Auteur Topic: C70 2.0T 20v: goede, betrouwbare keus?  (gelezen 1665 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

855GLTvincent

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 159
  • Geslacht: Man
C70 2.0T 20v: goede, betrouwbare keus?
« Gepost op: 02-02-2020 19:16:46 »
Beste roffelaars,
Soms zit ik te kijken naar een mooie C70. Met enige regelmaat komen er 2.0T's voorbij.
Nu ken ik verhalen over de 2.4T en 2.5T-blokken die niet even betrouwbaar zijn. Is een 2.0T dan wel een betrouwbare keuze?
Alvast bedankt voor het meedenken! :)
Volvo 850 GLT 2.5 20V Estate 08/95
US Uitvoering, Handgeschakeld, LPG G3
132.000 mls / 212.000 km

Volvo 850 2.5 10V Estate 03/96
Automaat, LPG G3, 360.000 km

Died850

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1324
  • Geslacht: Man
  • 855 Turbo AT 1994 (411)
Re: C70 2.0T 20v: goede, betrouwbare keus?
« Reactie #1 Gepost op: 02-02-2020 21:33:22 »
2.0t blokken zijn prima en zijn aardig bulletproof. Ze bestaan in 2 variaties meen ik, 163 en 180pk. Zelf een Italiaanse 2.0t 180pk V70 gehad en was een fijn blok.

855GLTvincent

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 159
  • Geslacht: Man
Re: C70 2.0T 20v: goede, betrouwbare keus?
« Reactie #2 Gepost op: 03-02-2020 20:12:44 »
2.0t blokken zijn prima en zijn aardig bulletproof. Ze bestaan in 2 variaties meen ik, 163 en 180pk. Zelf een Italiaanse 2.0t 180pk V70 gehad en was een fijn blok.
Dank voor je reactie Diederik. De 180pk heb ik nog niet voorbij zien komen, alleen de 163pk versie. Schijnt ook goed te chippen te zijn, mocht dat evt nodig zijn. Ik kijk rustig even verder.
Volvo 850 GLT 2.5 20V Estate 08/95
US Uitvoering, Handgeschakeld, LPG G3
132.000 mls / 212.000 km

Volvo 850 2.5 10V Estate 03/96
Automaat, LPG G3, 360.000 km

Died850

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1324
  • Geslacht: Man
  • 855 Turbo AT 1994 (411)
Re: C70 2.0T 20v: goede, betrouwbare keus?
« Reactie #3 Gepost op: 03-02-2020 20:45:16 »
In de C70 zie ik inderdaad vaak de 163pk versie. Zijn goed te chippen zoals je zegt ;). Kennen in ieder geval niet de zwakke punten zoals de 2.4/5t blokken. Eerder een beetje te vergelijken met de kwaliteit van een T-5 blok.

855GLTvincent

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 159
  • Geslacht: Man
Re: C70 2.0T 20v: goede, betrouwbare keus?
« Reactie #4 Gepost op: 04-02-2020 16:40:15 »
goed om te weten! ;D
Volvo 850 GLT 2.5 20V Estate 08/95
US Uitvoering, Handgeschakeld, LPG G3
132.000 mls / 212.000 km

Volvo 850 2.5 10V Estate 03/96
Automaat, LPG G3, 360.000 km

arjenT5R

  • Zeemans Tuning.
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 10160
  • Geslacht: Man
  • I've got propane running around my brain!
Re: C70 2.0T 20v: goede, betrouwbare keus?
« Reactie #5 Gepost op: 05-02-2020 07:48:03 »
De 2.0T is hetzelfde blok als de 2.0T-5 alleen met een kleiner turbootje. Dus in principe zou je er met een 16T hetzelfde vermogen uit kunnen halen als de T-5. Prima blokjes op zich dus!
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

spijky

  • Clublid.nr.: 85011565
  • Lid 500+
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 734
  • Geslacht: Man
  • Love Is In The Boost
Re: C70 2.0T 20v: goede, betrouwbare keus?
« Reactie #6 Gepost op: 06-02-2020 21:57:47 »
2.5T is niks mis mee hoor.
Genoeg blokken die veel km's gemaakt hebben.
Mijne zelf van 250.000 naar 400.000km gereden. And still running.   ;D

