Saved by the bell - de 2004 C70 Coupé Collection

Gestart door JeroenV70, 23-01-2020 20:48:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

daanium

Wat een mooie verhaal, ik lees zeker mee!
Heel veel succes en hopelijk geniet je van opknapper :eusa_clap:
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

cornelis-b

Citaat van: JeroenV70 op 27-01-2020 19:14:36

Hoe kan ik zo'n antenne weer goed gangbaar krijgen zonder de boel over de rooie te jagen?

Ik zou de antenne inspuiten met Imal, een goede kruipolie dus en dat even goed laten inwerken. Dan na een dag met z'n tweeën aan de gang gaan, de een zet de wagen op contact en de ander helpt de antenne omhoog. Is dat gelukt dan met een droge doek de antenne afvegen en met een klein likje zuurvrije vaseline insmeren en kijken of hij dan zonder hulp in en uit wil schuiven. Zo heb ik toen ook de onwillige antenne van de "duikboot" weer goed gangbaar gekregen.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Miyel

Spiegelverstelling bij een 850 is wel eens op te lossen met contactspray onder de knop spuiten..
Van mijn v70N heb ik dezelfde unit helemaal los gehaald om knoppen om te zetten, best smerig van binnen.
Grote kans dat als je van 2 stuks 1 maakt, en intussen schoon maakt, je hem weer werkend krijgt.

Verder; goed bezig!
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

JeroenV70

Citaat van: daanium op 27-01-2020 19:34:53
Wat een mooie verhaal, ik lees zeker mee!
Heel veel succes en hopelijk geniet je van opknapper :eusa_clap:

Het is natuurlijk een heel ander verhaal dan die S60 waar je nu aan gaat beginnen. Ben benieuwd wat je daar allemaal aan gaat doen. Ik zie nu dagelijks nieuwe berichten van je blog binnenkomen.
Deze reddingsactie kent heel andere uitdagingen. Hij wordt nu elke dag wat beter, en met een beetje geluk blijft dat nog even zo.

Citaat van: cornelis-b op 27-01-2020 19:42:48
Ik zou de antenne inspuiten met Imal, een goede kruipolie dus en dat even goed laten inwerken. Dan na een dag met z'n tweeën aan de gang gaan, de een zet de wagen op contact en de ander helpt de antenne omhoog. Is dat gelukt dan met een droge doek de antenne afvegen en met een klein likje zuurvrije vaseline insmeren en kijken of hij dan zonder hulp in en uit wil schuiven. Zo heb ik toen ook de onwillige antenne van de "duikboot" weer goed gangbaar gekregen.

Dat ga ik doen!  Dankjewel voor de tip. Ik had inderdaad al gemerkt dat ik het in mijn eentje niet voor elkaar krijg en de radio aan te zetten en de antenne mee te helpen. Geen idee hoe lang die sloper daar al staat, maar de antenne zag er in ieder geval als nieuw uit. Dat kon van veel anderen niet gezegd worden.

Citaat van: Miyel op 27-01-2020 20:01:03
Spiegelverstelling bij een 850 is wel eens op te lossen met contactspray onder de knop spuiten..
Van mijn v70N heb ik dezelfde unit helemaal los gehaald om knoppen om te zetten, best smerig van binnen.
Grote kans dat als je van 2 stuks 1 maakt, en intussen schoon maakt, je hem weer werkend krijgt.

Verder; goed bezig!

Dankjewel   :)
Ik kan eerst de schakelaar die ik nu gekocht heb wel eens doormeten en ontleden als dat nodig is. Schoonmaken help vaak is mijn ervaring, maar de knoppen kunnen ook zo "kleverig" worden. Dat is ook het geval met die schakelaar(s) in deze auto. Ik meen ergens gelezen te hebben dat wasbenzine dan zou helpen. Klopt dat?
JeroenV70
1999 V70 2.5 10v Europe Plus Line, Nautic Blue Pearl (gezinsauto)
2004 C70 Coupé Collection 2.4T Automaat, Black Sapphire metallic (MY2002 youngtimer)
2005 MX-5 1.8 Sportive (6-speed NBFL), Brilliant Black (hobby)

volvobug

Kun je die antenne unit er bij de C70 niet makkelijk uithalen? Heb bij de S40 van de overbuurman afgelopen jaren al meermaals nieuwe spriet in de motor gemonteerd, is een half uurtje werk en ding kost iets van 20 euro bij de dealer.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

cornelis-b

Spriet is te vervangen dat klopt maar beter eerst eens kijken of hij na inspuiten met Imal weer gewoon werkt en dan licht invetten met vaseline en een aantal malen in en uit laten gaan en dan schoonwrijven zodat er geen stof in de vaseline blijft plakken. Ding heeft lang stil gestaan en dan moet je soms even helpen. Vervangen voor een nieuwe kan altijd nog ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

