus Line, Nautic Blue Pearl (gezinsauto)
2004 C70 Coupé Collection 2.4T Automaat, Black Sapphire metallic (MY2002 youngtimer)
2005 MX-5 1.8 Sportive (6-speed NBFL), Brilliant Black (hobby)