Advies gevraagd: welk merk remschijven monteren

Gestart door emiljan, 26-02-2020 21:59:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

emiljan

Dag mensen,

Af en toe zit ik op dit forum rond te neuzen. De laatste tijd ben ik vooral draadjes aan het lezen over remmen.
De één heeft bij alles wat niet origineel Volvo is, niets dan problemen (trillen, kromtrekken, enz.), terwijl de ander prima ervaringen heeft met bijvoorbeeld ATE. Met alle ervaring die ik heb als het gaat om het vernieuwen van de remmen bij andere auto's (Peugeot 205, BMW Z3, MB C klasse), heb ik eigenlijk nooit problemen gehad. Altijd Bosch, Febi, enz. gemonteerd en nooit gezeur gehad.

Ik zie dat er een erg groot prijsverschil is tussen Volvo origineel en bijvoorbeeld ATE schijven.
Het lijkt mij dat als de naaf en het wiel goed worden schoongemaakt en de remschijf goed gecentreerd wordt, er toch geen problemen zouden moeten ontstaan? Zeker als je remmen ook nog een tijdje "inremt"? Moet er echt origineel Volvo op?

Ik vraag dit, omdat de C70 van mij en mijn vader toe is aan nieuwe remmen. Het gaat om een T5 uit 1999 en die heeft dus al de 302mm schijven. De C wordt alleen gebruikt voor op de weg en meer rem performance is voor ons op dit moment echt niet nodig.

Alvast bedankt,

Groet Emil

Volvo C70 2.3 T5 1999 Coral red 400.000 km LPG

Peultje

#1
Ik heb lekker ATE 302mm eronder en die doen het prima. Niet trillen en bovendien komt de bolide als ik op het rempedaal druk binnen een redelijk korte afstand tot stilstand. Best wel prettig allemaal. Bij montage de aanlegvlakken goed ontroest en schoon geborsteld en verder niks bijzonders.
Rode V70 R AWD 1999 B5234T8

Ries van de Zilverschuit

#2
Ik ben ondertussen al met een tweede setje Ate bezig binnen een half jaar tijd. Eerste setje raakte krom met stevig trillen tot gevolg bij remmen op hogere snelheid. Na demontage bleek er een haarscheur in een van de schijven te zitten. Garantieclaim ligt bij Autodoc. Duurt twee maanden zeggen ze daar.

Tweede set kan ik nog weinig over zeggen. Gaat nog goed.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

V70R^2

Hoewel Ate origineel levert aan Volvo, wil dat absoluut niet zeggen dat als je online een ATE schijf besteld dat van dezelfde kwaliteit is al wat Volvo levert.

Ik vind de 302mm Ate powerdisc i.c.m. een ferodo DS2500 ook erg fijn rijden, het is een leuke upgrade over origineel maar ik ga toch een maatje groter binnenkort op de 850 10V (ze zitten er nu drie maanden op).

Eventueel kan je dat overnemen, dat is net iets beter van kwaliteit dan origineel Volvo, en bied toch al snel 20% meer rem capaciteit.


volvobug

gewoon Ate en vooral zorgen dat de zuigers en geleidepennen van de remklauwen gangbaar zijn.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

cornelis-b

Ik weet niet wat de mening van ander is, er zijn toen best veel schijven gekocht, maar bij mij stopte deze combinatie van schijven en blokken prima op mijn ex 855R. De handel gewoon goed inremmen en geen trillingen gemerkt.


Deze schijven: https://www.mister-auto.nl/remschijf-voor/ferodo-ddf1031_g900007_a062DDF1031.html?_t=default

Deze blokken: https://www.mister-auto.nl/remblokset-voor/ferodo-fdb1285_g900005_a062FDB1285.html?_t=default
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

rjverbrugh

Heb op de T5-R de gewone ATE 302 en op de v70R de gegroefde versie hiervan, remmen allebei goed, op de T5-R al 40dkm, V70R weet ik niet hoelang ze er al op zitten, maar minder dan op de T5-R en moet zeggen dat de gegroefde remmen wel iets agressiever remmen. Allebei met ATE rembklokken, en de auto's zijn automaat

emiljan

Citaat van: cornelis-b op 27-02-2020 09:45:38
Ik weet niet wat de mening van ander is, er zijn toen best veel schijven gekocht, maar bij mij stopte deze combinatie van schijven en blokken prima op mijn ex 855R. De handel gewoon goed inremmen en geen trillingen gemerkt.