My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige

Taranis

  • Ik ben eco-moe.
  • Lid 1000+
  • *****
  • Online Online
  • Berichten: 12742
  • Geslacht: Man
  • '11 XC70 D5 AWD, '00 C70 2.4t conv.
Re: C70 2.0T 20v: goede, betrouwbare keus?
« Reactie #7 Gepost op: 11-06-2020 09:21:37 »
Ga wel een keertje proefrijden met zo'n 163pk 2.0 in een C70 voordat je echt op zoek gaat: ik vond 'm vooral traaahhaaaaaaahaaaahaaaaag. Een C70 is echt een zware auto en zelfs met de 193pk 2.4t is het nog niet echt een strepentrekker.
Nee, vandaag hebben zelfs etterbakjes uit Zeeland gelijk... :eusa_wall:

cornelis-b

  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 7278
  • Geslacht: Man
  • Ex 855R Blackstone M4.4 Nu Fiat Ducato Hymer
    • Blackie is verleden tijd, nu de tractor
Re: C70 2.0T 20v: goede, betrouwbare keus?
« Reactie #8 Gepost op: 11-06-2020 09:31:40 »
Mijn ex S70 ( de duikboot ) had een 2.0T blok met RICA chip en die ging echt zeer goed van zijn plek, was best een fijne motor om mee te toeren en flink gas te geven.
De R bumper specialist. Een gebroken spijl, twee gebroken spijlen of een scheur? 850 of X70, het kan goed gerepareerd worden. Ook voor ABS controllers kan je me een PB sturen.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

arjenT5R

  • Zeemans Tuning.
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 10160
  • Geslacht: Man
  • I've got propane running around my brain!
Re: C70 2.0T 20v: goede, betrouwbare keus?
« Reactie #9 Gepost op: 11-06-2020 14:23:07 »
In vergelijk met een middeleeuwse dieselkamper is natuurlijk alles snel he...
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

cornelis-b

  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 7278
  • Geslacht: Man
  • Ex 855R Blackstone M4.4 Nu Fiat Ducato Hymer
    • Blackie is verleden tijd, nu de tractor
Re: C70 2.0T 20v: goede, betrouwbare keus?
« Reactie #10 Gepost op: 11-06-2020 15:12:53 »
In vergelijk met een middeleeuwse dieselkamper is natuurlijk alles snel he...

Beetje vreemde opmerking toch en in het geheel niet relevant voor de TS.
De R bumper specialist. Een gebroken spijl, twee gebroken spijlen of een scheur? 850 of X70, het kan goed gerepareerd worden. Ook voor ABS controllers kan je me een PB sturen.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

NinaPaul

  • Lid 1000+
  • *****
  • Online Online
  • Berichten: 4520
Re: C70 2.0T 20v: goede, betrouwbare keus?
« Reactie #11 Gepost op: 11-06-2020 15:59:56 »
Beetje vreemde opmerking toch en in het geheel niet relevant voor de TS.


Net zo relevant als jouw opmerking, eerlijk gezegd.
Want beide auto's zijn niet te vergelijken! Een C70 is met 1650kg echt een stuk zwaarder dan een S of V, verder komen ze standaard ZONDER chip...

En ook ik heb ermee gereden (met automaat), toen we 9 jaar geleden voor een C70 gingen kijken.
Ik vond de power en daarmee de soeplesse ondermaats, wij hebben toen een 2.4T (200pk) automaat gekocht ( nog steeds in bezit).
« Laatst bewerkt op: 11-06-2020 16:02:18 door NinaPaul »
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

T5-4life

  • Hugo
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1380
  • Geslacht: Man
Re: C70 2.0T 20v: goede, betrouwbare keus?
« Reactie #12 Gepost op: 12-06-2020 08:38:04 »
Kijk je naar een coupé of een cabrio?
Maakt nogal wat uit qua kilo’s.
Ga je er op een zondag mee toeren of wordt het je daily?


C70 T5 coupé LPI 1998 290.000 km
C70 T5 cabrio 2000 233.000 km
S80 D5 2005 250.000 km

arjenT5R

  • Zeemans Tuning.
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 10160
  • Geslacht: Man
  • I've got propane running around my brain!
Re: C70 2.0T 20v: goede, betrouwbare keus?
« Reactie #13 Gepost op: 12-06-2020 09:34:49 »
Beetje vreemde opmerking toch en in het geheel niet relevant voor de TS.


Natuurlijk is het wel relevant want jij vergelijkt met die oude ketel van je, maar interpretatie van snel of langzaam is toch ook maar een stukje wat ben je gewend etc.

En daarbij zoals nina ook aangeeft is er wel degelijk nog flink verschil qua gewicht etc.

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

cornelis-b

  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 7278
  • Geslacht: Man
  • Ex 855R Blackstone M4.4 Nu Fiat Ducato Hymer
    • Blackie is verleden tijd, nu de tractor
Re: C70 2.0T 20v: goede, betrouwbare keus?
« Reactie #14 Gepost op: 12-06-2020 10:37:57 »
Natuurlijk is het wel relevant want jij vergelijkt met die oude ketel van je, maar interpretatie van snel of langzaam is toch ook maar een stukje wat ben je gewend etc.

En daarbij zoals nina ook aangeeft is er wel degelijk nog flink verschil qua gewicht etc.



Hoe kom je er bij dat ik dit vergelijk met mijn oude Ducato??
De R bumper specialist. Een gebroken spijl, twee gebroken spijlen of een scheur? 850 of X70, het kan goed gerepareerd worden. Ook voor ABS controllers kan je me een PB sturen.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien