Eerste poging tot een V90 uit 1997

Gestart door Maccer, 09-02-2020 14:18:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maccer

Dag beste mede forumleden.
In mijn 'wie ben ik??? Ben nieuw hier' bijdrage maakte ik melding van het idee een '97 of '98 V90 Estate met-alles-erop-en-eraan als mijn laatste auto te overwegen.
Welnu, in de laatste dagen van januari een eerste gelegenheid in die zin mogen beleven.

Eén van mijn vrienden uit m'n studententijd woont in Beieren, Duitsland en de laatste week van januari ben ik daar op bezoek geweest.
In een lokaal huis-aan-huis krantje werd, door een particulier, een '97-er Volvo V90 estate met alle opties, minder dan 100.000km, 'immer Volvo gewartet' en alle rekeningen en onderhoudsgeschiedenis erbij, te koop aangeboden voor 11.000 euro VHB. Dat VHB betekent, wist mijn vriend, Verhandlungs Basis.
Nou vond ik 11.000 euro voor een 23 jaar oude V90 niet echt een koopje, maar gezien de lage km-stand, alle opties, de volledige geschiedenis en het VHB, het wel een poging waard. Het was maar zo'n 40km verderop, een 'Termin' was snel gemaakt.

Daar aangekomen stond een kanteldeur van de dubbele garage al open en daarachter een zilvergrijze V90, inderdaad, de V90.
Een man van een jaar of 40 wachtte ons al op. Na een kort beleefdheids gesprekje liet hij ons aan de V90 die naar zijn zeggen 'völlig Schadenfrei' was.

Getint glas, zonnedak, dat begon al goed... de voegen tussen de deuren, motorkap, achterklep allemaal keurig even breed, nergens kieren, zo te zien ook nooit ergens bij- of nagespoten, ruiten en verlichtingsornamenten helemaal gaaf, zo te zien ook nog tamelijk verse banden eronder. Mooi toch?
Toen maakten we een deur open ................... en vielen zowat flauw .......... van de stank. Huh?
Een wat moeilijk te beschrijven geur, in elk geval zat er oude sigaren- of pijprookgeur onder, maar een sterker ander component overheerste. Wat kon dat wezen?
De man van een jaar of 40 eens gevraagd of hij wist hoe en wat ...
Ja, dat wist hij. De auto was van zijn een paar maanden eerder overleden vader geweest. Dat was een straffe pijp- en sigarenroker die thuis van zijn vrouw niet in huis mocht roken. Dus dan maar tijdens het rijden en ook wel eens stilstaand in de garage. Tja... Maar dan die andere, nog sterkere geur, wat was dat dan?
Het verhaal: de overleden man bleek een verwoed jager te zijn geweest. Een dochter woont in één van de Baltische republieken en daar ging hij twee keer per jaar heen om te jagen. Tijdens zo'n jacht in zomer 2018, hij had een wild zwijn geschoten en dat op/in een zeil achterin de V90 gelegd, is hij onwel geworden en door zijn medejagers naar een lokaal ziekenhuis gebracht. Daar heeft hij een dag of 10 gelegen en daarna nog een ongeveer een week bij zijn dochter.
Al die tijd heeft die V90 met daarin dat dooie wilde zwijn op de plek gestaan waar hij 'm geparkeerd had aan het begin van de jacht. Op een open plek in het bos, in de Baltische zomerzon.
Ik kan jullie zeggen, die geur die dat heeft opgeleberd is op z'n zachtst gezegd, heel apart en vooral onaangenaam, en, krijg je krijgt die er volgens mij nooit meer uit.
Bovendien had het zeiltje waarin dat zwijn gewwikkeld was geweest, ook wat 'gelekt'. Geeft ook heel rare vlekken op de bagageruimte bekleding. Krijg je er volgens mij ook nooit meer uit.

U raadt het waarschijnlijk al wel, de belangstelling voor die V90 Estate, was 'over'.
Aan één kant wel jammer, want het was er inderdaad ééntje met-alles-erop-en-eraan behalve een trekhaak, de 'administratie' was inderdaad naadloos compleet en slechts 98.000 nog wat op de klok. Maar ja, die geur hè...

Tot zover een verslagje van mijn eerste V90 poging.

Met vriendelijke groet,

Maccer

Miyel

Haha.. wat cool om mee te maken! Heb nu al zin in het vervolg van dit blog.
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

arjen850

Citaat van: Miyel op 09-02-2020 14:42:32
Haha.. wat cool om mee te maken! Heb nu al zin in het vervolg van dit blog.

Ja idd leuk om te lezen. Hier een V70, 850 en ja een S90 rijder😀

RickG

Geniaal. Het verhaal en ook de verwoording. Goede opbouw.

kulk

Deze gasten eens bellen die krijgen het wel schoon: www.frissekater.nl

vincen tdi

De Mythbusters hebben ooit eens geprobeerd of ze de lijklucht van een dood varken uit de kofferbak konden krijgen.

Lang verhaal kort, het is onmogelijk. De lucht trekt in ieder kiertje wat er maar in de buurt is.

Zelfs een nieuw interieur heeft ze niet geholpen
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

volvobug

Citaat van: vincen tdi op 10-02-2020 13:58:51
De Mythbusters hebben ooit eens geprobeerd of ze de lijklucht van een dood varken uit de kofferbak konden krijgen.

Lang verhaal kort, het is onmogelijk. De lucht trekt in ieder kiertje wat er maar in de buurt is.

Zelfs een nieuw interieur heeft ze niet geholpen

Die aflevering kan ik me nog herinneren, was ronduit goor  ;D
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

vincen tdi

Dat vonden zij toen ook ook ja  ;D
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

turbopower