Auteur Topic: Brembo big brake kit, brackets/ set. (geschikt voor 17" velgen; 320mm).  (gelezen 754 keer)

V70R^2

• Beunhaas deluxe.
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • To heaven for the climate, to hell for the company
Voor mij en diverse mede forummers hebben wij zelf een set brackets ontworpen om een 4 pots brembo remklauw big brake kit te monteren achter 17" velgen.

Er worden 320mm S80 T6 schijven gebruikt, dus niet die dunne 320mm V50 schijven met de bekende V50 remklauwen welke een aanzienlijk kleiner blok/schijf contact vlak hebben en waarvan de remschijf flink dunner is en dus een lagere warmte-capaciteit (tevens geen gedoe met uitdraaien van de naaf, dit past 1:1 !).

Geschikt voor alle 850's en V/S/C70 classics. Een van de vereiste was dat het achter de originele R velgen zou passen, zonder 1+cm spacers. Clio RS remklauwen kunnen gebruikt worden, maar ook diverse Alfa Romeo en megane RS Brembo remklauwen.

Omdat wij degelijk duur materiaal wensten te gebruiken, werd de kostprijs per set als snel €400+, om die reden hebben we besloten er meerdere te laten maken (24 stuks) om zo de kostprijs te drukken, voor wie er nu interesse heeft in nog een set, wij hebben nog 8 sets te koop.

€197 voor een set inclusief twee M14 bouten met een fijner schroefdraad (1,5mm), de bracket zelf kan eenvoudig met de originele M12 bouten aan het fusee gemaakt worden.

Eventueel kan ik de set compleet leveren incl RVS remslangen met Banjo aansluiting, een set gebruikte Brembo 4 pots remklauwen (zelf schoonmaken en een mooi kleurtje geven) schijven blokken etd. plug en play helemaal compleet is de set vanaf €718 samen te stellen (afhankelijk van of er gegroefde schijven of high performance/circuit remblokken gekozen worden kan dat nog iets duurder uitpakken).

De eerste sets zitten al op de wagens, montage kan eventueel bij mij thuis in de garage in overleg!

Zie bijlagen voor foto's!

Met vriendelijke groet,
Adriaan.

EDIT:

De interesse is groot, ik probeer altijd een aantal remklauwen in te slaan om complete sets direct te kunnen aanbieden / monteren.

Zie de bovenste twee nieuwe foto's. Compleet nieuwe 4 pots remklauwen (zilvergrijs), performance blokken en alles OEM is ook leverbaar. Door scherp in te kopen incl montage kan ik dat voor +/- €1150 aanbieden, eventuele spacers of circuit waardige blokken kosten ietsje meer.

De Rode is een jong gebruikte set, welke wat kleine lakbeschadigingen heeft na montage door de dealer van nieuwe blokken, de klant heeft een splinternieuwe set als coulance gehad, dus deze et met nieuwe blokken is voordelig overgenomen en kan ook naar een liefhebber! (zijn echt forse remklauwen, stukje groter dan de Clio RS, dus bij 7" 17" velgen spacers nodig, bij Pegasus velgen e.d. natuurlijk niet).