JeroenV70

#21
Citaat van: cornelis-b op 27-01-2020 22:30:19
Spriet is te vervangen dat klopt maar beter eerst eens kijken of hij na inspuiten met Imal weer gewoon werkt en dan licht invetten met vaseline en een aantal malen in en uit laten gaan en dan schoonwrijven zodat er geen stof in de vaseline blijft plakken. Ding heeft lang stil gestaan en dan moet je soms even helpen. Vervangen voor een nieuwe kan altijd nog ;D

Volgens mij doet de Imal goed zijn werk. Tussen de middag ingespoten en nu al hoopgevend resultaat. De 10-15 cm is al veranderd naar 40-50 cm.  :eusa_dance:

Gisteravond de van de sloop meegenomen schakelaar voor de buitenspiegels compleet doorgemeten en akkoord bevonden. Binnenkort maar eens uitproberen.

Vanmiddag ook nog de vervangende alarm/cv module geïnstalleerd. Na het vervangen van het batterijtje van één van de twee meegeleverde handzenders, werken ze nu allebei. Het systeem werkt voor ongeveer 90 procent, want de rechterdeur gaat niet automatisch mee van het slot. Als ik de deurhendel bedien, gaat het pinnetje omhoog. Als ik vervolgens via de handzender de boel op slot zet, gaat het pinnetje keurig mee omlaag. Aan de aansturing ligt het niet, want ik alle gevallen hoor ik wat schakelen in de deur. Ik heb het deurpaneel er nog niet af gehad.  :eusa_think:

Weer wat stapjes in de goede richting.  8)
JeroenV70
1999 V70 2.5 10v Europe Plus Line, Nautic Blue Pearl (gezinsauto)
2004 C70 Coupé Collection 2.4T Automaat, Black Sapphire metallic (MY2002 youngtimer)
2005 MX-5 1.8 Sportive (6-speed NBFL), Brilliant Black (hobby)

cornelis-b

Gewoon nog een keer wat Imal spuiten vooral tijdens het in en uit komen van de spriet zodat het er een beetje tussen komt ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

daanium

Tegenwoordig is het modern om te zeggen "waardeer het, repareer het".
Daar sluit ik me graag bij aan.
Ik zou eerst de tip van Henk proberen en als het niet lukt is een nieuwe altijd snel gekocht.
Of een fijne gebruikte natuurlijk :)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

JeroenV70

Citaat van: daanium op 28-01-2020 20:12:06
Tegenwoordig is het modern om te zeggen "waardeer het, repareer het".
Daar sluit ik me graag bij aan.
Ik zou eerst de tip van Henk proberen en als het niet lukt is een nieuwe altijd snel gekocht.
Of een fijne gebruikte natuurlijk :)

In dat kader wilde ik vanavond ook beginnen met de autoradio. De 3-CD speler van deze SC-901 doet het niet meer. Dat wil zeggen hij doet echt zijn best om de CD's te wisselen en vervolgens te lezen. Dat laatste lukt blijkbaar niet meer. Op basis van wat succesverhalen op diverse fora, lijkt het schoonmaken van de lens een oplossing te kunnen zijn. Deze how-to is lekker duidelijk:
https://volvoforums.com/forum/volvo-c70-14/sc-901-lens-cleaning-guide-pics-cure-cd-loading-error-71226/
Helaas heb ik dit soort alcohol niet in huis en was het ook niet (meer) te vinden in de bouwmarkten. Morgen maar even naar de apotheek of drogist voor iets wat er op lijkt.
JeroenV70
1999 V70 2.5 10v Europe Plus Line, Nautic Blue Pearl (gezinsauto)
2004 C70 Coupé Collection 2.4T Automaat, Black Sapphire metallic (MY2002 youngtimer)
2005 MX-5 1.8 Sportive (6-speed NBFL), Brilliant Black (hobby)

JeroenV70

Citaat van: elianmars op 26-01-2020 10:52:44
Lekkage aan bijrijderskant kan te maken hebben met verstopte afvoer van de paraffaan.  Heb ik ook gehad :eusa_shifty:

Zojuist gecontroleerd.
Die afvoer zat inderdaad verstopt. Het water bleef op de paraffaan staan totdat ik de afvoer met een trombone-reiniger vrijgemaakt had. :eusa_dance:
Als MX-5 rijder moet je zo'n ding in huis hebben om lekkage's bij de afwatering van de softtop te voorkomen.
Als die verstopte afvoer de oorzaak van de lekkage blijkt te zijn geweest, dan was dit natuurlijk wel een goude tip zeg!  :eusa_clap:

De 3-CD wisselaar van de SC-901 werkt inmiddels ook weer. Het reinigen van de laserlens was voldoende.  ;D Wel leuk om even uit elkaar te halen.

Morgen voor het eerst eens wat langere ritten maken (2 x 60 km) en kijken hoe dat voelt. Het is echt wel een cruiser, maar aan de automaat moet ik nog steeds wennen.
JeroenV70
1999 V70 2.5 10v Europe Plus Line, Nautic Blue Pearl (gezinsauto)
2004 C70 Coupé Collection 2.4T Automaat, Black Sapphire metallic (MY2002 youngtimer)
2005 MX-5 1.8 Sportive (6-speed NBFL), Brilliant Black (hobby)

JeroenV70

Toch de schakelaar voor de buitenspiegelverstelling er nog even in gezet, wel zo veilig als de spiegels goed te verstellen zijn. Die schakelaar van de sloop werkt tenminste.  :eusa_clap:
Het is echter weer een 80% oplossing, want de linkerspiegel laat zich niet maar links en rechts verstellen, alleen van boven naar beneden. De rechter buitenspiegel werkt zoals het hoort.
Het ligt niet aan de schakelaar of de motoren in de spiegel. Het glas lijkt echter los te zitten en kan dus met de hand vrij van links naar rechts bewogen worden.
Weer een punt van het lijstje af, maar ook weer een erbij.   ::)
JeroenV70
1999 V70 2.5 10v Europe Plus Line, Nautic Blue Pearl (gezinsauto)
2004 C70 Coupé Collection 2.4T Automaat, Black Sapphire metallic (MY2002 youngtimer)
2005 MX-5 1.8 Sportive (6-speed NBFL), Brilliant Black (hobby)

razorx

Wat een verhaal! Ik heb het met plezier gelezen.

Complimenten voor je schrijfstijl!

cornelis-b

Citaat van: JeroenV70 op 29-01-2020 18:29:36

Het ligt niet aan de schakelaar of de motoren in de spiegel. Het glas lijkt echter los te zitten en kan dus met de hand vrij van links naar rechts bewogen worden.
Weer een punt van het lijstje af, maar ook weer een erbij.   ::)


In de spiegel zitten 2 motortjes en het tandwieltje op het motortje loopt in een getande baan, hoe ik het anders uit moet leggen ? Maar als daar een paar tandjes gaar van zijn dan hoor je het motortje lopen maar gebeurt er niets met de spiegel, omdat de tandjes niet in elkaar vallen is de spiegel dan ook simpel met de hand te bewegen. Denk dat of het tandwieltje of de baan waarmee de spiegel wordt bewogen defect is.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

JeroenV70

Citaat van: razorx op 29-01-2020 19:59:01
Wat een verhaal! Ik heb het met plezier gelezen.

Complimenten voor je schrijfstijl!

Thanks!

Citaat van: cornelis-b op 29-01-2020 20:05:59
In de spiegel zitten 2 motortjes en het tandwieltje op het motortje loopt in een getande baan, hoe ik het anders uit moet leggen ? Maar als daar een paar tandjes gaar van zijn dan hoor je het motortje lopen maar gebeurt er niets met de spiegel, omdat de tandjes niet in elkaar vallen is de spiegel dan ook simpel met de hand te bewegen. Denk dat of het tandwieltje of de baan waarmee de spiegel wordt bewogen defect is.

Dankjewel voor de info. Ik twijfelde er al over of ik de spiegel eraf moest halen en open maken.
Het klinkt alsof ik op zoek moet naar een vervangende spiegel of donor voor onderdelen. Klopt dat?
JeroenV70
1999 V70 2.5 10v Europe Plus Line, Nautic Blue Pearl (gezinsauto)
2004 C70 Coupé Collection 2.4T Automaat, Black Sapphire metallic (MY2002 youngtimer)
2005 MX-5 1.8 Sportive (6-speed NBFL), Brilliant Black (hobby)