Deze schijven: https://www.mister-auto.nl/remschijf-voor/ferodo-ddf1031_g900007_a062DDF1031.html?_t=default

Deze blokken: https://www.mister-auto.nl/remblokset-voor/ferodo-fdb1285_g900005_a062FDB1285.html?_t=default

Ik heb deze besteld, maar dan van Autodoc, set schijven en blokken voor 65 euro. Kun je niks van zeggen!
Had een beetje rondgekeken op het forum en ik zag dat je deze idd gemonteerd had. Ben benieuwd hoe ze het gaan doen bij mij!

Ik zal volgende week wat foto's schieten wanneer ik de remmen vervang.
Volvo C70 2.3 T5 1999 Coral red 400.000 km LPG

emiljan

Citaat van: V70R^2 op 27-02-2020 00:29:36
Hoewel Ate origineel levert aan Volvo, wil dat absoluut niet zeggen dat als je online een ATE schijf besteld dat van dezelfde kwaliteit is al wat Volvo levert.

Ik vind de 302mm Ate powerdisc i.c.m. een ferodo DS2500 ook erg fijn rijden, het is een leuke upgrade over origineel maar ik ga toch een maatje groter binnenkort op de 850 10V (ze zitten er nu drie maanden op).

Eventueel kan je dat overnemen, dat is net iets beter van kwaliteit dan origineel Volvo, en bied toch al snel 20% meer rem capaciteit.



Ziet er fris uit met de nieuwe bilsteins en mooie stalen remslangen! Had graag de set van je overgenomen, maar helaas zag ik je bericht te laat.
Volvo C70 2.3 T5 1999 Coral red 400.000 km LPG

cornelis-b

Citaat van: emiljan op 29-02-2020 12:40:15
Ik heb deze besteld, maar dan van Autodoc, set schijven en blokken voor 65 euro. Kun je niks van zeggen!
Had een beetje rondgekeken op het forum en ik zag dat je deze idd gemonteerd had. Ben benieuwd hoe ze het gaan doen bij mij!

Ik zal volgende week wat foto's schieten wanneer ik de remmen vervang.

Even goed inremmen, zoek een route uit waar je van 100 even kan terug remmen naar 50 en dan je poot van de rem en weer door naar de 100 zodat ze weer goed kunnen koelen. Doe dit een aantal keer en als je daarna stopt bij een stoplicht rem loslaten zodat de warmte niet onder de blokken blijft zitten. Hou dit een week vol en je hebt er prima werkende remmen aan.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Ries van de Zilverschuit

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 26-02-2020 23:12:40
Ik ben ondertussen al met een tweede setje Ate bezig binnen een half jaar tijd. Eerste setje raakte krom met stevig trillen tot gevolg bij remmen op hogere snelheid. Na demontage bleek er een haarscheur in een van de schijven te zitten. Garantieclaim ligt bij Autodoc. Duurt twee maanden zeggen ze daar.

Tweede set kan ik nog weinig over zeggen. Gaat nog goed.

Inmiddels is mijn tweede setje Ate-schijven ook krom. Ik merk het ook weer bij licht aanremmen boven de 100km/h. Dan begint het stuur te trillen.

Hebben meer mensen dit meegemaakt met Ate of is het gewoon een soort toeval? Overweeg toch terug te gaan naar originele Volvo-schijven.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

volvobug

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 09-06-2020 10:07:20
Inmiddels is mijn tweede setje Ate-schijven ook krom. Ik merk het ook weer bij licht aanremmen boven de 100km/h. Dan begint het stuur te trillen.

Hebben meer mensen dit meegemaakt met Ate of is het gewoon een soort toeval? Overweeg toch terug te gaan naar originele Volvo-schijven.

Nooit gehad met Ate. heb je daadwerkelijk de kromming gemeten of is het een veronderstelling omdat je weer een trilling begint te voelen?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Ries van de Zilverschuit

Bij het vorige setje zat er een zichtbare haarscheur in een van de schijven. De huidige heb ik er nog niet af gehad. Het vorige setje is samen met nieuwe klauwen en blokken op de auto gegaan. 

Maar het lijkt me sterk dat twee setjes na elkaar krom gaan. Je gaat dan toch iets anders verdenken.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

volvobug

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 09-06-2020 14:17:03
Bij het vorige setje zat er een zichtbare haarscheur in een van de schijven. De huidige heb ik er nog niet af gehad. Het vorige setje is samen met nieuwe klauwen en blokken op de auto gegaan. 

Maar het lijkt me sterk dat twee setjes na elkaar krom gaan. Je gaat dan toch iets anders verdenken.

Nieuwe klauwen voor en achter?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Ries van de Zilverschuit

Nee voor, achter waren ze nog goed gangbaar.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue